Oh, Liverpool

Vasárnap Liverpoolban jártunk.

A London Midland vonattársaság akciós hétvégét szervezett Halloween alkalmából, aminek keretein belül 15 Fontért volt lehetőségünk napi jegyet vásárolni. Nem városra, hanem napra szólt a jegy és korlátlan utazást biztosított. Liverpoolra esett választásunk, hiszen ide utazni egy kisebb vagyon lenne teljes áron (77 Font a legolcsóbb ár).

Potom pénzből kirándultunk egy nagyot. Igaz, hogy az odautazás időtartama 4 teljes óra volt, mert ez a személy – lassú járat. Az időt elütésére Hello! magazint vásároltam a hercegi keresztelő külön kiadványából.

liverpool

Kora délután végre elértük a cél. Gyalogosan tudatosan a tengerpart felé haladunk. A Tate Liverpoolban tettünk egy rövid túrát. A modern művészet továbbra sem tudott megnyerni magának. Nem értem a művészek alkotásait és őrült elképzeléseit. És egyáltalán mi a művészet? Egy fekete zsákba csomagolt varrógép számomra nem egy egyedi ötlet és alkotás.
A tükör dobozok már jobban tetszettek, mert a lábunkat és cipőnket trükkősen le tudtuk fényképezni.

A dokk és környéke tetszett. A londoni Canary Wharfot juttatta eszembe. Itt nem irodaházak, hanem múzeumok helyezkednek el. A járdák és a víz tiszta, rendezett. Igazán pozitívan csalódtam az első benyomásaim alapján.

beatles in liverpool-1167911

Liverpool airport – mostani neve: John Lennon Airport

És ha már Liverpool a Beatles sem hiányozhat! Az együttes tagjai ebben a városban születtek, s itt alapították meg a világhíres bandát. A Beatles rajongók zarándokhelye ez.
A Beatles story múzeumot sem szabad kihagynunk. A belépő 16 Font. A jegyet nem ellenőrzik, s mi szépen besétáltunk a kiállításra minden további nélkül. Nem mentünk végig a tárlaton, mert az már pofátlanság lett volna, csupán pár termet tekintettünk meg ingyen, s elhagytuk az épületet.
Így is sikerült elcsípnünk a Beatles színpadot, a viaszfigurákat, a mini kezdeti stúdiót és az amerikai sikereket bemutató fényképsorozatot.
A teljes Beatles bemutató 2 épületben helyezkedik el a tengerpart mentén.  Ha semmiképpen sem szeretnél belépőt venni / lógni, az ingyenes fénykép gallériét ajánlom.

liverpool-city-at-night-continentaltraveller

Az éjszakai látkép

Mindent összegezve Liverpool hihetetlenül meglepett. Csodálatos kis város, ahol több angol angollal tudtunk találkozni a pubban, mint Londonban. Az épületek csinosak, a belvárosban pedig volt élet.  Élhető egy hely, ahol az ingatlanárak olcsóbbak Londonhoz viszonyítva.

A St. John’s garden és környéke Budapestre emlékeztetett. A St George Hall kívülről hasonlít a Nemzeti Múzeumunkra. A William Brown Street pedig az Andrássy út koppintása Liverpoolban.

Egy szép szökőkút is emeli a környék eleganciáját, ahol a Trafalgar térre tudjuk magunkat képzelni.
De van egy pici Piccadilly II. is.
Ez a város egy csipetnyi kóstolót kínál ebből és abból is. Érdemes „megízlelni” és felkeresni.

Hazafelé a Virgin Train gyorsjáratán utaztunk, s a vihar előtt kényelmesen hazaértünk.