Virágkiállítás és vásár

Szombaton virágkiállításon és vásáron jártam. A Hampton Court palota kertjében évről évre megrendezésre kerülő program ez. Még sose voltam rajta, s épp ezért vonzott a kíváncsiság már nagyon.
Igen ám, de egyedül menjek megint? Ne, csak azt ne. Olyan erősen koncentráltam arra, hogy valakit találok, hogy az élet megadta a kulcsot. Meetup.com-on a londoni – magyar csoportban kiszúrtam a lehetőséget. Kapva kaptam az alkalmon, s azon találtam magam, hogy szombat reggel a vasútállomáson találkoztam egy új sráccal. Péntek este már váltottunk sms-t, s abszolút pozitívan vártam a másnapot. Nem csalódtam, ő egy olyan személy, akit azonnal beengedtem az életembe. Első pillanattól fogva úgy éreztem, hogy egy hullámhosszon vagyunk. Ahhoz képest, hogy ez volt az első találkozásunk, szuperül eltöltöttük az időt egymás társaságában.

10526048_790226171007727_4938155995077965267_n

Torkosság bűn virágokból

Kifizettem a 34 Fontos belépőjegyet, s kezdetét vette a virágkiállítás. A fő témája a shownak a 7 főbűn volt.
1. A kevélység.
2. A fösvénység.
3. A bujaság.
4. Az irigység.
5. A torkosság.
6. A harag.
7. A jóra való restség.
Minden egyes bűnhöz egy virágos jelenetet kellett a versenyen résztvevő mestereknek elkészítenie. Itt jöttem rá, hogy virágokkal dolgozni ugyanolyan komoly dolog, mint egy házat megtervezni. Minden egyes fogalomhoz először gondolatban kellett egy elképzelést létrehozni, majd tervezőasztalon felvázolni, összeírni a virágokat és egyéb kiegészítők listáját. Egyedien megrendelni és legyártatni az adott darabot, majd végül a helyszínre szállítani, s végleges formájában felállítani a jelenetet. Elképesztő. A kedvencem a torkosság volt. Konzervekből folytak ki a virágok.

10556239_790227734340904_704514938802369390_n

Chiling out garden

10527829_789092797787731_6606849306090717337_n

4,5 Millió Forintos kerti giccs

Haladtunk tovább, s a díszkertekbe botlottunk. Ismételten a megvalósítást és a kivitelezést magasan pontoznám. Egyik ámulatból a másik ámulatba estem. Ez a rész egyfajta promóció is volt. Bizonyos kerttervező és berendező cégek kreációi, amik nyálcsorgást idéztek elő. Új ügyfelek szerzése is cél volt a részükről. Kaptam is több szórólapot, de sajnos nekem nincs kertem, s főleg nem több ezer felesleges Fontom, hogy erre költsem.
Volt a kertek között, elegáns, ami mondjuk kifejezetten már a finom és gazdag 50 éveseknek szólt. Volt olyan, amelyiket egy puccos termálfürdő részeként tudnék elképzelni, s volt olyan is, ami egy díszes temetőbe való volt. Mondta is a kísérőm. „Igen, úgy nagypapi kriptáját pont el tudom képzelni a háttérben ide”. Illetve volt még fiatalos és kifinomult, valamint cuki 30-s szinglis stílusú is.

A kiállítást természetesen egy vásár is kísérte. Minden, ami kerthez kapcsolódik. Kerti giccsektől elkezdve a fűnyíró monstrumokig is. A nagy kedvencem egy kerti szökőkút potom 12.000 Fontért kb 4,5 Millió Forintért. A pofátlan drágaság ne továbbja, s van, aki megveszi tuti. Pénzszórás magas foka.

A folytatásban egy cirkuszi sátorba léptünk be. Ez is egy témakör volt. Alkoss valami szépet, ami a cirkuszhoz köthető. A fantázia pedig határtalan. A díjnyertes szobor egy csodálatosan kivitelezett elefánt lett. Egyet értek, nekem is ez tetszett a legjobban. Volt még cirkuszi szekér, bohócok, tűzkarikán átugró oroszlán is. Fantasztikus, fantasztikus, hajtogattunk végig.

10405359_790231651007179_5602701287887608397_n

győztes alkotás: virág elefánt

Mellék showként egy részben a világháború volt a témakör. Madárijesztő figurákat állítottak ki (katona, nővér ruhába öltöztetve), de volt még élethű lövészárok is, ahol egy önkéntes úr igazi előadást tartott az adott korból.
Gondolkozzunk el, 100 évvel ezelőtt tört ki az I. Világháború. Borzasztó, ne!

Egyéb lehetőségként több színpad is volt, ahol kertészeti TV műsorok riporterei, szerkesztői tartottak előadásokat. Illetve egy másikon virágkötési fogásokat leshettünk el. Helyben keltettek életre igazi kis asztali díszcsokrokat a virágkötő mesterek. Ha mindenhova beülünk és végighallgatjuk, sose végeztünk volna.
Természetesen az evős – ívós részleg sem hiányozhatott, ahol egy hangulatos kerti pavilonon korhű ruhában, korhű zenét játszottak és énekeltek az előadók. Igazi vásári hangulatot teremtettek. Nagyon kellemes hallgatni őket.

10492420_790234924340185_292426184944369683_n

4 órát bent töltöttünk, és nem is sikerült nagyon alaposan végigjárni mindent. Fárad az ember, s tűző nap volt, kuka meleg, nem bírtam többet aznapra.
Még egy hűs italra beugrottunk egy közeli hangulatos kávézóba, s búcsút intetettem új ismerősömnek. Príma társaságban príma programot tudtam élvezni. Kicsit boldog voltam ismét.

Egy hangyányi dolog azonban elszomorított. A kiállításon én voltam a bébi, a legfiatalabb személy. Az átlag korosztály a szüleim, de inkább nagyszüleim kategória. Miért nincs a 20-s éveikben járó embereknek ilyen szuper kiállításra kedvük? Miért jobb bulizni és részegeskedni hétről hétre, mint egy színvonalas programot felkeresni? Vagy én vagyok egy szokatlan fiatal?
Nem baj, mindenki tegye azt, amit szeret, s nekem a kulturális dolgok jobban fekszenek. És had ne említsem, hogy milyen szuper színem lett, a nap gyönyörűen lebarnított szombaton. 

TE MIT GONDOLSZ?!

