Genfi kiruccanás II.

Genfi élmények folytatása következik.

Genf fekvése roppant különleges. Először is rögtön a város mellett már Franciaország van, igazából ez egy francia –svájci hely. Ha pedig van autód Olaszország sem távolság. Genf és Milánó mindössze 3 és fél óra vezetés. Nevetségesen jó.
Ha itt kéne élnem, akkor igazából 3 országban lődörögnék folyamatosan. Az Európai Uniónak köszönhetően pedig határok sincsenek. Úgy jár – kel az ember ellenőrzés nélkül, ahogy nem szégyelli.

Vasárnap reggel boldogan ébredtem, s nyugodt voltam. Nem kellett sehova sietnem, nem volt órára betervezett programom sem, ami nagyon ritka. Ez tetszett legjobban a hosszú hétvégémben. Úgymond időtlen voltam, nem számított, hogy 11 óra van reggel. Na és? Nincs semmi különös terv. Csak lazán és csendes tempóban.

genfi szökökútA szombati étlapomon a genfi városnézés szerepelt. Először a kikötőbe látogattunk el, ahol rögtön szemet szúrt, hogy milyen gyönyörű kristálytiszta a víz. Mintha az ember Görögországban lenne. Látni lehetett a medret.
A spriccelő szökőkúthoz sétáltunk, ami a város egyik jelképe. Ha a szélirány olyan, akkor az embereket simán beteríti a víz, s ez még egy forró nyári napom jól is tud jönni. Utána a part mentén sétáltunk egy darabon. Feltűnt, hogy milyen „nyugdíjas” minden. Nem, nem öreg, hanem lassú tempójú és halk. A zajterhelés nagyon minimális volt. Vasárnap dél, mit kéne aggódni.

Minden igazán tiszta volt, sőt még mi is láttunk köztér takarító bácsikat. Genfben a rendezettségre és megjelenésre nagyon adnak. A tópart mentén csodás kis faliget húzódik. Tetszett és kész. Úgy éreztem magam, mintha a földi paradicsomban lennék.

Az óváros pici és középkori hangulatot áraszt magából. Itt sem volt tömeg egyáltalán. Úgy vasárnap lévén a boltok alapban zárva voltak, csupán néhány vendéglátóhely várta a vendégeket. Mi beültünk egy szendvicset enni és üdítőt inni, meg persze a capuccinom sem maradhatott ki. Itt döbbentem rá valójában, milyen fene drága is ez a város. A két szenya, két 3dl szénsavas üdítő a kávéval keményen 31 svájci Frankra rúgott. Cirka 7600 Forint kb 20 Font nekem. Magyar szemmel nézve piszok sok, angol szemmel nézve okés.
Svájcba utazni magyar pénzből az öngyilkosság kategória. A piti kis fizetésekhez képest ez a város megfizethetetlen majdnem. Így Fontból sokkal könnyebben megengedhettem az biztos. Másrészről hál isten a Font Európa legerősebb valutája. Nagyon jó vásárló értéke van, ha külföldre utazom. Az Eurót, Frankot is kisujjból lenyomjuk. Ez pozitív és kedvező számomra.

És végül egy újabb történelmi pillanat részese voltam az életemben. A Reformáció falához zarándokoltunk el. Nekem, mint vallásos szellemben nevelkedett személynek, kötelező volt felkeresnem. Nem is tudtam, hogy Kálvin alapította a genfi egyetemet, s hogy a kőfalon a ’Mi atyánk’ angolul is be van vésve. Köszönöm élet, hogy ide is eljutottam.

Este lecsót főztünk, amit nem szeretek, de ízlett. Most változott az ízlésvilágom, vagy tényleg finomabb volt ez, mint amit valaha ettem. A vacsora mellé pedig magyar társaság is dukált egy nagyon jó – új fej srác személyében. Ő az, akivel egész nap el tudnék beszélgetni, és nem is ismerjük egymást. Valahogy úgy éreztem, hogy egy hullámhosszon mozgunk, nagyon érdekes.
És az ismerősöm, akinél látogatóban voltam, is az egyik legjobb fej ismerősöm valaha. Nagyon kiváltságosnak és szerencsésnek érzem magam, hogy a sors behozta őt az életembe ovis koromban. Igen, a volt ovis társamnál vendégeskedtem, akit 16 évvel az ovis ballagás után láttam először 2011-ben. A Facebook hozott minket össze újra, és miért is ne, pont Londonba való költözésem előtt közvetlenül. 16 év telt el 2011-re, s ott folytattuk, ahol abbahagytuk. Azt pedig még én sem gondoltam volna, hogy 3 évvel később Genfbe megyek hozzá.

Túl szép az élet, s igazán szerencsésnek érzem magam.

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

