Esküvők/Lakodalmak

1999 nyara óta folyamatosan, szinte megszakítás nélkül minden évben hivatalos vagyok egy esküvőre. 10 évesen még élménynek és újdonságnak hatott a házasságkötés, mára azonban már sok(k) lett az eseményből.
Egyrészről szerencsésnek érzem magam, több pár egybekelésének sikerült tanúja lennem, osztoznom az örömükben. Másrészről a közel 14 éve folyamatos, évi minimum egy esküvőzés/lakodalmazás több mint amit valaha elvártam volna.  A legutóbbi meghívásom szombaton volt, s 5 hét múlva megint részt veszek egyen, s a jövő évre már 2 újabb invitálásom van.
A rokonaink és barátaim igazán belehúztak az elmúlt évtizedben. Az unokatesók felnőttek, a szülők fiatal kollégái is kimondták az ’Igent’. Napjainkra pedig az én korosztályom lett érett a házasságra.
esküvőMost a korábbi lakodalmakban megélt emlékeket szeretném megosztani veletek.
Képzeljétek el, én még jártam olyan helyen is, ahol a család főzött, s egy sátor volt felállítva a kertben. Mára az otthoni nagy vendéglátás kihalt, túl zsúfolt az életünk, túlságosan sok a munkával és a családdal járó kötelesség. Így senkinek nincs ideje és energiája napokig főzni, sütni.
Egy ilyen sátras alkalommal vacsora közben hirtelen elment a világítás. Én piciként nagyon megijedtem, de aggodalomra nem volt ok, mert örömapa egy zseblámpával azonnal elkezdte pásztázni a terepet. Mint kiderült valószínűleg ő akarta egy kicsit eseménygazdagabbá tenni az étkezés idejét ily módon.

Egyik éven az Alföldön jártunk, s én voltam a hivatalos sofőr. Egész este egy kortyot nem ihattam, s hajnali 3-kor a ködös és esős időben levezettem 3 órát hazáig. Nem fogom azt sem elfelejteni.

Régebben arról is híres voltam, hogy verseket tanultam be, amit az ifjú párnak szépen elszavaltam. Egyik alkalommal annyira örültek a köszöntőmnek, hogy egy egész tortával ajándékoztak meg távozásunkkor.
Volt olyan lakodalom is, ahonnan még hajnalban sem szívesen mentem haza, de volt olyan is, mikor már rágtam a szüleim fülét, hogy menjünk. Kétszer pedig a koszorúslány felkérést is elfogadtam, bár párt nehéz volt számomra találni.
A kedvenc részem az egész estében a bolondmenyasszony tánc. Tudom értékelni, mikor ökörködésre vágyó srácok beöltöznek lánynak, s táncolni invitálják a rokonságot.

Számomra egy lakodalom akkor jó, ha a vendégsereg mulatós és jó kedélyű, s a vacsora pedig finom. Továbbá az egész eseményt egy vőfély vezényli le, aki játékokkal is készül, adja és feldobja a hangulatot.
A lakodalmas zene is fontos, bár eléggé kötött. A ’Lakodalom van a mi utcánkban’ egy kötelező nyitásnak számít, s jó sok Máté Péter szám is lejátszásra kerül az éjszaka folyamán.
Az eddigi rekordom a fél 6-s távozás volt.

Lassan rám is lehet mutogatni már, a ’mikor lesz a tiéd’ kérdéssel. Megnyugtatok mindenkit, nem sietek sehova. Egyelőre csak mások örömében osztozom boldogan.

Nektek mi a kedvenc élményetek/részetek egy esküvőn?

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

