Gyerekes+tengerpartos hétvége (Ramsgate)

Ó hétvége! Lehetnél hosszabb is!
Nyáron kicsit zsúfoltabb napjaim vannak, mint általában, így többnyire hétvégén vagyok szabad.

A szombat és vasárnap általában mindig nagyon szép az életemben. Mindig megyek.
Most a korábbi családomat kerestem fel, mert szerettem volna látni a gyerekeket. Furcsa egy állásom van, évekig, hosszú hónapokig dolgozom picikkel, akik közben nőnek, mint a gomba. Ám a távozásom, a szerződésem lejárta után az én szívem visszahúz hozzájuk. Azért voltam fizetve, hogy törődést adjak, emberi értékeket, szeretetet nyújtsak. A válással ezek megszakadnának, mint egy ollóval elvágott madzag, ha úgy állnék hozzá. A szívem azonban azt diktálja, hogy aki egykor az életem részét képezte, az mindig ott fog élni valahol bennem.
 Jó volt viszontlátni az egykori nevelt gyerekeimet, s még jobb érzés volt látni, hogy a velük töltött idő nem kidobott szemét volt a kukában. Mikor megláttak egy hatalmas öleléssel és puszival fogadtak. Nem tudtam betelni velük. A kislány a kezemet fogta szépen és úgy sétáltunk az utcán, miközben nagyon magyarázott nekem. Hangosan kimondta, hogy szeretlek, én vagyok a legjobb. Szomorú volt, mikor távoztam. Nem tudom kifejezni, nekem ezek az őszinte gyermeki megnyilvánulások mennyire sokat számítanak.
Velük ebédeltem szombaton, majd egy kutya show is voltunk, fagyit ettünk, parkban sétáltunk. Mennyei és boldog órákat tudtam velük eltölteni. Nagyon hálás vagyok az életnek, hogy megértem mindezt.
Később hazafelé jövet a régi postásomba botlottam, akit Garynak hívnak, most megtudtam. Eszméletlenül kedves volt, s érdeklődött felőlem, mert ezer éve nem látott. Aranyosan azt is mondta, hogy hiányzik neki a mosolyom. Régen, mikor csengetett valami csomaggal, mindig egy széles mosollyal nyitottam neki ajtót, s ezért emlegette fel. Amúgy ő egy igazi szeretnivaló középkorú angol bácsi.

Vasárnap a tengerpartra vettem az irányt. Most Ramsgate volt a terítéken. A vidéki Anglia egy külön tészta, egy más világ. Olyan hely, ahol az élet lassabb, ahol az utcák kihaltak. A tenger közelsége miatt sirályok repkedtek a levegőben a házak felett, eleséget keresve.
A vonat utunk kellemes volt, de kicsit hosszú, ám mindent kárpótolt a kalauz bácsi, aki egy igazi sármos ötven közeli férfi volt. Mindenkihez volt egy szava, amit azonnal mosoly követett. Ha most a Sex és New Yorkból én lettem volna Samantha, a következő szavakat kellett volna mondanom neki: „Ohh, ha a jegyeimet ilyen finomat kezeli, biztos mást is ugyanígy tudna kezelgetni, ami nem lenne ellenemre”
RamsgateNightRamsgaten a vasútállomástól egy 20 perc sétára van a part, ami homokos! Hangulatromboló viszont egy megkezdett, ám otthagyott építkezés közvetlenül a vízparton. Kicsit csúf látványt nyújt. A magas utcafrontról egy lift viszi le az utasokat a tengerhez. Aranyos és különleges megoldás, díjazandó mindenképpen.
Vasárnap délután főleg a nagycsaládosok látogattak ki a vízhez, ami elég hideg volt, így csak pár bátor jelentkező mártózott meg benne. A többiek a napot élvezték, s hallgatták a hullámok moraját.
Késő ebédre Fish and Chip-et fogyasztottam, a maradékomat pedig a mohó sirályoknak dobtam oda. A mólón is sétáltam, ahol páran pecáztak.
A Ramsgate-i kikötő nagyon tetszett. Egy az egyben olyan mediterrán hangulatot árasztott magából, ’érezd magad Görögországban’ szóval illetném.  

Kora este még a tengerparton ücsörögtem a homokban. A környékemen egy angol fiatalokból álló csapat foglalt helyett, ahol az egyik lánynak volt egy 3-4 év körüli gyereke. Ő is vagy 16 évesen szülhetett, ránézésre úgy tűnt. Az anyaság pedig nem igazán hátráltatja a dolgokban, mert a barátaival cigiztek (remélem nem füves cigit) szívtak. Példamutató és remek szülő! Kár, hogy nem volt jogom odaszólni, ergo nem az angol gyerekvédelemnek dolgozom…
A másik kisebb csoport a 40 felettiek lecsúszott társasága volt, akik söröztek, miközben régi, nosztalgikus számot énekelt az egyik tagjuk. Teljes átéléssel, ám borzalmas hanggal.
A háttérben pedig egy félrészeg pár viselkedett gusztustalanul. Na, ez a vidéki Anglia kora esti tengerparti életképe. 🙂

Én jól éreztem magam szombaton és vasárnap is. Remek napokat tudtam újra megélni. Boldog és hálás vagyok. Köszönöm!

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

