Bond in Motion – James Bond Járművek kiállítás

Egy júniusi szombaton a Trafalgar téren ingyenes Musical show volt, a Londonban jelenleg megtekinthető darabokból egy –egy részletet elhoztak a színházak a nagyközönségnek. Egyfajta ingyenes kedvcsináló program volt, a jövőbeli jegyvásárlás reményében. Kellemes nyári idő uralkodott, így barnulhattam is, miközben élveztem a produkciókat. Nekem nagyon tetszett, az egyik kedvenc színházi műfajom a musical amúgy is. Az ember életébe örömet tudnak csempészni, s mosolyra húzni a szánkat a látványos és pörgős, szemet gyönyörködtető műsorral.

007Miközben a Trafalgar téren sétálgattam, a kezembe nyomtak egy szórólapot a James Bond járművek kiállításáról, ami a Covent Garden – London Filmmúzeum épületében található (45 Wellington Street). Néztem is egy nagyot. James Bond? Autók? Naná, hogy megyek. A következő hétre már be is írtam magamnak, mint kötelező dolgot.

Június 28-n szombaton reggel boldogan haladtam a Covent Garden felé a metrótól. Pár perc, s ott is leszek! A belépő 14,5 Font illetve egy audio guide-t is kértem hozzá. A mikrofonos tárlatvezetés segített még élvezhetőbbé és jobban érhetővé tenni a kiállítást. Nem csak álltam egy kocsi előtt, hanem hallottam róla háttértörténetet, magyarázatot.

James Bond logo

James Bond filmek tele vannak izgalmas és néha képtelennek tűnő jelenetekkel. James a mindent túlélő, örökéletű ügynök. Élvezzük a mozi egy – egy feszült pillanatát, de nem gondolunk bele, legalábbis én nem gondoltam eddig bele, mennyi háttérmunka is van vele.
Konkrétan akciótervező animátorok hada dolgozik egy filmen. A kitalált – elképzelt mozzanatokat először leírják, majd rajzoló segítségével képregény formájában kivitelezik. Ha az adott munka elnyeri a rendező tetszését, beleveszik a filmbe. Innentől kerülnek képbe a kaszkadőrök. Ez egy folyamat, ami nem egy napot vesz igénybe.

És a fő attrakció a járművek. Irdatlan sebességre és néha búvárkodásra – láthatatlanná válásra képes autók. Szeretjük őket, de elsiklunk felettük. Nem időzünk el azon, hogy miért éppen ilyen az autó, hogyan is került az adott filmbe. 
Az autómodell tervezés és rajzolás egy külön szakma a filmiparban. Nem is lehet az illető akárki.
A James Bond filmekhez olyan járműveket kell kreálni – elképzelni, ami többfunkciós, fegyver is szerelhető rá, jól is mutat és beilleszthető egy akció jelenetbe. Először fejben kell összehozni valamit, majd mérnökien megrajzolni és kivitelezni úgy, hogy hihető legyen. 

Komoly hivatás ez, amit eddig nem is értékeltem sokra.
A régebbi filmekhez külön megrendelésre gyártották le az egyes felturbózott kocsikat, amik többsége jelenleg veterán, ám abszolút közlekedésre képes – valódi autó.
Manapság viszont már 3D nyomtatási technikát alkalmaznak, s konkrétan az adott jármű egy szétrúgható „vacak” külsővel rendelkezik. Anyagilag nyilván kedvezőbb, s nem kell félteni, ha törik, vagy törni kell a jelentekben őket.

10474296_784040898292921_2741615440351558034_nA bevezető részt követően a kiállított autócsodákat mustráltam végig. Mivel én nagyon sok James Bond filmet láttam, felismerten őket, s nagyjából tudtam az adott mozi történetét is. De ha ez hiányos nálad, semmi gond, hiszen minden kiállított jármű mögött egy LCD TV-n bejátszás van arról a filmről, amiben szerepelt.

Az abszolút kedvencem a Kém, aki szeretett engemből a fehér jármű, ami „egyszerűen” búvárkodásra is alkalmas, sőt a vízből képes függőlegesen felfelé rakétát is kilőni, így az ellenség helikopterét megsemmisítse. Majd, mint aki jól végezte dolgát, a következő strandnál simán kijönni a vízből, mint normális autó. Zseniális tervezés szerintem.

10489739_784039984959679_8276334570461441421_n

Az autók mellett egy-egy egyéb tárgy is fellelhető volt. Pl.: A nagybőgő, amin Timothy Dalton csúszott le az Alpokban egy jelenetben.  Ott álltam, mint egy megbabonázott ovis, s bámultam azt a nagybőgőt. Igen! – ezt is látom. De tetszettek még az ügynökök útlevelei és órái is.

nagybőgő

A nagybőgős jelenet

Bónusz: Lelkes rajongók, mint én is, fényképet készíttethettünk és vásárolhattunk. Ránk adtak egy inget és zakót, s photoshoppal odavarázsoltak minket a nyíló pisztolycsőbe, a klasszikus James Bond kezdőképbe. Örök emlék és élmény!

Én mint miss Bond

Én mint miss Bond

Az ajándékboltban posztereket és egyedi bögréket tudunk venni . Én képeslapokkal és egy 007-s feliratú tollal lettem gazdagabb.

Közel 3 órát bent bóklásztam, s nem is voltam annyira alaposan szemlélődő.
Fantasztikus volt, csak ajánlani tudom. És ne felejtsük: Ez a világon egyedülálló és máshol fel nem lelhető kiállítás. London, köszönöm, hogy ezt is megadtad!

Szombaton később egy férfi kérdezte tőlem (mert látta a kezemben a James Bond papírtáskát): Szereted a filmeket? James Bond rajongó vagy? Én meg hümmögtem akkor, hát izé, képben vagyok velük.
Őszintén?! Igazán kedvelem a mozikat! Igen, azt kell állítanom, határozottan szeretem őket! – nem kell ezt tagadnom. 🙂

/Korábban is  írtam már James Bondról a blogon:
James Bond 50 éves történelem
Skyfall film
Legjobb James Bond film/

Képek forrása: saját fotók a kiállításról
Hivatalos honlap, bővebb infók: ITT

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

