Egy ‘átlagos’ vasárnap japán sráccal megspékelve

A hétvégék mindig szuperek az életemben. Élményekkel gazdagodon mindig.
vasárnapA tegnapi nap valami szenzációsra sikerült, s úgy, hogy minden csak úgy jött magától.
Délelőtt a templomban indítottam, ahol meglepetésemre egy speciális ünnep volt. Egy babát avattak taggá, ez nem keresztelő, de ahhoz hasonló. Utána pedig a kedves rokonság és család nagy ebédet tartott, ahova minden hívő ember hivatalos volt. Egy kisebb lakodalomban éreztem magam, ahol volt terülj-terülj asztalka mindenféle finomsággal. Ilyen nincs, magamban mondtam.
Később egy magyar közösségben jártam, ami után egy nemzetközi találkozóra siettem.

Londonban a legcsodálatosabb dolog, hogy sok külföldi emberrel találkozhatunk. Már itt élek közel 2 éve, de még mindig meg tudnak lepni. Japánokkal például eddig nem igen volt alkalmam beszélgetni, mert nem sokan élnek itt. Ilyenkor pedig tökéletes alkalom nyílik, hogy a hiedelmeinket igazoljuk. Olyan kérdéseket tehetünk fel, amiket valós tényként tudtunk eddig az országról, s meggyőződhetünk vagy rájöhetünk, hogy igazak-e a dolgok. Nekem azt mesélték korábban, hogy Japánban nincs bűnözés, jobb a közbiztonság, nem vernek át a boltban, nem akarnak lehúzni, megkárosítani stb. Az általános iskolás gyerek, aki nem ismeri a pénzt, elküldheted vásárolni, mert tisztességesek lesznek vele. Na, hát ezek valóban igazak – állította a japán új ismerősöm.
Japán egy távoli, ám példaértékű ország. Követni kéne az ő felfogásukat és életüket. Persze a sok-sok hal evést is.
A sráccal kapcsolatban egy szembetűnő tényt vettem észre. A japánokat még nevelték, van bennük egy intelligens és kellemes távolságtartás, amit a lányok felé mutatnak. Ismerik az etikettet, betartják az íratlan szabályokat. A japán nők pedig állítólag félénkek, udvarlásukon dolgozni kell, s nem könnyen nyílnak meg egy kapcsolatnak. Mennyire szuper! A férfi és a női ismerkedési kódexek még élnek. Javasolnám a spanyol és francia, olasz embereknek a japán példa követését!
Kíváncsivá tett a srác, szeretnék még vele találkozni, mert jobban bele akarom ásni magam a japán kultúrába.

Az este folyamán beszélgettem még olasz lányokkal, jordániai férfival, spanyollal és egy angol hölggyel is, aki egy hónapon belül megy magyar esküvőre, mert a legjobb barátnője magyar. Kicsi a világ, s lassan Londonban azt tapasztalom, hogy mindenkinek van legalább egy magyar ismerőse, s mindenki tud legalább egy magyar szót.

Szociálisan teljesen kielégülve zártam a napot.

TE MIT GONDOLSZ?!

