Választási mustra 2014

A honlapom szigorúan politikamentes, s úgy érzem az elmúlt években nem is törtem meg a fogadalmam. Mivel jelenleg nyakunkon a választás, így egy kis kivételt szeretnék tenni. Először is szögezzük le, hogy egyik pár sem tud érdekelni. 2010-ben megfogadtam, hogy amíg azok az emberek lesznek a parlamentben, akik a rendszerváltás óta folyamatosan ott vannak, nem fogok többet szavazni. Legfőképpen nem a politikáról beszélni egy társasági találkozón. Angliából nézve egyre inkább látom, hogy a magyarokba ’politika – méreg’ injekciót lőttek be a kommunizmus alatt, amióta azóta is hat, s kevesen tudták még a ’vírust’ legyőzni. Értem a helyzetet úgy, hogy képesek barátok otthon összeveszni, ökölre menni a politikai hovatartozásuk miatt. A kocsmákban ilyenkor heves szócsaták is folynak, s mindenki büszkén képviseli a szeretet politikusát. Túlságosan is engedjük, hogy a politika átjárja a magánéletünket, s mérgezze kapcsolatainkat. Ez a vírus, ami ellen küzdeni kéne.

kampany

Szalacsi bácsi megmondja. forrás: internet

Magyarországon azt hisszük, én is sokáig azt hittem, hogy a miniszterelnök egyfajta megmentő, akire rábízhatjuk jövőnket. Majd a vezetők megsegítenek, s nekem jobb életem lesz! Na, ez az, amit most azonnal elfelejthetünk, s már évek óta én is felébredtem belőle. Nem, a miniszterelnök keresztbe tesz beléd! Te csak egy dolgozó hangya vagy a szemében. A miniszter maximum az országot nézi, az államadósságot, az áfát stb. A valóság az, hogy minden embernek saját magának kell saját magáért felelősséget vállalnia, s saját jövőjét saját magának alakítani. Nem mutogatni a Medgyessyre, Viktorra, Gyurcsányra, hogy ő szúrta el, ő emelt áfát stb. Jaj, 20 Forinttal több a tojás, mint 3 éve. Basszus, Angliában is folyamatosan drágul minden, sőt bárhol a világon.

kampány

Bízza a szerencsére! forrás: internet

Ma a saját kis életemen gondolkoztam. 3 éve lesz, hogy dobbantottam az országból. A kérdés csak annyi, milyen lenne most az életem, ha nem jöttem volna? Egyszerűen csak mondanám, hogy igen, Viktor tehet róla, hogy szar a munkám, utálom a főnököm és gyenge a fizetésem? Igen, ő tehet róla, hogy sehova nem indult el az életem 2011-től? Ez lenne a megoldás? Nem…Saját szabad döntésemként hagytam el az országot (nem politikai okok miatt azt is hozzáteszem). Az én életem, s nem terelem senkire sem a dolgokat. Ugyanígy a brit miniszterre, Cameron-ra sem hagyatkozom. Egyetlen tényben vagyok érdekelt tőle: hagyjon élni, s munkát vállalni Angliában. Ezen felül semmilyen segélyt, semmit nem várok. Nem gondolom, hogy rá kéne támaszkodnom, s várnom a csodát.

boborjan

Kampány paródia. forrás: internet

Térjünk vissza 2014-be. Az életemből rászántam pár percet, hogy utánajárnak, milyen pártok vannak mostanság. A határon túlra a Fidesz és a Jobbik jut csak el. A többiek a nem léteznek kategória. Csemegéztem a listából, s kiemelek párat.
– SEM. Sportos és Egészséges Magyarországért. Az új kedvencem. Micsoda jól hangzó név, fiatalos lendület.  Igen, mindenki kezdjen el futni, úszni, kerékpározni, edzeni otthon. Ránk fér. És innentől mindenki legyen egészséges is! Egyetértek.
– Közösség a Társadalmi Igazságosságért Néppárt. Mi van? Nem bírom értelmezni a nevet. Az igazságosság alatt az egyenlőséget kéne értenem? Gazdagok, jaj nektek akar ez lenni? Illetve a néppárt szó eléggé visszautal a 80-s évekre.
– A Haza Nem Eladó. Ugye ez csak vicc? Elnézést, elkéstek. Már szerintem minden el van adva. Tetszett volna a rendszerváltáskor megalakulni, talán még lett volna remény.
– SMS = Seres Máris Szövetségesei. Egyre jobb! Google kereső nélkül fogalmam sem lenne ki is ez a hölgy. Hát, nem tudom. Elképzelhető, hogy a jövőben ’nagyra fog nőni’, de most még gyenge a szervezet szerintem.
– Munkáspárt. A XXI. századi kapitalista világban ez régimódi. Kenyeret és munkát mondat lejárt. Főleg, hogy a Wifit előbb akarjuk magunknak a szükségleti sorrendünkben. Wifit és munkát már modernebb.

kampany2

A legjobban elhelyezett plakát díj első helyezett. forrás: internet

Zárásképpen pedig jöjjön pár örök klasszis a magyar politikai történelemből. Torgyány József: Mondjon le! – jó videót sajnos nem találtam.
Torgyánt nem lehet visszaszavazni? Jókat röhöghetnénk megint:


Gyucsány „El lehet menni” ”Itt lehet minket hagyni. Tessék” – hát jelentem valóra vált az álma kedves ex-miniszter. A fiatalak harmada már nem otthon van.
És igen – „Nem kell félni, nem fog fájni”, de „Hazudtunk reggel, délben és este”

Legvégezetül a legjobb Orbán Viktor paródia, akinek arcát már unjuk, photoshop kép.

Lanyok-irjatok-Orban(1)

eszpee.tumblr.com

 Választásoktól mentes 4 évet kívánok 🙂

TE MIT GONDOLSZ?!

