Vadregényes tájakon Tomi Taxissal

Tegnap Tomi Taxissal kirándultam ismét, s fedeztem fel Anglia egy újabb szeletkéjét.

Pár szóban Tomiról, miért is ajánlom őt igazán? Először is a kezdeti levelezéseink alkalmával, amit az első túra előtt folytattunk, azonnal lejött, hogy mennyire közvetlen ember ő. Biztos vagyok benne, hogy több tucat levelet és hívást kap naponta, s még is tud nekem és mindenkinek időben és korrektül válaszolni. Másodsorban pedig az tapasztaltam, hogy ő szívvel és lelkiismerettel szervezi és bonyolítja le az utakat. A megbízhatóság és személyes törődés a mai világunkban igen megbecsülendő szerintem. Továbbá Tomiban vakon megbízom már, intézhet szállást stb elhiszem, hogy a legjobbat választja és a lehető legjobbat fogom kapni.
Nem utolsó sorban pedig nincs autóm, nincs társam az utakhoz, ami nem probléma, hiszen Tomival foglalt kirándulások alatt utazunk és ismerkedünk is egyben. A lehetőség adott, hogy új barátokat szerezzünk, megismerjünk és megszeressünk másokat. Így a befizetett pénzem duplán kamatozik.
Új helyekre eljutok, miközben új ismerősöket is szerzek. Tökéletes.

bournemouth

Június hónap utolsó hétvégéjén Bournemouth – Corfe Castle – Durdle door volt a meghirdetett program. Így reggel a tengerpart felé vettük az irányt. Dél is elmúlt, mire megpillanthattuk a kéklő és végtelenbe nyúló víztömeget.etterem
Ebédidő lévén a Paprika Magyar étterembe kötöttünk ki, ami egy kisebb meglepetés volt számomra. Lent délen a tengernél magyar étterem? Váo! Nem hittem volna, ha nem látom. Az üzlet berendezése igazán csinos és magyaros. Fimon, nem túlzott stílusban díszített hungarikumokkal. Elnyerte azonnal tetszésem. Kedvesen fogadtak minket a tulajdonosok, bár azonnal szembetűnt, hogy a vendéglátásban még nem profik. Gyakorlat teszi a mestert, így nem rovom fel nekik.  Az újházi tyúkhúsleves és a rántott szelet rizi-bizivel ízlett nagyon. A bodzaszörp sem volt rossz. Ajánlom a helyet, ha Bournemouthban jártok valaha.

10464198_783101155053562_449802290546211148_nUtunkat a Corfe Castle felé vettük, ami első ránézésre egy semminek tűnhet. Pár megmaradt falrész van csupán a középkori kastélyból. De ne értékeljünk, mielőtt nem láttuk közelebbről. Belépőjegyet vásároltam, s testközelből megcsodáltam a maradványokat. Kellemesen csalódtam. Fentről pazar kilátás tárult elénk, a zöldellő mezők – legelésző állatok képe fogadott minket.
A helynek van egy egyedi kisugárzása. Évszázadokkal ezelőtt itt páncélozott katonák masíroztak, íjászok ültek a lőréseknél, csaták dúltak. Főurak otthona volt ez, ahol esetleg királyok is megfordultak. Egy kisebb uradalom is tartozott hozzá. Mára, a XXI. századra viszont a nyugalom és csend szigete lett a környék. Sőt, kimondottan romantikus. Jegyes fotózáshoz is tökéletesen alkalmas. Olyan vadregényes és misztikusan hat.

vasutallomasA következő program a nosztalgia gőzmozdonyos utazás volt. Széles mosolyra húzódott a szám, mikor megpillantottam a Corfe stationt. A vasútállomás és a bakter bácsi azonnal az ’Indul a Bakter ház’ című magyar filmet juttatta eszembe. A helyszín itt kísértetiesen hasonlított az otthoni filmbelihez angol verzióban persze.
Tradicionálist, a régi építészeti stílust őrzi az épület. A bakter valószínűleg ott él az állomáshoz toldott épületben, ahova a nyitott ajtó lévén bekukucskálhattunk.  Egy régi telefont és antik teáskészlet ki tudtunk szúrni azonnal. Mintha megállt volna az idő, de itt ebben a pici kis faluban ez így van rendjén. Nekem mindenesetre tetszett.
Végül jött a gőzösünk. Tömeg nem volt a szerelvényekben. Szeretek vonatozni, így nagyon élveztem, ahogy a zöld mezők mellett elhaladtunk. Tényleg szép zöld volt minden! Jó, hogy kipróbáltuk ezt is.

durdle doorA nap zárásaként, az I-re a pontot a Durdle door természeti szépség tette fel. A víz, szél és hullámzás által lekoptatott sziklafal, ami egy csodálatos képződményt hozott létre. A környék pedig talán kiérdemelheti a ’földi paradicsom’ jelzőt is. Gyönyörű hely. A legszebb, amit valaha láttam. Nem lehet betelni vele. Ott álltam, s hálát adtam, hogy élek, hogy itt lehetek, hogy élvezhetem ezt a panorámát.
Dél-Anglia legszebb pontja ez. Egy viszonylag eldugott, nyugodt partszakasz, ami elkápráztatja az embert. Érdemes és kötelező felkeresni.
Fantasztikus fényképeket tudtunk itt készíteni, ami megér egy 40 like-t, kalkuláltunk, miközben nevettünk a mértékegységünkön. Tényleg, nem a fénykép a lényeg, hanem a személyes átélés, amit nem lehet visszaadni papír-digitális formában.naplemente

Naplementekor Bye Bye-t intettünk a tengernek, s hazafelé vettük az utat.
A londoni érkezés jó későre sikerült, így hajnali 2-kor kerültem ágyba. Hétfő reggel fáradtan, ám boldogan keltem. Egy ilyen iszonyat jó vasárnap után csak jól indulhat az ember hete!

Köszönöm Tomi a kirándulást. Hamarosan találkozunk!

TE MIT GONDOLSZ?!

