Tesóm esküvője

A hétvégén életem egyik legkülönlegesebb napját éltem meg. A tesóm esküvőjére voltam hivatalos.
Péntek este estem haza Londonból, majd szombaton Pesten a házasságkötésen és lakodalmon voltam. Vasárnap pihentem, szomszédlátogatóban jártam, s hétfőn pedig vissza irányt vettem. Mozgalmas 3 nap volt az életemben.

Szeptember 14-n szombaton, esős napra ébredtünk. Végig izgultunk, hogy álljon el. A legjobb elriasztó módszer az esernyő cipelése. Ha magadnál tartod, tuti nem esik, ha nincs nálad, tuti szakadni fog. A taktika bevált, sőt a napocska is kicsit megerőltette magát később. Borús, ám nyugodt időt fogtunk ki, ami kimondottan jól esett, mikor a tánc után kimentem levegőzni.

A templomi szertartás az előírásoknak megfelelően zajlott. A pap egy kicsit leizzadt, mire a végére ért, de ez legyen a legkisebb. A szentleckét egy barát, a könyörgéseket a nagybácsi olvasta fel. Én pedig tanú voltam. A feladatom annyiban merült ki, hogy mosolyogtam, s a vőlegény mellett foglaltam helyet.

columbus hajó étterem

Éttermi panoráma

A templom után az étteremhez sétáltunk, ami nagyon közel volt. A helyszín a Columbus nevű hajó volt, aminek remek panorámája van a budai várra és a lánchídra is. Tökéletes választás volt, azt kell állítanom. A dekoráció sárga és fehér ötvözése volt. Igényesen megoldották a díszítést.
A vacsora is isteni finom volt. A legfinomabb lakodalmas ételek, amiket valaha ettem. A tyúkleves a hagyományoknak megfelelően indította az étkezést, amit Hortobágyi húsos palacsinta követett. Életem legjobb hortobágyija! A folytatásban a sültes tálak érkeztek, sajttal töltött pulykamell, halfilé, töltött hús is. A köret sült krumpli és rizs volt, párolt zöldségekkel fokozva. Nagyon ízletes volt mindegyik.
A desszertnek somlói galuska volt felszolgálva, amit szintén magasra pontozok. A Columbus hajón jól főznek. A minőség mellett a kilátásért is megéri egyszer felkeresni a helyet. Nagyon hangulatos tud lenni egy szép – nyári esti, Duna parti vacsora a háttérben a Lánchíddal.

Most nézzük a lakodalmat. A szervezés és kivitelezés magas színvonalon volt. A tesóm és felesége kiváló munkát végeztek. Minden le volt órára pontosan vezetve. A vacsorával ugyan megcsúszott minden, de így is kiválóan sikerültek a dolgok. Az örömapai köszöntők is szépek voltak, sőt pár vendég is beszélt röviden. A zenét egy DJ szolgáltatta. Nyitásként retró zene szólt, majd hajnalban rockosra váltott át a hangulat. A fiataloknak tetszett, az időseknek már kevésbé a zene. Többen várták volna az eredeti lakodalmas muzsikát, majd legközelebb.
A meghívott vendégeket a közeli rokonok és barátok alkották. Minőségi emberek voltak jelen. Értem én a barátságosságot, a táncolást stb. Mivel a világunk kitágult, így voltak külföldiek is, a barátok párjai. Így sikerült találkoznom egy igazán szimpatikus olasz lánnyal. Az sem újdonság, hogy többen az esküvő miatt jöttek haza külföldi állásukból. Itt magamat említeném Angliából, egy barát Szaud Arábiából, míg valaki Svájcból látogatott haza. A multikulti jelen volt.

A sütemények egy részét anyukám és ángyim sütötte. A tortát valami kézműves cukrászda készítette, ami magasan a legfinomabb torták között van, amit valaha fogyasztottam. A tészta olyan könnyű volt, mint a levegő. A krém is tökéletes volt, nem volt vajizé, s nem ropogtak fogaim között a cukorszemek sem. Hiába voltam tele, egy ilyen finom szelet simán lecsúszott még.

A mulatozás, táncolás is fergeteges volt. Nagyon sokan részt vettek a bulizásban. Én roptam egyet unokatesóm gyerekével, tesóm barátjával, második unokatesómmal, unokatesómmal is. A családunk jól tudja magát érezni, ha a feltételek adottak.

A legjobb dolog számomra a társaság volt. Rég nem látott rokonokkal volt lehetőségem találkozni, egy jót beszélgetni. A névdruszám is eszméletlenül barátságos volt, továbbá az egyik legnagyobb parti arc, akiket ismerek. Kár, hogy a korábbi években nem jártunk el együtt.
Az unokatesómék lányai nagyot nőttek, mióta utoljára láttam őket. A babákból igazi ovis csajok lettek. Jó látni, ahogy a család bővül.
A tesóm barátai is a legjobbak. Van egy srác, akit már 18 éve ismerek. Ő igazi szeretnivaló, intelligens ember. Persze a többiek is jó fejek, mindegyiküket igazán kedvelem.

A lagzi végén megkaptam a parti gépezet jelzőt. London kitanított – látom. Nem, nem London nevelt ezzé, inkább én nevelem Londont, hogyan kell mulatni.
Az egyik vendég remekül tudott zongorázni, s volt olyan kedves, hogy hajnalban még odaült és lágy zenével zárta, koronázta a lakodalmat. Köszönöm Neki!

Az utolsó beszélgetéseim egyike a következő volt egy sráccalÍ: A dekoráció és a helyszín jobb volt, mint a Titanic filmben látottak – mondta. Én pedig megjegyeztem mulatságosan: Igen, s el sem süllyedtünk!
Végül megegyeztünk abban, hogy ez egy 5*-s esküvő volt. Az étterem, az ételek, a társaság…minden és minden a legmagasabb színvonalat ütötte. Nagyon jól éreztem magam, s szerintem mindenki más is.

Az ifjú párnak sok boldogságot kívánok! Aranyosak vagytok együtt. 

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

