Billy Elliot

Pár perccel ezelőtt fejeztem be a Billy Elliot című film megnézését. Sajnálattal kell látnom magamon, hogy mennyi klasszikus mozit kihagytam az életemből eddig.
A Billy Elliot 2000-ben készült el, s az élet furcsa játéka, hogy talán még most láttam volna, ha a filmmúzeumban a kis bokszkesztyű nem lett volna kiállítva. Úgy éreztem most jött el az idő, jelnek vettem.
billy elliotA film mélységesen megérintett, s azt kell állítanom, hogy talán még soha életemben nem láttam ilyen megindító, szép mozit.

Az elején kényelmetlenül éreztem magam, mert legjobban az igazságtalanságot utálom. Az erőszakos és rendellenes viselkedést pedig szintén elutasítom, amit Billy apja és testvére művelt.

A kissrác karaktere csodálatos. Egy igazi kitartó és remek lelkű személyiség, aki minden nehézség és visszatartó erő ellenére véghezviszi álmát. Felnézek rá, s kívánom, hogy én is ilyenné váljak.
Másrészről pedig megerősített a film, hogy mindenkiben van tehetség. Ha látunk valakiben valamit, igen is támogatnunk kell, és semmiképpen sem szabad romboló kritikát alkalmazni.

Az apuka először ellenzi a balettet, majd fia mellé áll. Remélem, én soha nem fogom a saját gyerekem hobbiját, szeretet dolgait, álmait elvenni, háttérbe szorítani.  De azt is remélem, hogy én is ilyen határozottan fogok majd kiállni, hogy a vágyai megvalósuljanak, mint ahogy az apa teszi a film vége felé.

A filmben több szívbemarkolóan megindító jelenetet láthatunk, amit nem tudunk megállni könnycseppek nélkül. A felvételi vizsgáról az értesítőt várja a család, s Billy magában elvonul a szobába, s felbontja a levelet. Mi, nézők vele együtt izgulunk, s az örömtől sírunk, hogy sikerült neki.

A mozi megtekintése különösen ajánlott gyerekes embereknek. Őket segítheti átértékelni, vagy teljességgel megerősíteni, hogy jól bánnak a gyerekük álmaival, jövőjével.

A Billy Elliot egy kötelező alkotás mindenki számára. Rendkívül tetszett, nagyon ajánlani tudom.

 

TE MIT GONDOLSZ?!

