Wimbledoni teniszhét

Péntek van, ilyenkor már lazítunk, pihenünk.
Ma egy sportról tennék említést, aminek nem vagyok rajongója, de óhatatlanul is bekapott magával a gépezete: tenisz. A családom teniszmániás, vagy inkább egy bizonyos társadalmi szintet megütve kötelező jelleggel űzendő sport. Nálunk a gyerekek 3 éves koruktól órákat vesznek.
wimbledon2_0
Az év egyik legfontosabb eseménye a wimbledoni teniszhetek itt a környéken. A városnegyed megtelik élettel. Tömegek hömpölyögnek az járdán, dugó van az úton. A metró és vonatszerelvények tele vannak. A taxira várakozó emberek hosszú sora kígyózik. Az üzletek kirakatai tenisz dekorációk lepik el. A kis téren székeket és kivetítőt állítottak fel. Az boltokban mozognak az emberek. Itt a nyár, itt a teniszhét!
Én szeretem. Gyakrabban lehetne. Most délben szabad voltam, s zöldségsalátát vettem, amit kint fogyasztottam el a teniszt nézve az óriás kivetítőn. Élveztem nagyon.
A járdán promóciós emberek mászkálnak, ingyen ehetünk epret és kóstolhatunk kávét is. Egy sátor alatt pedig főztek, jó áron tudunk finomat enni. Helyi lakosként boldogan élvezem a lehetőségeket.

A londoni közlekedési vállalat most is megmutatja milyen szervezett. Jó pár buszt állítottak sorba, ami kimondottan az állomás és teniszpálya között jár rendszeresen. Továbbá információs pult és hostessek várják a vendégeket. Gondolom kint a pályán is hasonlóan szép színvonal uralkodik.
London és Anglia kitesz magáért.
Én a helyszínre nem látogattam el, nem is akartam jegyet sem venni. Nekem a teniszjáték nem ad akkora élményt, hogy megérné kifizetni rá a 100 Fontot. Az örömöt inkább meghagyom a felső társadalmi rétegeknek. Másrészről a szabályokat sem vágom, nézve is sokszor unalmasnak tűnik.

Természetesen itt mindenki Andy Murraynek szurkol. Szeretnék, ha hazai pályán egy hazai játékos nyerne. Meglátjuk.

Örülök, hogy Londonban élek, s közelből tapasztalhatom meg a tenisz embereket megmozgató erejét.

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

