Gyerekes, vacsorás, kiállításos hétvége

Jó pár napja nem jelentkeztem semmivel sem.
Kezdjük most gyorsan egy hétvégi beszámolóval. A péntek délutánom szuperül telt. A kedvenc gyerekemmel végre privát időt tudtam eltölteni, amikor csak mi ketten voltunk az egész lakásban. A leányzónak szüksége van egy kis extra törődésre, foglalkozásra és kedvességre. Hétköznap sajnos nincs lehetőségem ehhez, mert ő állandóan edzéseken van, s estéként jár haza.
Kellemes indítottam a hétvégét, boldog voltam. A szívem csücske pedig hálából készített nekem egy lapot ajándékba.

Szombaton délelőtt a volt angol családommal találkoztam. Szerencsésnek érzem magam, hogy olyan helyen dolgozhattam, ahol emberszámba vettek. Még így közel egy éves távlatból is visszamehetek hozzájuk és találkozhatok a gyerekekkel. Legelőször még az anyuka szervezett egy vacsorát, ahova meghívott, onnantól pedig közös megegyezéssel találkozunk. Először nem tudtam, hogy jó vagy rossz dolog lenne-e, ha a picik viszontlátnának. Az anyuka pedig csak annyit mondott, ez rajtam áll, ő nem bánja.
Délelőtt uszodában voltunk, ahol hullámmedence és csúszda is van. A gyerkőcök igazán kedvesen fogadtak, teljesen úgy éreztem magam, mintha soha nem is váltunk volna el. Egyszerűen természetesen kezeltek.
A munkám különlegessége pont ez. Ha valakivel foglalkozol évig, évekig, az vissza fog kamatozni a jövőben. A felmondás nem pusztán annyi, hogy végkielégítést kapsz és viszlátot mondasz. Itt emberekkel foglakoztál, törődést és szeretet adtál – kaptál, ami nem mérhető anyagi javakban. Közös emlékeitek is vannak, amik örökre megmaradnak.

Későbbeste vacsorázni voltam a barátnőmmel. A választásunk a Zizzi Olasz étteremláncra esett a Temze part mentén, ahonnan csodálatos kilátás nyílik a Szent Paul Katedrálisra és a Millennium hídra.

zizzi_italian_restaurant_bankside_london_1Az étterem igen zsúfolt volt, s őszintén nem igazán lett a kedvencem a Zizzi. Először is kezembe vettem az étlapot, s egy mukkot nem értettem. Olasz nevű kaják, amikből egyedül az összetevők listája volt értelmezhető. Carbonarat kértem, ami a menün így szerepelt: RIGATONI CARBONARA PANCETTA E FUNGHI. Előkelő nevet adunk egy egyszerű ételnek, aminek nem látom értelmét. A felszolgált tészta pedig csalódás volt. A carbonara szósz tudomásom szerint tejszínes vagy hasonló fehér színű. Szombaton ez inkább olíva olajos barnás valamire sikerült. A petrezselymet sem éreztem rajta. Nem szerettem volna reklamálni, de szerintem nem azt kaptam, amit rendeltem.
Az ételre a sajtot az orrunk előtt reszelte rá a pincér szabad kézzel, amivel még előtte a tányért fogta. Kézmosás nélkül így termékhez nyúlni nem volt szimpatikus. Jó ötlet ez az extra szolgáltatás, élő sajtreszelés, de nem így.
A desszertnek ESPRESSO AFFOGATO-t rendeltem, aminek a leírása szép „mese”, a valóság pedig szomorú. Íme: crema gelato with mascarpone and double cream, organic espresso and amaretti biscuits served individually for you to build your perfect affogato. Ez a különlegesnek hangzó valami annyi volt, hogy egy koktélkehelyben volt fagyi, de a mascarponet nem éreztem egyáltalán. Egy mini pohárban pedig egy keserű lötty volt mellette a tányéron 3 szem pötynyi keksszel. Az ára pedig 5 Font. Az, hogy mi az az affogato? most néztem meg a neten…
Személy szerint ár-érték arányban nem ajánlom a Zizzit. Az ételek neve előkelő, de egy tészta szósszal leöntve rendkívül olcsón megoldható otthon is.
A Temze parti helyben a kilátást kellett megfizetni, az is érte meg a legjobban.

A folytatásban a Southbank Centre-be tettünk látogatást. Egy művészeti kiállítást tekintettünk meg, aminek érdekessége abban rejlik, hogy börtönben lévő / beteg / védelem alatt álló / gyerek otthonban élő személyek kezei közül kerültek ki a munkák. Valaki festet, valaki szobrot készített vagy éppen faragott stb. 

Ha van bennünk egy cseppnyi művészi érzék, érzelmi intelligencia, nem tudunk elsétálni az alkotások mellett simán. Megállunk és gondolkozóba esünk.

Az emberek a festményeik és szobraik által fejezték ki a bennük rejlő érzelmi világot, ami engem meghökkentett. Sokszor a börtönben élő személyek a gyerekkorúk és múltjuk foltjait hordozva cselekedtek, talán is tudták néhányan, hogy nem helyes, amit tettek.

images (28)Volt egy kép, ami elég sötét tónusú volt és csonkított pucér női testek voltak rá festve. Az egyik nő ráadásul a falhoz volt szegezve. A festmény még számomra is egyértelműen kifejezte, hogy az illetőt gyerekkorában molesztálhatták, megerőszakolhatták vagy egyéb szexuális tett áldozata lehetett.
Több mű tartalmazott fekete vagy sötétkék színt, ami a sötét múltat jelképezi. Továbbá nem egy festő a megbánást, bűnhődést örökítette meg.

images (27)

De ugyanakkor vicces és kimondottan kellemes alkotások is jelen voltak a kiállításon.

superman with a dogA szuperman-t lepisilő kutyus egyenesen humoros volt számomra. Nem is tudom elképzelni, a festője vajon miért is került börtönbe.

A kiállítás megér egy látogatás, és jobb, mint a Tate Modern.

 

 

 

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

