Kis zsenik

Nemrég hallottam a következő sorokat: „Most, hogy már le tudok alacsonyodni a gyerekek szintjére, jobban ki tudok velük jönni.” Ez egy nagy marhaság! Ilyet véletlen sem szabad mondani. Én azt állítom, a gyerekhez fel kell nőni.

Mostanában olyan gyerekekkel találkozom, akik szó szerint zsenik. Fiatal koruk ellenére nagy intelligenciával, széles látókörrel rendelkeznek. Mindig lenyűgöznek.

kis felnott

Két héttel ezelőtt egy olyan családnál ügyeltem, akiknek két pici babájuk volt. Az egyik 2 éves, míg a másik 1. A 2 éves gyerek folyékonyan beszélt. Soha nem találkozott még velem, ám azonnal barátkozott, hozta a könyveit, magyarázta a képeket. Megengedte, hogy felvegyem, s lefekvés előtt még puszit is adott nekem. Ugyan nehezen aludt el, de nagyon édes volt. Az ágyában mutatta a takaróját, hogy pillangók vannak rajta. Továbbá az alvó nyuszijával is megismertetett. Mikor pedig mondtam neki, hogy késő este van, mindenki alszik, én is megyek pihenni. Ugye most már magadra hagyhatlak, hogy álmaidban találkozhass a hercegnőkkel? Tündérien mondta: Igen.
És még nem is említettem, hogy a legeslegszebb baba volt, akivel valaha eddig találkoztam. Gyönyörű szőke haj, kék szemek, dús szempilla, fehér bársony bőr, pufis arcocska.
Egy élmény volt vele egy kis időt eltölteni.

Vasárnap egy magyar kissráccal találkoztam. Rá kellett nézni a barátságos kis arcára, s már a szívembe is lopta magát. Egy kis csodabogár volt. Bemutatkozott és mondta, hogy 4 éves. A foglalkozás alatt folyamatosan mindenhez hozzászólt, remek ötletei voltak. Angliában él, ám a nyomtatott betűvel írt magyar szavakat tisztán el tudta olvasni. Rajzolni is szeretett, s aranyosan jelentkezett, ha tudta a választ.
A ’világosság’ szó sem jelentett számára kihívást. Körül is tudta írni. „Ha a lámpára nézel, engem látsz”. Könyörgöm, még csak 4 éves volt! Határozottan én is ilyen saját gyereket szeretnék magamnak, mint ő. Kis zseni.

Ma a 10 éves leányzóm mutatta meg, milyen egy fantasztikus csajszi. Sétáltunk hazafelé, s elkezdett az álmairól mesélni. Ő tanárnő szeretne lenni, s Amerikába szeretne menni nyáron táborba dolgozni. A gyerekeknek kreatív foglalkozásokat tartani, tanítani őket újra stb. New Yorkban is élne egy kicsit, de főleg télen, mert ott gyakrabban havazik. Egyébként Kalifornia az álma, milyen klassz lehet ott lakni. De London a szíve csücske, s mindenképpen visszajönni ide idővel.
Izgatott az iskolaváltás miatt, s reméli, jó helyre kerül. Tanulni fog, s készülni, hogy bekerüljön. Haladhasson a tanári pályafutás felé.
Öröm volt hallgatni, ahogy áradtak belőle álmai. Tele volt dinamizmussal, erővel. Gratuláltam neki, hogy ilyen ambíciói vannak. Szuper ügyes vagy!

Egy gyerekhez nem lealacsonyodni, hanem felnőni kell. Egy gyerek attól még hogy fiatalabb, nem hülye…sőt! Néha többet tudnak, mint gondolnánk. Érdeklődőbbek, mint hinnénk. Tájékozottabb, mint elképzelnénk.
Én minden gyerkőcre úgy tekintek, mint egy kis felnőttre, s mint egy zsenire.

TE MIT GONDOLSZ?!

