Példaértéku családok

Szeretettel üdvözlök mindenkit Márciusban. Új hónap, új évszak és új időszak kezdődik az életünkben. Remélem mindenki bizakodó és boldog.

A napokban az angol családjaimon gondolkoztam megint. Végre azt kell állítanom, büszke vagyok olyan szülőknek dolgozni, akikkel mostanság kapcsolatba kerültem. Három évnek kellett ahhoz eltelnie, hogy olyan családokkal találkozzam, akik előtt kalapot emelek!
2011-ben mikor elkezdtem a gyerekfelvigyázói pályafutásom folyamatosan kritikákat írtam az angolokról. Fikáztam őket és a gyereknevelési mentalitásukat is. A mostani cikkel szeretném a mérleget pozitív irányba lendíteni, s jó példákat hozni.

p

Január közepe óta egy 3 gyerekes anyukához járok rendszeresen. A csemeték 5 vagy annál fiatalabbak, s nincs nannyjük és au pairjük sem. Rögtön felnéztem az anyukára így. Miután pedig pár szót váltottunk és beszéltem a tapasztalataimról, babákról. Ő megjegyezte – Ugye milyen nagyszerű gyerekekkel lenni?
Ezt a történelmi pillanatot is sikerült megérnem végre. Egy angol anyuka, aki boldog, hogy anya. És örömmel mesél a gyerekvállalásról.

Korábbi pályafutásom során a következőket hallottam eddig: „Unalmas volt gyeden otthon lennem, azt a pár hónapot is alig bírtam.” „A gyerekeim tesznek tönkre” – mindezt kiabáló hangsúlyban a gyerekekhez. Volt részem hideg zuhanyban eddig, de ez az új anyuka végre megmutatta, hogy angolokban is van „meleg” vér, s nem mindenki hidegvérű.

A legnagyobbik fia Valentin napra lerajzolta a családját az oviban. A legszebb családi rajz, amit valaha egy gyerektől láttam. Az 5 éves srác magát középre rajzolta, majd a szüleit két oldalról maga mellé tette, akik a kisebb testvéreit fogják a kezükben. Nagyon egészséges család rajz, ha szabad így fogalmaznom. A kisfiú védelmezve érzi magát, szeretettel körülvéve, s látja, hogy a kicsikkel gondoskodóbbak a szülei. Miután láttam a képet a polcon, kedvem lett volna kezet rázva gratulálni a családnak, hogy jól csinálják, példaértékűek.

Valentin napon nekik ügyeltem, hogy az anyuka és apuka el tudjon menni vacsorázni. A gyerekek közben otthon tündériek voltak, s öröm volt velük lenni. Bűntudatot éreztem elfogadni a pénzt, mert nekik, egy ilyen szuper családnak, szívem szerint ingyen is segítettem volna.
Zárójelben megjegyzem, hogy az apuka újabban egy olyan könyvet olvas, aminek címe: Házasság és szeretet. 🙂

Egy ír- angol családnál délutánonként nanny vagyok. Ők azok, akikre ismételten felnézek, s boldog vagyok, hogy jót látok tőlük. Az anyuka és az apuka már túl van a 40-n, késő 30-as éveikben vállaltak gyereket. Bár már a 20-as éveik végén összeházasodtak. A nulláról kezdték, kicsi kalandokkal, mivel az anyuka élt egy ideig Ausztráliában, míg az apuka Amerikában.
Diplomásan elkezdték a karrierjük útját egyengetni és megteremteni a családi „fészket” a gyerekvállaláshoz. A jelenlegi házukban már közel 10 éve élnek, a gyerekek pedig nőnek.

A családban nagyon tetszik, hogy van nevelési elv. Vannak szabályok, amiket be kell tartani. A tiszteletadás, szép beszéd, iskolai kötelezettségek teljesítése első helyen állnak a listán. Továbbá ismerik a ’kérem’ szót stb. Az apuka pedig minden este távozásomkor megköszöni az aznapi munkámat. Ja, és még nem is mondtam, hogy ő hobbiból Maratont szokott futni.
A családjuk hangsúly fektet a közös programokra is. Együtt szerveznek kirándulásokat, múzeumlátogatásokat hétvégente. A szülők hetente egyszer együtt is vacsoráznak egy étteremben.
Illetve Valentin napon 15 évnyi házasság után is képesek voltak egymásnak szép szavakat írni az üdvözlőlapra. „Szeretlek nagyon drága feleségem”. Nem találkoztam még ilyennel sem.

Szerintem érthető, miért is szeretem őket olyan nagyon és miért nézek fel rájuk, s miért is szeretek nekik dolgozni. 

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

