Miért pont Gabimami kifozdéje?

Szeretnék az első lenni, aki Gabimami kifőzdéjéről ír. Legfőképpen pedig arról beszélnék, hogy miért szeretem, s miért ajánlom annyira.

Magyarországon a vasárnapi étkezéseknek kultusza van. Én úgy nőttem fel, hogy a vasárnap a ’szent’ nap, mikor mindenki otthon van. Nyugodtan és együtt leülve fogyasztjuk el a gondosan előkészített és órákon át főzött ételeket. Anyukám már reggel 9-kor bevonult a konyhába és délre már mennyei illatok terjengtek a lakásban. Minden étkezés levessel kezdődött, majd egy főétel és végül egy sütemény. Illetve nyáron és melegben fagyival koronáztuk meg a vasárnapi ebédet. Pukkadásig ettük magunkat, majd eldőltünk és csendes szieszta következett. Az utolsó években ez nálam a Forma-1 nézésben merült ki.
Mivel ezek úgymond általános – rutinos dolgok voltak, természetesnek vettem. Nem tudtam elképzelni, hogy lesz másképp is.

2011-ben kiköltöztem Angliába és bum. Szembesülnöm kellett azzal, hogy itt nincs anyu finom főztje. Sőt, egyáltalán semmilyen magyaros dolog sem. Ha szerettem volna valamit, először alapanyagot kellett vadásznom, majd receptet és végül saját magamnak elkészítenem. Többnyire nem is ettem semmilyen magyarosat. Angol családokkal éltem, így ránevelődtem az ő konyhájukra.
Vasárnaponként hiányzott az otthon. Mindig kérdeztem anyut: mit főztél? Fájdítsd kicsit a szívem… Túrós gombócot is hazalátogatásaim során ettem, ami 6 vagy 10 havonta esedékes.
Így már érthető miért kincs és piros betűs ünnep, ha töltött káposztát, rakott krumplit, tarhonyát, tojásos nokedlit, csülköt, oldalast, paprikás csirkét stb van lehetősem fogyasztani. Itt Londonban a magyar kaja kuriózum és különlegesség.

2012-ben a londoni – magyar palacsintázóban kezdetét vették a magyaros hétvégék, amikre örömmel jártam. Végre, mintha csak az én gondolataimban olvastak volna. A szakács pedig Gabimami volt. Szerencsére többször is találkoztam vele, így sikerült egy kicsit jobban megismerkednünk, Facebook ismerősökké válnunk.

Ha Gabimamit be kéne mutatnom, annyit mondanék: a londoni – magyarok szakácsa, egy sztárszakács, mert egyre többen és többen ismerik meg nevét, kóstolták valaha finom ételeit. Remek főzési készségekkel rendelkezik, s minden mellett szuper vendéglátós is. Értem úgy, hogy nagyon kedves és vendégszerető ember, aki szívből főz, és akire támaszkodni is lehet. Bölcs és szívesen meghallgatja az örömödet vagy gondjaidat is.

Forrás: Gabimami Facebook

Forrás: Gabimami Facebook

Kihagyhatatlan alkalmak a vasárnapi ebédjei. A lakásán fogadja az éhes és magyar ételekre kiéhezett vendégeket. Bárkit szívesen lát.
A vasárnapi alkalmak amolyan barátai hangulatú étkezésekké nőtték ki magukat, ahol magyarok találkozhatnak a magyarokkal. Új ismerősöket szerezhetünk, s megbeszélhetjük az élet dolgait, a hét eseményeit, a jövőt és bármit.
Boldogan megyek hozzá mindig, mert a ’szent’ napomat általa visszakaptam. Még, ha nem is az igazi családommal vagyok, de a légkör kiváló. A múltkor délután 2-től délután 5-ig ebédeltem nála, szépen és nyugodtan. Végül gasztronómiailag kielégült állapotban távoztam. Búcsúzáskor pedig ölelés és puszi is jár Gabimamitól mindenkinek!

Gabimami, köszönöm, hogy egy dédelgetett álmomat váltottad valóra a vasárnapi ebédekkel.
Találkozunk nálad hamarosan!

A jövőben pedig mindenki hozzon magával még egy embert! 🙂 Ismétlem, még egy embert, hogy megtöltsük élettel Gabimami konyháját. 😉

Miért pont Gabimami kifozdéje?” bejegyzéshez ozzászólás

TE MIT GONDOLSZ?!

