One Direction: This is Us

Mikulás napra egy One Direction poszter, Karácsonyra pedig egy One Directionos naptárat kaptam ajándékba a kedvenc gyerekemtől. A One Direction együttes szó szerint üldöz, legalábbis kezdem úgy érezni lassan. Nincs kifogásom ellenük, de a rajongásom egyik oka a gyerekből indult ki. Ha ők szerették, én miért ne? Így legalább egy közös pont volt az életünkben. Ha mást nem is, de a srácokról youtube vidókat biztosan néztünk, híreket olvastunk vagy képeket kerestünk.
A gyerekekkel fontos egy közös érdeklődési kör kialakítása, amire lehet alapozni, s így közelebb tudunk hozzájuk férkőzni.

one-direction-intro

2013 a fiú együttes egyik legzsúfoltabb, legmozgalmasabb éve volt. Pörgött a One Direction gépezet szépen. A youtuben napi nézettségi rekordot döntöttek, világturnén jártak, s közben a This is Us film is elkészült róluk, amit ősszel a mozikban megnézhettünk, a DVD-t pedig most Karácsonyra be is vásárolhattuk.

Kíváncsi voltam, így rászántam 1,5 órát és megtekintettem a filmet. Az egész mozira azt mondanám, hogy egy nagy buli sok zenével és idétlenkedéssel megspékelve. A srácokban nem kell csalódnunk, főleg Harry szeret a központban lenni, ahogy észrevettem.
Én egy kicsit a show hátterén gondolkoztam. Van egy koncert, tök jó buli, az együttes tagjai énekelnek, ugra – bugrálnak a színpadon. Úgy tűnik, mintha számukra ez laza kis mulatás lenne, közben pedig rengeteg próba előz meg egy élő koncertet. Városonként a színpad felépítése és a látványtechnika különböző. Nekik minden helyhez alkalmazkodni kell, s úgy mozogni, hogy beleférjenek, avagy kitöltsék az egész teret. A színpadokat meg kell építeni, egy rakás biztonsági ember is szükséges.
A srácoknak meg személyi öltöztetőjük, sminkesük, fodrászuk van, akik minden fellépés előtt kipofozzák őket. Szóval egy kisebb hadsereg dolgozik azon, hogy minden tökéletesen, olajozottan menjen az este folyamán.
Ezeken a tényeken elgondolkozva, már nem is olyan sok a jegy ára. És még a stadionbérlésről és csomó mindenről egy szót sem mondtam.

A filmben a srácok turné életébe is belelátunk. Igaz, hogy nem minimálbérért dolgoznak, s jól megélnek az éneklésből, ám nem biztos, hogy helyet cserélnék velük. Az európai városok között egy lakóautóbusszal utaztak. Véget ért egy show buszba pattantak, s már robogtak is tovább éjszaka a járműben aludtak, miközben az haladt. Illetve ideiglenes stúdiókba is folyamatosan járniuk kellett, hiszen az új számoknak is valahogy el kellett készülnie. Ja és közben még a klippeket is leforgatták…
Így alapjáraton is fél évig csak mentek és mentek, énekeltek, s utaztak, bejárták a világot, de a családjukkal szinte semmi időt nem töltöttek. A munkáról szólt az egész némi pihenőnappal megspékelve. Nekem ez sok(k) lenne valószínűleg.

A moziban a srácok filozofálgatnak, hogy a hírnév hogyan változtatta meg az életüket. Jogos kérdésként elhangzik: vajon a lányok akkor is így rajonganának értem, akarnának –e, ha nem lennék híres? Azt szeretném, hogy azért szeressen valaki, aki vagyok, nem pedig a One Direction miatt.
Elgondolkoztam egy kicsit. Ha az utcán csak úgy velem szembe jönnének, anélkül, hogy valaha láttam volna őket, megfognának-e? Louis, Zayn, Liam mellett lazán elsétálnék, minden további nélkül. Harry után valószínűleg megfordulnék, mert a göndör haja és stílusa megragadna. Niall pedig szőke haja és ír – fiatalos kinézete miatt nyerné el a tekintetem.

Elnézést szeretnék kérni azoktól, akik már rühellik, hogy gyakran írok az együttesről. 🙂

TE MIT GONDOLSZ?!

