Utazás a repülőgép társaságokkal

A hétvégén az Air France utasa voltam. Megint bővült az általam már használt légitársaságok listája. Így elhatároztam, hogy most róluk írok. Melyiket szeretem a legjobban, melyiket szeretem a legkevésbé stb.
30085_repulogep2Az első repülés élményem 2012-ben volt a British Airwayssel, amit a család fizetett, akiknek dolgoztam. A Rodosz – szigetre utaztam velük a brit társasággal.
Utána a dicső Ryanairt vettem igénybe hazautazásomkor. Majd WizzAirrel repültem Barcelonába. Tavaly Lufhansa szállított New Yorkba, míg az United Airlines hozott visszafelé.  Télen Amszterdamba az Easy Jet vitt. Svájba természetesen a Swiss Airt választottam, s most pedig Párizsba az Air France-t.

Kezdjük a Ryanairrel. Nem tudom ki a desingnért felelős, de csapnivalóan szar az egyenruhájuk. Eleve ez az élénksárga a kék színnel a lehánynám úgy, ahogy van kategória a szememben. A szoknyák kínai gagyi vágásúak, az ingek maximum a Primarkból. A névjegytábla biléta pedig erősen emlékeztet egy ’dög cédulára’, amit a háborúkban a katonák viseltek. A cipőjük is színvonaltalan. Egy igazi lepukkadt – csúnya ruhát viselő alkalmazottak jellemzik a cégek. A kedvesség is inkább nincs jelen, mint jelen van. Többnyire nem szoktak örülni vagy boldognak tűnni a légi utaskísérők. Bár nézzük az ő szemszögükből a helyzetet. A magyar nem feltétlen a legjobb utas…ismerjük már magunkat.
A Ryanairtől egy dolgot várok: ne zuhanjon le a gép, s valahogy sikerüljön eljuttatniuk A-ból B-be. Illetve ne legyen már több órás késés sem. Eddig iszonyat pontosan érkeztünk mindig, az idei évben, azonban annyira sűrűn jönnek – mennek a gépek London Budapest között, hogy folyton megcsúsznak. Már startolnunk kéne, mikor még most landolt a gép csak. Át kéne a menetrendet valahogy szervezniük.
Továbbá a Budapest Airport Ryainair sátrazás nagyon gáz kategória. Az utasoknak egy sátorszerű cuccban kell egy órát szobrozniuk. Nem Európához méltó színvonal.

WizzAir, hu nagyon tetszik a lila szín. Eladták magukat, még ha Londonból soha nem is fogok velük utazni, mert köcsögök az áraikkal. Fapadoshoz képest erősen a nem fapados árszabászt alkalmazzák. Barcelonába gond nélkül és szépen eljuttattak. Kedves személyzet és kényelmes utazás.

British Airways, hmm, nem is tudom. Nem különösebben hatottak meg. Persze abszolút megbíztam bennük, mert egy neves cég, akik minőségi szolgáltatást adnak. Mellesleg eddig ők adták a legnagyobb kaja adagot, amit repülőn kaptam.
Szívesen utaznék még a céggel, de a legdrágábbak, ha a nagy társaságokat nézi az ember. A Lufthansát előbb feladja árban a kereső, mint őket valaha.

Lufhansa. Bármikor és bármilyen körülmények között vakon megbízom bennük. Szerettem velük utazni. Minden flottul és simán ment. Nagyon kedvesek voltak, s szerelmes lettem a pilóta cuki német beszédébe, vagy németes angol akcentusába. Preferált társaság számomra. A new yorki repülés közben, ha szomjas voltam, csak nyomtam a hívógombot, s már azonnal ugrottak is. Hozták nekem az üdítőt azonnal. Egy kisebb hadsereg dolgozott a gépen a sok utas miatt, a cég tényleg nem spurkodik, ha a kényelemről van szó. Jelest kaptak nálam egyértelműen.

United Airlines. A nem legtutibb nem fapados cég, de a rendszerezettek, s a menetidőt betartották. Jó gyorsan hazahoztak minket. Az ülés kényelmes lehet, mert kb végigaludtam az egészet Londonig. 2x hoztak egy kis kaját repülés közben.
New York és Washington között egy mini United Airlines gép szállított minket, amin a legjobb fej légi utaskísérő srác dolgozott. Kár, hogy a cégnek nem írtam utána, milyen elégedett voltam az alkalmazottal. Reggel a fél 7-s járaton. Fáradtak Önök? Mert én nagyon, s ásított egyet a csávó, miközben a hangosba beszélt. Szakadtunk rajta. Jól esne egy kis kávé, ugye? Nekem is, higgyék el, de elromlott a kávéfőző a gépen sajnos. LOL. Olyan beszólásai voltak, hogy majdnem lefordultam a székről. Egyértelműen kimosta a csipát a szemünkből a sajátos humorával.

Swiss Air. A krém eddig. A legeslegjobban ők nyertek meg, valahogy annyira biztonságban és nyugodtam éreztem magam a céggel utazva. Kedvesek voltak, s ők azok továbbá, akik az economy csomagban is engednek két kézi poggyászt. De, ha még sem stimmel valami, sem szemétkednek az emberrel, hogy most fizess 50 fontot pluszban. Svácj jó hírnevét ők is erősítik, s nem is drágák egyáltalán London – Genf vonalon, ha időben vásárol az ember.

Air France. Nem estem hanyatt tőlük. Semmi extra nem volt komolyan mondom. Furcsának találtam, hogy a szombat reggeli gép egy monstrum nagyságú volt, s alig volt rajta pár utas. Valami garázsjárat lehettünk, mert gazdaságilag előnytelen egy nagy géppel pár embert levegőben szállítani. Angolul természetesen mindenki beszélt. A cég a business class jegyet vásárolt utasok popsiját sokkalta jobban nyalta, mint az economy osztályét. Az első osztály a minden, a többi meg csak utazzon csendben, ezt éreztem.
Poén viszont, hogy a olcsóbbak, mint az Eurostar vonat Párizsba. Nem igazán értem az árszabást. És az is biztos, hogy London – Párizs egy elosztó vonal inkább. Az utasok többsége utazott tovább, s még rám néztek kérdően, hogy csak Párizs lesz? Igen…
A Charle de Gaulle reptérről utazhatunk Amerika számos városába, Ázsiába, Japánba stb. Iszonyat fogalmas és hatalmas alapterületű az egész.

Easy Jet.Ha a fapadosokat nézzük, ők a felső kategóriában vannak. Ugyan ételt nem szolgálnak fel ingyen, de a szervezettség, a honlapjuk magas színvonalon van. Baromi jó áron elvittek Hollandiába, s remek szolgáltatást adtak. Ha az áraik okésak, a fapadosok között őket ajánlom.

Kivel is utaznék a legtöbbet a jövőben?
Swiss Air egyértelműen. A Ryanairt Magyarországba utazáskor nem tudom kivédeni sajnos, de bízzunk mindig a legjobbakban.

Kellemes repülést mindenkinek!

 

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

