Couchsurfing tapasztalataim

Nyár van, sokan utaznak, így most egy aktuális téma jön: a Couchsurfing. 

logo-small-43793cdd62f21082b6a7fbd49cc628a0

couchsurfing.com

Na , de mi is az a Couchsurfing? Egy internetes oldal, ahol emberek ezrei / tízezrei vannak regisztrálva, a motiváció pedig, hogy másnál húzhassák meg magukat nyaralásuk alatt. Valaki a nappaliját adja ki ingyen, míg valaki csak él a lehetőséggel, s utazik szerte szét a világban.
Egy kulturális program lenne az egész lényege, ha tényleg 100%-ban jól működne. A valóság néha ferde.
Az alap ötlet annyi, hogy emberek találkoznak a világ bármely tájáról, s helyi lakosokkal tölthetik az időt, információt kaphatnak az adott városról és helyről. Akinél pedig egyszer vendég volt az ember, valószínűleg a vissza is fogadja, ha tudja, az illetőt a saját városában. Egy oda – vissza adok – kapok rendszer lenne.

Manapság azonban sok a fake, spam ember, akik semmilyen céllal vannak fent, esetleg felajánlják a plusz szobájukat, ám a valóságban soha nem hallasz róluk, ha rájuk írsz. Illetve sok a kétes és furcsa alak is, akik nem biztos, hogy olyanok, amilyeneknek leírják magukat.  Egyszóval egy lutri az egész, ami vagy be jön, vagy keserű szájízzel leszünk.
A bizalmon alapul minden, mert egy ismeretlen emberhez megyünk. Nekünk is biztosnak kell lennünk benne, de persze ő sem akar gyilkosokat, pedofilokat stb elvendégelni. Szállásadó, de szállás kereső is lehet nagy barom.

Jöjjenek az én élményeim. Hálisten, eddig vagy pozitív vagy semleges vagyok. Imát is mondtam minden alkalommal.
Hogy indul egy couch (kanapé) keresés? Először is beírom a várost, az érkezés és távozás dátumát, hány fő. Az oldal kiad egy rakás embert, s elkezdek böngészni. Valakit már fejre leírtam. Nem, véletlen sem akarnék egy kétes mosollyal néző 50-s indiai bácsinál aludni.
Következő, rákattintok a profil adatokra. Ha azt látom, hogy parti egér, a zenei stílusa vad, esetleg valami félig gusztustalan kép is van kint, nemet mondok.
Harmadik lehetőség a coach ajánlat. Minden stimmel, ám azt írja, hogy shared bed azaz egy ágyban kéne aludni vele. Felejtsd el! Vadidegennel, ha egy ágyban alszol, az a te bajod.
Tehát, hiába van, sok lehetőség max a 20 %  az, ami úgy szóba jöhet nálam. Ilyenkor indul a spam levélküldés, azért spam, mert megírok egy csodás bemutatkozó levelet magamról, miért és hány napra megyek, hogyan képzelem az ott töltött időt, s mindenkinek ugyan azt küldöm. Persze gondosan figyelek, hogy a keresztneveket átírom, legalább, ha megnyitja, személyesebbnek hat.
Következő lépcsőfok a várakozás. Milyen gyorsan jön egy válasz. Igen – nem?
Személyes tapasztalatból mondom, hogy kb minden 15-20 elküldött coach request azaz kanapé foglalás hoz pozitív eredményt. De itt sem szabad elbíznunk magunkat, mert az illető még utolsó pillanatban is lemondhatja: ja bocsi, elutazom még is akkor.

Mázlista voltam eddig. Az első élményem Rómában volt. Szombaton utaztunk, s a barátnőm felhív szerdán, hogy az ismerőse, akihez mentünk volna, még sem ér rá. Hurrá! Három nappal az utazás előtt szállás nélkül ott állunk. Irány a Coachsurfing oldal. A fél délutánom ott ültem le, s elküldtem egy rakás levelet. Egy napon belül jött egy válasz: gyertek lányok. Hoppáááá!
Korrekt volt, felvettük egymást Facebookra, s telefonszámot és pontos címet is adott a férfi. Igen, a Facebook check is egy védőöv, mert több infót ad, s meggyőződhetünk, valóban normális az illető.
Pár nappal később este ott álltunk a megbeszélt címem. Halál jó fazon volt! Egy 30+ olasz pasi, aki azonnal lakáskulcsot nyomott a kezünkbe, s a lakása kemény 5 perc sétára volt a Trevi kúttól, közvetlenül Róma belvárosában. Továbbá ellátott minket infókkal, s úgy jövünk – megyünk ahogy akarunk, mondta. Így csupán reggelenként csíptük el egymást.
Konkrétan nevettünk az egészen. Ilyen nincs, de még is van.

És tavaly nyáron jött Amerika, New York. Keressél valakit – mondta barátnőm. Szépen megint odaültem a gép elé, s bújtam az oldalt. Több emberrel leveleztem, s végül két személy maradt összesen, akik valóban komolyan gondolták befogadásunkat.
6 éjszakát egy elvált zsidó férfi lakásán töltöttünk, vele élt a három lánya is. A legkomolyabb csávó valaha. Már az üzengetések alatt megnyugodtam, mert iszonyat normális volt. Nagyon kedvesen válaszolt mindenre, s még a reptérre is kijött volna elénk, ha egy kicsit beszállunk a benzinbe. Barátnőm: nem is ismerjük, s már azonnal a kocsijába üljünk, amint landolunk? LOL. Ilyen a világ, ha mersz, nyersz.
Na, végül hajnali fél 1-kor értünk New Jersey azon kis városába, ahol a háza volt. Képzeljétek el, hogy ott várt minket éjfél után a buszmegállóban türelmesen!
Barátnőm még mindig izgatottan: remélem, nem tesz el minket láb alól. Ne hülyéskedj már!
Tudjátok, a mosolygós kedves énemet elővettem, bemutatkoztam a szállásadónknak, kicsit beszélgettem vele az utazásunkról, a repülőútról, ennyi.
Odaértünk hozzá, körbevezetett a kecóban, megmutatta a hálórészünket, a mosdót. A Wifi jelszót pedig én kértem el azonnal. Jó éjszakát kívántunk egymásnak.
Reggel 8 után a konyhában találkoztunk újra. Ébredéskor a barátnőm megjegyezte: mi nem vagyunk teljesen normálisak, az ugye vágod? Egy vadidegen pasi lakásán csövezünk Amerikában, erre röhögő görcsöt kaptunk.
Én tényleg megkedveltem ezt a zsidó hapsit. Végig igazán kedves volt velünk, még poénkodni is tudtunk egymással. Ő hiányzik. Mikor elváltunk, úgy búcsúzott, hogy bármikor nagyon szívesen lát minket a jövőben, s reméli, még jövünk egyszer. Ámen.

A további éjszakákat New Jersey másik részén töltöttük egy idegbeteg pasi lakásán. A természete barátságos volt, de kapkodva beszélt, s hadonászott is közben akaratlagosan. Olyan igazi mitugrász – kapkodós típus.
Vicc volt az egész érkezésünk. Este valami 9-kor jutottunk el hozzá a vonatközlekedést igénybe véve. Sétálunk a megadott úton, egyszer csak elhúz mellettem egy rozzant – platós autó. Kikiabál egy pasi: Anna, te vagy az? Jézus, a fószer elindult értünk az állomásra! Útközben még 2 másik francia couchsurfingest is felszedtünk, akik a platón állva zötykölődték végig az utat a lakásig.
Majdnem elröhögtem magam. Ilyen nincs! Képzeld bele magad a szituba. Én ott ülök egy vadidegen csávó mellett az anyósülésen nyomorogva a barátnőmmel, mögöttem meg 2 francia a platón. Behaltam.
A csávóval először és utoljára azon az estén találkoztam. Reggel már hajnalban elhúzott otthonról, s mire hazaért már aludtunk. A kéróról annyit, hogy nagyon pici volt, s 4 embert összerakott egy csöpp nappaliban, ahol egy dupla ágy volt. Nekem nem is couch hanem floorsurfing lett a buli. Már ezen is csak mosolyogtunk.
A szállásadónk kedvesen mindig friss bagettet (vaj,jam stb), s házi limodánét, gyümölcsöt hozott, hagyott nekünk reggelire. Ilyen téren korrekt volt, s jóindulatú.
Túléltük a földön alvást is. Ennyi. A nyaralásunk pedig a végéhez ért.

Miért is volt jó couchsurfingezni?
Ilyen élményeket máshogy nem tudtam volna átélni. A szituációkon mosolyogtunk sokat, s hogy milyen nyitottak az emberek. Kalandosabb így megszállni, mint egy hotelba foglalni, meg persze jóval olcsóbb is. A hostelek is tudnak még lutribbak lenni, s azért még fizettünk is.
Amint látjátok, összességében semmi probléma nem volt. Mindig minden jól sült el és kedves emberekkel volt lehetőségem találkozni.
A couchsurfingezés adrenalint is ad. Egyszer próbáljátok ki, adjatok esélyt egy új – más dolognak. Legyetek nyitottak, s mindig barátságosak és mosolygósak is. Ha ti jól álltok a világhoz, a világ is jól fog állni hozzátok.

Reklámok

Couchsurfing tapasztalataim” bejegyzéshez egy hozzászólás

  1. andreab40 szerint:

    Egy baratnom igy utazta be a fel vilagot, hihetetlen milyen izgalmas torteneteket meselt 🙂 En meg sosem voltam, de lehet, hogy egyszer kiprobalom, sok penzt meg lehet vele sporolni, es ha egy jofej embert kifogunk az meg bonusz is 🙂

TE MIT GONDOLSZ?!

