A vallás

vallásSzomorúan tapasztaltam magamon, hogy nem vagyok katolikusnak kinéző ember. Nem jól képviselem a vallást.
A napokban valaki megkérdezte tőlem: te mióta vagy vallásos? Kiskorom óta – adtam a válasz.
A templom, az egyházközösség, a misék voltak a hetem fénypontjai. Minden vasárnap jelen voltam, ministráltam is. Karácsonyi és egyéb ünnepek alkalmával pedig szereplő/segédkező voltam hosszú éveken át. A vallási közösség egyfajta menedéket adott nekem fiatalabb koromban. Voltak rosszabb korszakaim az életben, mikor is a templomban megismert emberek adtak reményt, vittek előrébb. Itt mindenkit úgy fogadnak el, ahogy van, nincs kivételezés, mutogatás stb.
A fiatalok csoportja pedig mindig kedves volt. A templomban és az emberek által számos szép pillanatban volt részem. A pásztorjáték próbák általában viccesek és sokszor idétlenkedősek voltak. A hittanórákon is jól éreztük magunkat. 8 éven keresztül jártam kedden vagy pénteken délután oktatásra, de mindig boldogan.
A kedvenc ünnepen a Karácsony volt, mert akkor szépen ki volt díszítve a templom. Bár kicsiként sok volt néha, hogy egymást követi 3 napban misére kellett menni.

Mióta Angliában élek nagyon kikopott a vallás az életemből, sokszor hiányzott is. Itt sok egyház van, így féltem bárhova is bemenni, egyedül meg plána nem volt indíttatásom.
Tavaly a barátnőmmel voltam a magyar református misén, mert bizony, ilyen is van már Londonban. Újabban pedig vasárnap délelőttönként baptista összejövetelekre kezdtünk el járni. Nekem nagyon tetszik, mert közvetlen és barátságos a légkör. A mise igazából éneklésből és társalgásból áll, bibliát olvasunk, s elemzünk. Nyersen fogalmazva olyan bulis az egész, de pont ezért lehet megfogni a fiatalok is. A szertartás után közös ebéden is részt lehet venni. A lelki és fizikai szükségleteink kora délutánra teljesen kielégítődnek.
Minden alkalommal úgy hagyom el a templomot, de jól érzem magam, boldog vagyok!

Tegnap este találkoztam ismerősökkel, akik megkérdezték, milyen volt a napom. Őszintén, templomban voltam. Meglepetésemre és örömömre pozitív visszacsatolást kaptam. Mesélj, hova jársz, milyen. Én is gondolkoztam már, hogy megyek valamerre.
Felvillanyozott a helyzet, hogy az emberekben van hit. Azt hiszem a későbbiekben büszkén és jobban fogom vállalni a vallási álláspontomat. 

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

