Amszterdami hétvége I.

Egy héttel ezelőtt voltam olyan szerencsés, hogy Amszterdam utcáit róhattam. Az idei évem utolsó kiruccanása volt. Boldog voltam, hogy ez is összejött.

Miért is akartam Amszterdamba utazni?
Miért ne? Felkapott hely, s több ismerősöm járt már itt. A város híre nem feltétlen hízelgő, hiszen mindenkinek először a piroslámpás negyed jut eszébe, ám ennél sokkal többről van szó.

Hajnali 3 óra után szombat reggel már úton voltam a reptérre. Az első géppel utaztam Hollandiába. A felszállás és leszállás teljesen sima ügy volt, az utazás időtartama nem volt egy óra sem. Az utazó emberek átlag életkora a 30 körül mozgott. Alig volt pár lány, többnyire pasik voltak. Gyerekes és kisgyerekes emberek pedig egyáltalán nem. Nem volt gyereksírás és egyebek, amikhez már hozzászoktam, ha utazom. Az utasokból kiindulva elgondolkozhatunk az utazásuk célján.
Füvezni és kurvázni mentek. Illetve egy jót tombolni.
A repülőgépen a mögöttem ülő fekete srác már reggel mókás hangulatban volt. Ami valószínűleg tovább fokozódhatott Amszterdamban.

A reptér neve Schiphol, ami szerencsére nagyon közel van a Centrálhoz. A központi vasútállomás a belváros kapuja. Innen kezdtem a sétámat valamerre elindulva.
Egy 1 km-t sétálva három Mekibe, egy Burger Kingba azonnal bele is botlottam. De volt útközben Sex shop, ruhásüzlet, kávézó, képeslapos. Itt minden megfér egymás mellett.
Reggelimet egy plázában fogyasztottam el, ahol kiwi italt ittam és almás sütit ettem. Utána igazából az egész belvárosi részt sikeresen felfedeztem. A virágos piacot megjártam, sajtboltban nézelődtem. Itt tudatosult igazán, hogy Hollandia a sajtok hazája, persze a tulipánok sem utolsók. Zöld sajt, mindenféle kinézetű és ízű. Kóstolni kötelező. Az üzletben népi ruhába öltözött hölgy volt a kínáló.
A folytatásban a múzeum negyedbe lyukadtam ki, ahol a híres Iamszterdam felirat előtt lehetősem volt fényképezkedni. Ohh, teljesült egy újabb kívánságom.  

amszterdam

Tovább bolyongtam, s ámultam –bámultam. Milyen csodásan szép ez a város! Romantikus is határozottan. A csatornás – hidas városkép ámulatba ejtő.
Mindenhol bicikli volt bicikli hátán, itt talán nem is lopnak biciklit. Minek? hiszen mindenkinek van. Teker a kismama, tekernek a szülők pici babával, mindenki teker. A közlekedési morál mondjuk kész káosz. Sok helyen nincs jelzőlámpa, s az elsőbbségadás nem biztos, hogy precízen történik. Ahogy esik, úgy mennek. Vigyázni kell a kis – gyalogos utcának tűnő részekkel is. Megy ott autós, biciklis is, ahogy érik. Figyelve és körültekintve, saját magunk érdekében.

amszterdam-voros-lampas-negyed-prostitualt1

Piros lámpás negyeden is végighaladtam. Pár helyen a kirakatban álltak az örömlányok, s kellették magukat. Gusztustalan egy hely. Egy showra is be akartak az utcáról invitálni. Én? Bocsánat nem. Nem vagyok kíváncsi vetkőzésre, a színpadi élő történésekre sem.
Több ház előtt világított a kis lámpa, hát egészségére mindenkinek, aki oda betéved.
Nekem katolikus szemmel durva, hogy van olyan ország Európában, ahol ilyen nyíltam lehet az ősi mesterséget űzni. A belvárosban konkrétan van egy örömlány negyed, egy fertő. Bárki császkálhat az utcán, akár a babakocsit is tolhatja ott az ember, az sem zavarna senkit.
A hölgyek mellett tucatnyi sex shopban is vásárolhatunk, megtekinthetjük a legújabb kütyüket, vagy személyre szabott óvszert is vásárolhatunk. A képzelet szab határt a termékek listájának.

füvezés

kulfoldikalandjaim.wordpress.com

És a füvezés. Kávézókban és az utcán érezni lehet az illatot. Szabad, engedélyezett, sőt kötelező kipróbálni! A rendőr sem szólhat érte. Ez egy ilyen ország.
Zárójelben mondom, hogy Hollandia az egyik legliberálisabb hely a Földön. A melegek házassági is törvényes dolog már évek óta.

Nem csoda, hogy Amszterdam egy turista paradicsom és népszerű hely a fiatalok körében, s kiváló legénybúcsúk megtartására is. Jönnek ide Európa több részéből, de a tengerentúlról is.

Karácsonyi fények amszterdam

Este már a karácsonyi kivilágításban gyönyörködtem, s végigsétáltam a vásáron is. Természetesen volt magyar gulyás is a kínálatban. Vacsorázni egy étteremben voltam. Az éjszakát pedig egy városszéli hotelben töltöttem.

Folyt.köv.                                                                                                                                           

TE MIT GONDOLSZ?!

