Hóviharos Március 15. Angliából nézve

A következőkban megpróbálom összegezni, én hogy láttam a március 15-i hosszú hétvégét Londonból. Az információkat egytől –egyig a Facebookról szedtem össze. Nem túlzás azt állítani, hogy talán minden idők legforgalmasabb megosztásos napjait tudhatjunk magunk mögött a magyarországi Facebook történelmében. Percek alatt több tucat új bejegyzés és állapotfrissítés történt. Megmozdult egy ország internetező közönsége.

Az első hírt a mobilomról olvastam. Nagy baleset az M7 –sen, megbénult az autópálya. Aztán jöttek a további útlezárások, sőt teljes kijárási tilalom a településekről. Utána megtudhattuk, hogy hol vannak az ideiglenes szálláshelyek, s innentől indult a dömping. Csütörtök este már egyre többen azt írták ki, hogy itt és itt élnek, segítenének. Izzítják a traktort, hívjatok bátran. Egy Balatonlellei ember ajánlását közel 2000-n osztották meg.
A Fejér megyei helyzetről folyamatos helyzetképet nyújtott a Vörösmarty rádió, aminek köszönhetően több tucatnyian kaptak így vagy úgy valami segítséget.
Közben láttam Facen, hogy pár ismerősöm itt és itt rekedt, illetve éppen csak hazaért egy félnapos utazást követően, ami eredetileg 2 óra alatt megtehető lett volna.

Elindult a köszönetáradat is péntek reggelre. A respect a tűzoltóknak, önkénteseknek, mentősöknek stb képek kezdték ellepni az üzenő falat. A katonai szolgálatot hiányolták többet, de délutánra már jöttek a megosztott videók és képek is, hogy végre előkerültek azok a lánctalpas kocsik is, akik mentőt vittek, autókat húztak ki az árokból. Én nem akarok háborogni, de nagyon későn reagáltak. Mondjuk azt eddig is éreztem, hogy a magyarországi katonai állomány egy vicc kategóriába sorolható. A felszereltség és készültség pedig a 0-t üti. Erről természetesen nem a katonák tehetnek!

A másik nagyobb hullám az osztrák hókotrók megjelenése volt. Való igaz, hogy az osztrák állom előbb lépett, mint a magyar. Így indult el a Danke Österreich kép, hogy pont a szabadságharc évfordulóján a sógorok segítenek nekünk.
Közben olvashattuk, hogy megindult egy szülés egy kismamánál, akit különvonattal vittek Fehérvárra. Ez igazán megható információ volt!
Minden mellett pedig a Google térkép bővült extrákkal, ahol a bajba jutottak és a segítők írhatták ki mit tudnak adni, s hol helyben.
Péntek estére pedig már elindult a komoly magyar kormány ellenes áradat is. A belügyminisztériumi SMS pedig egy egészen újfajta, paródiás irányba vitte el az egészet. Eddig a percig is folyamatosan sorra születnek a karikatúrák.

Mára pedig szombat lett. Már csökkent az információ özön. Most már a mutogatás megy, illetve a csodálatos szép, segítő történetek közzététele. Magyarország megmutatta, hogy képes összefogni, ha kell!
16-kor pedig a Juventus Rádió bemondta, hogy mindenki kimentettek már a főutakról, de továbbra is vannak elzárt települések.

Tudjátok, én azt láttam, hogy sok segíteni akaró és nagyszívű ember él az országban. Sokan saját házukba fogadtak be valakit, vittek gyógyszert és ételt ideiglenes szállásokra. Engem lenyűgözött ez a sok szép dolog, amit olvastam. Örömmel tölt el, amit láttam!
Szívből gratulálok a tűzoltóknak, rendőröknek, s a 30-40 órát dolgozó mentősöknek is a kitartó munkájukért. Továbbá minden jó szándékú – önkéntes megérdemel egy elismerést!

TE MIT GONDOLSZ?!

