Egy megkopott emlék: Soproni kirándulás

A következő személyes történet, már milliószor felütötte fejét a gondolataim tengerén, de valahogy sohasem írtam még le. A legrosszabb pedig az, hogy sohasem mondtam hatalmas köszönetet a személynek, aki megajándékozott azzal a szép nappal, amit most elmesélek.

Biztos vagyok benne, hogy nem voltam még tíz éves, mikor a nagybátyám beállított hozzánk, s megkérdezte. Lenne-e kedvünk egy kicsit kirándulni menni. Az úti cél Sopron, az oka pedig egy templomavatás. A nagybátyám asztalosként dolgozott a belső bútorokon, így személyes kötődése volt a helyhez. A dátum Szent István király ünnepe, augusztus 20.
Én kisebb koromban nem igazán sokat mozogtam és kirándulgattam. Így minden alkalmat kihasználva, örömmel vártam a napot, nagyon izgatott voltam. Anyukámmal és mamámmal mentünk együtt a nagybátyámmal közösen. Hajnalban korán kellett kelni, hiszen közel 3 órás utazás állt előttünk.
A sikeres érkezést követően részt vettünk a misén, majd egy kis felfedező túrára indultunk Sopronban. Déltájban étteremben ebédeltünk. (A nagybátyámról tudni kell, hogy nagyon nagylelkű, szeret másokat meglepni utazással, vacsorával is. Egyszóval, ha vele mentünk valamerre, biztosak lehettünk benne, hogy valami finomat fogunk enni, valami szép ajándékot kapni stb.)
Nekem nagy élmény volt az ebéd, mikor pincérek ugráltak körbe. Hal rudacskákat ettem krumplipürével. Később pedig hatalmas adag fagyival ünnepeltem a főétket, de azt már egy hangulatos belvárosi cukrászdában. Igazi kis hercegnőnek éreztem magam. A kedvenc ruhám volt rajtam aznap. A sárga ingem, a virágos-selyem anyagú nadrágszoknyámmal.
augusztus 20 tűzijátékAz élményeket tetőzve hazafelé kerülő úton jöttünk. Budapestnek mentünk, hiszen a nagy – éves tűzijáték augusztus 20-n van! A csodálatosan szép napomat megkorozta az éjszakát megvilágló fényjáték.

Örökké emlékezetes nap marad ez az életemben.