Japán Expo

Júliusban kivettem két nap szabadságot, hogy haza tudjak ugrani, aminek az lett az következménye, hogy rákövetkező héten még vasárnap is melózhattam, mert az egész heti beosztásom fel lett rúgva. Nem baj, ha kellek, az csak jó jel.

Szombati napon reggel munkában kezdtem, este pedig egy másik családnál három picire vigyáztam. Közte volt kemény 4,5 óra szabadidőm. Okés, ha most nem, akkor soha. Irány a Japán kiállítás az Earls Courton.

10447507_796547157042295_8080562722921919603_nGyerekkoromból tisztán bennem élnek az emlékek a Sailor Moon című meséről, de a Dragon Ball-t is nagyon szívesen néztük. A bugyuta, keleti, folytatásos gyerek sorozatok betörtek a hazai piacra az 1990-s évek végén. A szüleink fogták a fejüket. Hogy lehet ekkora elmebeteg dolgot nézni? Ronda szereplők, néha sárkányok, valótlan események. És a japán meseláz kezdetét vette.
2014. Én személy szerint úgy gondoltam a Picacchu egy gáz figura, s a kutya nem emlékszik rá. Durván tévedtem. A régi gyerekmesék bizony kiállták az idők próbáját, sőt mi több. Egyenesen divat Sailor Moonos szerkóba öltözni! A masnit viselni pedig kimondottan kötelező.
Japán kiállítás alatt komplett ruhába öltözött rajongók hadával találkoztam. Természetesen itt is lehetőség volt ruhát vásárolni hozzá. Talán majd egy farsangi bulin egyszer…addig nem.
A másik feltűnő dolog a hajviselet volt. A pink az alap, de kékes – pirosas színárnyalat is okés. Ez lenne a japán divat?

Az egész expo egy kisebb szeletét a Nintendo bemutató foglalta el. Neee, hálisten engem megkímélt ez a játék. Nem töltöttem el a fél napot lövöldözéssel. Megcsodálhattuk a legújabb, még fejlesztés alatt lévő prototípusokat és 3D tervezést is. A próbaasztaloknál kígyózott a sor, valaki csak azért jött, hogy ezekről informálódjon. Nem semmi.

És a japán gasztronómia. A sushit még felismerem, de a többi kriksz-kraksszal kiírt étel a zsákbamacska kategória. Egy vegyes tálat kipróbáltam evőpálcás fogyasztással. Ehető volt.
Majd a süteményes asztalokat nézegettem. Mini palacsinta babos krémmel töltve, jöhet! Rizspudingos valami, naná! Nekem ízlettek. És a poén kedvéért Piccachu mintás rágógumi.

10556498_796548370375507_2181776645003383948_n

Japán divatban a hölgy

Tavaly randiztam párszor egy japán sráccal, de valahogy ő általa egy intelligens és kimért nemzet képe rajzolódott ki bennem. Most egy kicsit más arcát is megmutatta ez az ország. A divatjuk, a meséik, a ruhák, hajviseletek, zöld csomagolt lötty? Beteg egy kicsit számomra.
És ne is említsem a szamuráj kardokat, amiket vásároltak az emberek pár száz fontos összegért.
Ohh és emlékszik még valaki Tamagocsi drága barátunkra is. Na, hát japán cucc az is.

Kedvencem, mikor egy promóciós bácsi betámadott. Érdekel –e egy 12 napos japán körutazás a manga jegyében. Csupán közel 2000 Font az egész + költőpénz és a repjegy Tokyo-ba. Mit számít pár millió Forint. Most foglalom, hogyne!
Tokyo fent van a képzeletbeli listámon, mint város, ahova ellátogatnék egyszer. DE egy kikötés van. Kizárólag japán ismerőssel, mert ha én meglátnám az utcaneveket ’kínaiul’, sírva fakadnék helyben.

Mi tetszett a fesztiválban?
Színes volt, néha vicces volt, néhol nagyon pislogtam. Az emberek viszont kedvesek voltak, s megint láttam valami újat.

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

