London: megéri-e?

Nem véletlen, hogy nem Magyarországon élek, s az emberek szeretnek mindig megnyugtatni, jobb itt nekem Angliában.

A minap egyik otthoni ismerősömtől kaptam meg a kérdést: megéri-e nekem? megéri-e anyagilag, hogy itt élek? mert a fizetésem elég soványka – állítja.
Az ő álláspontja a következő volt, akkor éri meg külföldön dolgozni, ha egy év alatt egy lakás árát összekeresi az ember. Nagyon alapban elképzelve az ő mondatát, nekem olyan 20 millió Forintnak megfelelő Font összeget kéne nettóban félreraknom a fizetésemből. Körülbelül 57.000 ezer Fontot azaz 4700 Font / hónap.

penz

Hol élünk? Ennyi nettó megtakarítást egy évre a jól kereső angolok sem tudnak produkálni!
Gondolkozzunk már el! Magyarországon valaki egy év alatt összesen nem keres 1 millió Forintot nettóban, s abból a pénzből kell fizetnie a megélhetését még. Angliában igaz, hogy jobban keresünk az otthoni viszonylatban, de azért nem 20x többet!
Otthoni szemmel nézve, nem éri meg, hogy itt élek. Aki ennyit lát, azt csak sajnálni tudom, s örülök, hogy 2000 km választ el minket egymástól.

Az én szemszögemből megéri-e itt élnem? A válaszom egyértelműen: igen. Az elmúlt években annyi, de annyi élmény, esemény történt velem, amik megfizethetetlenek. Több ezer új emberrel találkoztam a világ minden részéről, heti szinten több száz új emberrel is simán lehetőségem van találkozni. A látóköröm szélesedett, s boldogabb vagyok. Emberileg sokkal jobban megbecsültnek érzem magam, mint Magyarországon. Otthon egy szürke egér voltam, akit a kutya nem vett észre. Itt pedig sok bókot kapok, szeretetet, emberileg elismerést. Igazi különlegesség a Kelet-közép európai kinézetünk. Az önbizalmam pozitív irányba sokat változott. Az utcán végigsétálva is egy egyéniségnek érzem magam.
Az általános légkör is sokkal pozitívabb, sőt én a szabadságot érzem a levegőben. Az emberek is jobb fejek. A postás bácsi integetni szokott nekem, az előző postásommal is szívesen beszélgetek, ha találkozunk. Múltkor még mondta is, hiányolja a mosolyom, mióta elköltöztem. Itt értékelik az ember mosolyát!

boldogsagLondon egy világváros, már önmagában is egy kuriózum. Tele van élettel, programlehetőségekkel, mindennel, amit el tudsz képzelni. Innen utazni is könnyebb, s nagyon jó árakat ki lehet fogni.
Itt volt lehetőségem az Olimpiát is felkeresni, a városban testközelből megélni, de mondhatjuk a Gyémánt ünnepséget is. Bármit, ami Magyarországon nincs, nem lesz, nem volt soha.
Londonban találkoztam sok szívemhez közel álló magyarral, olyan magyarokkal, akikkel otthon is szívesen barátkoztam volna. London megadja…kérni kell, s megadja.
Szeretem a munkám, szeretem a családokat, akiknek dolgozom. Ebédidőben egy kutyus vár sétára, s még ezért is fizetnek.
Nem érzek feszültségek, nem érzem, hogy hátulról egy főnök stresszel. És ami a legfontosabb: ÉLEK, VÍRULOK és BOLDOG vagyok! (ami nem pénz kérdése)

Ha az anyagiakat nézzük, a havi fizetésem az egykori magyar nettó fizetésem közel 4x-re. Nekem ez is óriási önmagában! Igaz, hogy 20 millió Forintot nem fogok ebből egy év alatt félrerakni, de többet engedhetek meg magamnak jóval, mint egykor Magyarországon. És még csak 2 éve élek egy „idegen” környezetben, ahol idegen nyelven kell naponta helyt állnom.

A legnagyobb különbség ember és ember illetve ország és ország között a gondolkodásmódban rejlik. Én ezt látom, míg más ezt soha nem fogja látni, maximum a rosszat és az irigység beszél belőle. 

Reklámok

London: megéri-e?” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Kristóf szerint:

    Teljesen egyetértek a leírtakkal,én 2012 őszén mentem ki,azóta kétszer voltam otthon a szülőket megnézni.
    Mindenki azt hiszi vagyis a többség,hogy azért mert külföldön dolgozol két hónap alatt milliomos leszel,hát el kell keserítsek mindenkit itt sem így megy ez a dolog…Bár én dolgoztam hegesztőként Londonban,egy kis cégnél,ahová csak úgy próbából bementem és fel is vettek,ott 2200 pound körül kerestem havonta ami jó,de mivel a szemeim így is elég gyengék felhagytam vele a jó pénz ellenére..,jelenleg egy családias hangulatú kis raktárban dolgozom,mint picker-packer,7.25-ért óránként ami jóval kevesebb mint amit a hegesztőmunkáért kaptam de közel sincs olyan felelősségteljes munka,nyugodtan kelek-fekszek..Ebből a pénzből képes vagyok egy összességében sokkal jobb életszínvonalon egzisztálni mint otthon egy 180-200 k fizetésből..sőt egy cimborámmal tavaly nyáron Ibizán töltöttünk egy hetet..most pedig irány
    Amszterdam..nekem ne mondja senki hogy ezt otthon meg lehet tenni egy átlagembernek..Nekem is megéri itt élni.

      • Kristóf szerint:

        Hanna,köszönöm!
        Bocsánat hogy kicsit elsietett és ide-oda belekapott lett a comment-em,de annyi mindent,oldalakat lehetne írni az itteni életről..bár Te leírtál szinte mindent ami az én szempontomból lényeges.
        Különösen írásod azon része érintett-tetszett meg igazán,mikor arról írtál hogy mennyi új,érdekes emberrel ismerkedhetünk meg,akár barátságokra,kapcsolatokra tehetünk szert,itt emberszámba vesznek,és ahogy írtad otthon csak egy szürke egér a sok közül..
        7 órakor munkába sétálok,másik oldalból átkiabál az off license shop-os indiai srác-Hey man,how are you?Aminek tudom nem nagy jelentősége,de nekem jól esik..Jó úgy bemenni a munkahelyre hogy a fekete főnököm,kezét nyújtva”how are you,some good music?”köszöntéssel vár reggel,én pedig odamegyek a hi-fi-hez beteszem az előző este kiírt Earth Wind&Fire válogatás lemezt,és táncolva beleállunk a melóba..:)
        Nem fog a nyakamba lihegni hogy mi a baj,mit csinálsz,miért nincs több stb..Lehet én dolgoztam otthon rossz melóhelyeken,de ilyenben ezelőtt nem volt részem..
        1-2 napi fizumból hétvégén el tudok menni kirándulni..mondjuk Stonehenge..vagy Brighton part..vagy bármi közelebbi..néhány 10 pound-ot félretéve hetente,nyárra hónapok alatt összegyűlik annyi pénz hogy kedveltebb üdülőhelyekre is eljut az ember,amiről magyarországi fizetésből csak álmodozik..
        Lehetne erről rengeteget írni,előnyeiről,hátrányairól….hiányzik az otthonom,családom,barátaim,séta a kutyáimmal a Tisza parton és még számlálhatatlan dolog..de az élhetőbb élet sajnos ezzel,Magyarhon elhagyásával jár..Összességében én szeretek itt élni,aki tervezi hogy kijön,ne habozzon,itt még mindig van egy esély,egy lehetőség..

  2. Kerekes Robert szerint:

    Szia Hanna!
    Végre jó dolgokat is olvashatok első kézből!
    Barátnővel felmerült bennünk, hogy talán ki kellene mennünk, de előtte azért kicsit informálódunk a londoni helyzetről. Örülök, hogy megtaláltam az oldalad!
    Kicsit nézelődök még itt, látom van mit.:)
    Köszönöm az írásaid!
    Robi

TE MIT GONDOLSZ?!

