Gyerekvállalás könnyedén?

A mostani sorok tegnap este keltek életre a fejemben, ám túl késő volt ahhoz, hogy leírjam.
A gyerekvállalás témakörébe másznék most bele a mai gondolkodásmódommal. Fontosnak tartom ezt kihangsúlyozni, mert az évek múlásával a véleményem változhat, de ma így vélekedem. Nézzük is.

Van egy ismerősöm, akit a Mekiben ismertem meg másfél évvel ezelőtt. Egy kelet-európai fiatal lány, aki most fogja a 22 életévét betöltenie. Nem is olyan rég újra találkoztam vele, mert kórházban volt és utána otthon lábadozott, segítségre volt szüksége. Felkerestem hát, s csináltam neki egy kicsi bevásárlást.
Ő még mindig a Mekiben van, s mikor szóba került, hogy én housekeeper-nanny vagyok, Megkérdezte: nem akarsz váltani? Boldog vagyok, egyelőre maradok így – válaszoltam.

gyerek

forrás: internet

Vasárnap este a csaj Facebook kiírása lesokkolt teljesen. Egy babás ultrahang képhez a következő szöveg volt mellékelve: ”Tudatom ismerőseimmel, barátaimmal, hogy most már hivatalos, 11 hetes terhes kismama vagyok. Eléggé váratlan a helyzet, de az életben mit lehet elvárni”
Én leültem. Még nincs 22 éves, Mekiben dolgozik, egy kis szobát bérel egy lakásban, x emberrel együtt lakik. Szülei és minden rokona hazájában, s az apa kiléte is érdekes. Nincs barátja múltkor azt állította. Jó, kufircolni mindenki tud.
Nem szeretném elítélni a csajt, tényleg nem ez a szándékom, de akkor is. Én a szégyenben süllyednék el, ha a Facebookon egy ilyet megosztanék. ’Férfi nélkül, egy flatshare-ben 3 hónapos terhes vagyok.’ Te Jóságos Ég!

Angliában a fogamzásgátló tablettát az emberhez dobják. Van az úgy nevezett ’Walk-in’ center ’Besétálós ügyelet’, ahova bárki bemehet. Nem kérnek semmilyen igazolást arról, hogy van-e fizetve TB, Nemzeti Társadalombiztosításod stb. Csupán a neved, (címed) és korod számít. Ha nincs sor, azonnal fogadnak, s bármilyen panaszra azonnal adnak gyógyszert. 25 és alatti éves lányoknak egy Sexual Health Walk-in Klinikán fogamzásgátló teljesen ingyenes. Sőt, esemény utáni tabletta is van szükség esetén. De condomot is be lehet menni kérni, adnak ingyen!
Ha pedig van 25 Fontod egy normálisabb gyógyszertárban anomimusként is kiszolgálnak. Ha még ehhez sem lenne bátorságod, online megrendelheted drágábban házhozszállítással, mint a fogamzásgátlót, mint az esemény utáni tablettát.
Mindezek mellett még is sokan „váratlanul” terhesek, esetleg még fiatalkorúak is. Az angol államot hibáztatni pedig nem lehet.

Térjünk vissza a csajszira. Gyerekekkel éltem és dolgozom. Tudom és tapasztaltam milyen nagy felelősség egy másik személy életéért felelni. Sőt, milyen nagy anyagi terheket tud vonni maga utána egy gyerek felnevelése. Itt nem azt mondom, hogy a szeretetet pénzért, hanem az öltöztetés, élelmiszer, lakhatási körülmények, felszerelés (mint babakocsi, hordozó, pelenkázó cuccok, kiságy stb). A 22 éves leányzó egy szobában egyedül. Oda akar szülni? Szerintem nagy felelőtlenséget követett el. És másrészről nekem senki ne mondja, hogy nem vettem észre. Sőt, mint írtam kórházban is volt. Ha visszaszámolok, már akkor megvolt a baba. Most az angol orvosok ilyen hülyék, hogy nem vették észre, vagy a csaj tényleg ennyire meg akarta tartani „váratlanul” is.

Kedves szülők! Mekkora azon esetek százaléka, amikor úgy véletlen lett egy gyereked? Biztos vagyok benne, hogy ti is terveztétek, ismertétek korábban párotokat stb. Biztos vagyok benne, hogy felmértétek anyagi lehetőségeitek is, s babaprojektet készítetteket. Az én családom legalábbis ilyen.
A szüleim először házat építettek, majd érkezett a bátyám a biztos otthonba. Én a testvérem 3. születésnapja előtt egy hónappal jöttem, abszolút tervezett baba voltam, hogy anyu még 3 évet így Gyesen lehessen. De az unokatesóméknál sem különb a helyzet.

Mindenki más. Gratulálok a terhességéhez, legyen boldog kismama, de a babáért aggódom. Hogyan és hol fog felnőni?
A csajt kedvelem, és ha tudok, segíteni fogok neki. Mindenképpen kapcsolatban maradok vele, s bízom az élet jóakaró erejében is. 

Túlságosan bonyolult vagyok, vagy tényleg ilyen könnyű gyereket vállalni?

Reklámok

Gyerekvállalás könnyedén?” bejegyzéshez egy hozzászólás

  1. akihiszi szerint:

    Sokan, akiknek váratlanul lesz gyermekük, szülés után felnőnek a feladathoz. Persze rengeteg segítség, és megértés kell a környezettől. Ha mást nem, a barátok részéről. Jó hogy vagy neki. Ha tudsz, tényleg segíts, mert nagy szüksége lesz rád még nagyon sokáig. 🙂

TE MIT GONDOLSZ?!

