A nagy nap

Múlt hétvégén otthon jártam egy lakodalomban. Minden évben elmondom, s most is megerősítem, hogy én már törzsvendégnek számítok egy ilyen eseményen. 1998 óta évről évre szinte kivétel nélkül évente minimum egyre meg vagyok hívva. Mindig örömmel mentem, de remélem, hogy egy időre ez a mostani volt az utolsó. Egy jó lagzival zártam a lakodalmakkal teli éveket.

esküvőA gyerekkori barátnőm hozzáment egy távoli rokonomhoz, így a családnevünk közös lett. Soha nem felejtem el, mikor bemutatott az akkor még barátjának. Szia – én xx vagyok, én megy xy vagyok. Héééé, egyezik a vezetéknevünk! Kicsi ez a világ.
Miután jobban megismertem a srácot, abszolút pozitív vélemény alakult ki bennem, s én nagyon boldog vagyok, hogy a barátnőm lett a felesége.

Az évek rohantak, jött a lánykérés, majd kitűzték az esküvő dátumát. Szombaton délután a nyári – otthoni melegben álltam a házasságkötő terem bejárata előtt. Már mindjárt 4 óra. Hol az ifjú pár? És végre feltűntek. Hatalmas ölelést kaptam tőlük. Nagyon cukik voltak együtt. Gyors fotózás és ceremónia. Manapság már futószalagon mennek a polgármesteri esketések. Akarod feleségnek? Igen. Akarod férjnek? Igen. Írjátok alá itt. Gyűrűk és csók, aztán viszlát. Már a bejáratnál a következő csoport várakozik.
Én a mostani kis alkalmat majdnem megkönnyeztem. Egy lány, akivel együtt nőttünk fel, akivel a fél életemet eltöltöttem az általános iskolás évek alatt, elkelt. Boldog, nagyon boldog pillanatok voltak ezek.

Éljen az ifjú pár! Egy csoportfotózás a belvárosban, s irány a templom. Oh, de regén voltam már a szeretetett épületben, ahol sok-sok bibliaórát ültem végig, ahol vasárnaponként ministráltam, olvastam bibliai történeteket. A közösség, aminek tagja voltam.
És ott állt az oltár előtt a barátnőm. Örökre ez is megmarad emléknek.

Az új házastársak és a násznép az étterem felé vette az irányt, ahol kezdődhetett a buli.
Szuper lakodalom volt, hatalmas bulival és rengeteg tánccal megspékelve. Én alkoholmentes voltam, pedig nem vezettem, de ital nélkül is jól tudom ropni. A táncparkettről lemosni nem lehetett, az egész estét, amíg zene volt, folyamat végignyomtam pár muszáj technikai szünet megszakítással.
A barátnőm és én régen iszonyat jókat buliztunk Siófokon, most egy kicsit az emlékek visszajöttek, továbbá megnyugodtam, hogy évek ide-oda, még mindig bomba jó formában vagyunk, ha táncról van szó.

Volt egy 50+ házaspár is a násznép tagjai között, akik fiatalokat meghazudtoló módon ugyan úgy ropták, mint én. Le a kalappal, majd 30 éve múlva, én is így akarom, mint most ők.
Az este folyamán nem táncoltattak a fiúk, helyette inkább lányokkal nyomtam, akik szintén pár nélkül voltak.

A vacsora a 10/10-s díjat megkapta a skálán, a felszolgálók pedig gyorsak és ügyfélközpontúak voltak. A Wifi jelszót is azonnal megkaptam tőlük, így tudtam posztolni pár pillanatképet is a helyszínről élőben.  

Egy igazi tuti lakodalom volt. A legjobban az tetszett, hogy az ifjú páron nem látszott a stressz. Stressz? Életem legboldogabb napja van, nem idegeskedni, hanem örülni kell. Rajtuk az izgatottság, az öröm látszódott. Gyerekek, nyomjuk végig a ceremóniákat, s majd lazítunk az étteremben – egy ilyen érzés jött le róluk. Végig mosolyogtak, s csillogott a szemük, eszméletlenül jól bírták a dolgokat, még hőségben is.
Mikor pedig indult a buli, akkor gyerekek buli van! – irány a tánctér. Ők is ropták keményen. Elvégre az egész nap, az egész este értük és az ő ünneplésükre szól. Igazuk van, ki kell minden pillanatát élvezni.
Büszke vagyok rájuk, s többször mondtam is nekik. Köszönöm a meghívást! Legjobb döntés volt, hogy hazajöttem, nem is hagytam volna ki semmi pénzért sem.
Szeretem őket, s szerintem szuper jó csapatot fognak alkotni, kiegészítik egymást.

Az étteremben szóba elegyedtem egy nagyon szimpatikus párral, azon belül is a férjjel beszélgettem inkább. Nem ítélt el, hogy kint élek, de egy más szemszögből segített látnom most a szülővárosomat. Illetve ő is az a személy, akivel nagyon szívesen barátkoznék, ha otthon lennék. Másrészről megnyugodtam, hogy vannak még honban példaértékű párok, emberek, akik Magyarországon igyekeznek a magyarság tudatot mélyíteni, az országot előrébb vinni és építeni. Egyáltalán otthon adózni és optimistán és pozitívan élni. Emelem kalapom! Remélem, még a jövőben találkozom velük is egyszer.

A barátnőm és rokonom által elgondolkoztam egy saját lakodalmon is. Én is valami hasonlót szeretnék. Lazán és boldogan, örömtől szikrázó szemmel megélni a nagy napot.
Inspiráltatok és nagyon köszönöm, hogy ott lehettem, hogy elfogadtatok, meghívtatok!

A közös életetek kezdetét vette, melyhez szívből gratulálok, s nagyon örülök. Hosszú – hosszú mesés együtt töltött évtizedeket kívánok Nektek!

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

