Utó szülinap – Genf környéki látogatás I.

Két héttel ezelőtt ismét Svájcban jártam. Nagyon szerencsésnek érzem magam, hiszen egy szeretett és általam igen kedvelt ismerősöm meghívását fogadtam el újra. Igen, most volt a második alkalom idén, három hónapon belül, hogy a repülőgéppel Genfben landoltam.

Svájc az a hely, ahova magamtól valószínűleg soha nem utaztam volna. Valahogy nem szerepelt az idei úti céljaim között, de mindig nyitott vagyok az újra. Áprilisban félig poénból kérdezte, nem tervezek-e egyszer eljönni Genfbe. Gondolkodás nélkül aznap este foglaltam repjegyem. Most pedig egyeztetések árán próbáltuk kisakkozni, kinek – mi jó.

Születésnapom után egy héttel ott találtam magam ismét nála. Egyébként ő az az ismerősöm, akiért képes lennék bárhova elutazni. Ha lesz időm, blogbejegyzés is fog róla születni.
Mivel már voltam Genfben, így nem a városnézés és a turistaként való viselkedésen volt most a hangsúly. Felőlem bármit csinálhatunk, mert én a társaságod miatt utaztam – gondoltam magamban. A veled töltött idő számít, s nem az, hogy mit teszünk.

10369026_811605145536496_1285510921791941324_o

Panorámás kilátás a Juráról

Sikeres landolásom után egy kis – francia város piacán találtam magam, ahol két másik magyar sráchoz csatlakoztunk. Ez a piac, tényleg piac volt. Gyümölcsök, amik valódi gyümölcsök. Húsok, amik valóban az állatból származnak. Itt volt alkalmam életemben először fürjet kóstolnom. Oh, sajnáltam szegény kis madarat, amint elkezdtem falni. Komolyan elgondolkodtam, hogy vegetáriánusnak kéne lennem a jövőben. Egy pici madárka életét elvenni, s megsütni, megérintett.

Kora délutánra sziesztát rendeltem el magamnak, mivel a hajnali 2-kor való kelés nem volt túlzottan jó hatással az energiapályáimra. Most egy sztori be is ugrott. Hajnali 3 után nem sokkal a belvárosba menő éjszakai buszt vártam. A megállóban egyszer csak ott termett egy  jól öltözött, a kijózanodás útján egészen jól haladó angol srác. A következőket mondta: Szép vagy tudod. Megölelhetlek? Pár óra alvással magam mögött, hajnalban, fáradtan a reptérre úton, valaki szépnek tart. Ez az igazi bók! Persze nyugodtam ölelj meg- feleltem. S ezzel párhuzamosan egy puszit is kaptam a buksimra ettől az idegen sráctól. Jó éjszakát, váltunk el. Az én lelkemnek jót tett, hogy egy csipetnyi szeretet adhattam már korán. Az élet szép.

10294230_811605098869834_6424530793376324156_n

Genfi tó a háttérben 🙂 1700 magasan állok

Szombat délután egy kis túra volt az étlapon. Én rendes túrafelszerelés hiánya mellett is felkapaszkodtam 1700 m-re. Nem hangzik iszonyat nagy teljesítménynek, de én, aki már évek óta erdőben nem volt, aki a nagyvárosi London aszfaltját koptatja a természet helyett, megküzdöttem. Kondim van, hiszen naponta biciklizem, sétálok folyamatosan. De nem szoktam hozzá, hogy emelkedőnek toljam. A gyalogút pedig itt – ott eléggé köves és picit csúszós volt. Volt olyan szakasz, ahol a tehenek mellett és hatalmas tehéntrágyákat kerülgetve haladtunk. A felhők pedig alacsonyan szálltak, szinte az arcomba csaptak.
A hegyi túrában a csend a legrosszabb. Mikor mész és mész, vízszintben alig tettél meg pár 100 métert, még is fáraszt. És még sehol sem vagy. Beszélni esélytelen, hiszen kifulladnál pillanatok alatt. Gyorsan sem lehet lépkedni, mert az izzadtságtól átázik a pólód, ami később pedig rád ’fagyhat’. A hegymászáshoz és aktív hegyi kirándulásokhoz szenvedély kell. Egy folyamatos csillapíthatatlan vágy az újabb és újabb helyek elérésére.

Akkor délután egy iskolás kirándulás járt fejemben, amin a drága barátnőmmel vettünk részt. Ausztriai természetjárás a tízes éveink közepén. Fel a hegyre, vízesések, szakadék felett elhaladó fahíd, hegyi patak és tavak. Menni és menni egész nap. Rájöttem, hogy igazából hiányzik és nagyon jó élmény volt részt venni rajta. Most Genf mellett a Jura hegyben egy picit nosztalgiázhattam.
És közben a csúcsra értünk! Megcsináltam! Shalalaaaaaa. Ott álltunk fent, soha életemben még ilyen magasan nem voltam. Mögöttem a Genfi tó körképe is kirajzolódott a lélegzetelállító panorámával együtt. Mélyeket szippantottam, nem mostanában volt lehetőségem ilyen tiszta levegőt élvezni.
Este 8-re megjártunk a hegyet. Én büszkén és boldogan tértem vissza szállásunkra.

Köszönöm ismerősömnek az utó-születésnapi, felejthetetlen szombati napot.