A Foci VB

Szerintem nem kell senkinek sem bemutatnom, milyen sportesemény is zajlik jelenleg. Mindenki tudja, hogy a Fifa Világbanokság azaz Foci VB van éppen. Egész pontosan Brazília ad otthont az eseménynek, ahol éppen tél van, de nem hideg.

200px-Brazil2014A focit lehet nagyon utálni, semlegesnek lenni, vagy éppen szeretni. Nekem könnyű dolgom van, hiszen gyerekkoromtól kezdve oltották belém a labdajáték szeretetét. Egy bátyám van, így VB idején csak is kizárólag a meccsek mentek a TV-ben. Minden a foci körül forgott, sőt még számítógépes Fifa játéka is volt. Így hát belenevelődtem a foci világába. Elfogadtam, s követni kezdtem a rangos eseményeket. Az első emlékeim már az 1998-s Francia bajnokságra tehetőek, amit persze a franciák is nyertek meg.

2002-s volt a kedvenc VB-m. Egyszerűen szerettem, ahogy a két szívem csücske csapatom bejutott a döntőbe. Brazíl – német mérkőzéssel búcsúzott a sport Dél Korea – Japán megrendezése alatt. Oliver Kahn minden idők egyik legjobb kapusa még ujjtörés mellett és végigküzdődte a meccset, s igazából távozott utána a fociból, mert kiöregedett. Brazilok nyertek, s nem is akárhogy. Szerintem mindenki megkönnyezte az ünneplésüket. És még akkor ott voltak a nagy klasszisok is, mint Ronaldo.

2006-ban Németországba látogatott el a Fifa eseménye. És a németek már megint közel voltak a végéhez, ám elhasaltak. Úgy érzem, rájuk jár a rúd. Na, talán majd idén.
Az olasz – francia döntőben pedig történelmi pillanat szemtanúi is lehettünk. Zinedane Zidane egyszerűen mérgében lefejelte a bírót, s ezzel a csúfos képpel hagyta ott a foci világát. Ő is koros lett a sportághoz. Az olaszok pedig nyertek. Szinte hihetetlen számomra.

És 2010-ben Dél-Afrika fogadta a rangos eseményt. A Spanyolok feljöttek a döntőig, s a hollandokat megverték. Ha jól emlékszem az átlagos gólarányuk rossz volt, 1-0-s nyerésekkel lépkedtek felfelé. Hiányoltam megint a német győzelmet, akik bronzérmet söpörték be ismételten.

2014-be értünk, ahol is már most meglepetések születtek. A hollandok hogy felfalták vacsira a spanyolokat! De a németek sem kaphattak elég ebédet, s kénytelenek voltak portugáliát elfogyasztani egy könnyű desszertnek. Csak így tovább srácok, várjuk a német – holland döntőt, ahogy többen mondták már.

Az egyik ismerősöm kiírta Face-re: Ha focit osztasz meg, le leszel lőve. Ha túléled, még egyszer le leszel lőve. Kommenteltem: lelőhetsz. Igen, követem az eseményeket. Nagyjából tisztában is vagyok az erőviszonyokkal és egy-egy meccs győztesét is be tudom egész jól tippelni.

Négyévente egy hónapot igazán be lehet nyelni, s elfogadni a focit, s kicsit alkalmazkodni is hozzá. Először is nyitnunk kell, beengedni a szurkolás örömét és adrenalin termelő képességét az életünkbe. El kell mennünk egy nyilvános pubba, ahol az emberek szívből szurkolnak, s átérezni a hangulatot. Meg kell figyelnünk, hogy a VB-nek milyen hatalmas társaságkovácsoló ereje is van. Összejárnak barátai társaságok egy-egy mérkőzést követni, koccintani és jól érezni magukat. A foci nélkül ezek az élmények kimaradnának. Ez egy sokakat megmozgató esemény, ami energiatereket szabadít fel. A pubban egy-egy gól után hatalmas hangzavar keletkezik, tapsikolás esetleg kiáltás van. Sokan ott vannak, s mindenki szereti a másikat, esetleg még új kapcsolatok is kiépülhetnek.

Aki még ezek után is neheztel, nyugodjon meg, pár hét és vége. Ám addig is Hajrá, Hajrá!

A Foci VB” bejegyzéshez egy hozzászólás

TE MIT GONDOLSZ?!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .