Steiner Kristóf: Hajónaplók

Mostanában egy kicsit zárkózottabb lettem. Eljárok társaságba és összejövetelekre, de nem olyan energikusan, mint korábban. Minden jó körülöttem, vagy még sem? Teszem fel magamnak a kérdést.
A múlt héten levettem a polcról a porosodó e-olvasómat. Már hónapok óta nem olvastam, vágytam rá, de nem tudtam, hogy mit. Nem volt kedvem egy könyvhöz sem.

Ma feltévedtem a bookandwalk.hu-ra, itt szoktam e-írásokat vásárolni, ha valami megtetszik. Lázas böngészésben voltam, s megtalált egy könyv gyorsan.
Steiner Kristóftól a Hajónaplók című művet vásároltam meg, s el is olvastam ma délután azonnal.
Már korábban találkoztam a könyvajánlóval a zama.hu oldalon, ami fel is keltette az érdeklődésem, de csak a mai nyári napon kaptam végleges késztetést az elolvasására.

Elvárások nélkül kezdtem el „befalni” a művet. Egy dologban azonban biztos voltam, Steiner Kristóf kezei közül csak is valami szép írás kerülhetett ki. Haladtam a történetben előre, s boldog mosolyra húzódott a szám, mert most nekem pontosan erre volt szükségem. Szerettem, ahogy a cselekmény elvitt engem egy utazásra a délutánom folyamán. Kikapcsolt, s gondolatban elrepültem messzire, kiléptem a testemből, s vitt magával a hajó.

Steiner Kristóf regényére én azt mondanám, hogy egy finom alkotás. A szavak és mondatok használata, a leírások egyszerűen érzékien finomak. A könyv olvasása közben megtelünk szeretettel, s átszellemülünk – legalábbis rám ilyen hatást gyakorolt. A történetnek egy sajátos spirituális kisugárzása is van.  Nem lehet, nem szeretni. Továbbá úgy éreztem, hogy Kristóf a lelkét rejtette el a regényben, amitől még értékesebb lett az egész alkotás.

Minden széplelkű ember számára kötelező könyv a Hajónaplók.

Végezetül itt egy idézet a műből, ami nekem nagyon tetszett.
„A szeretetben sosem az a cél, hogy másokon uralkodjunk a saját céljainkért, hanem hogy magunkon uralkodjunk a mások céljaiért, a közös boldogságunkért”

Kellemes olvasást!

TE MIT GONDOLSZ?!

