Multikulti

Londonban van egy dolog, amit nagyon-nagyon szeretek. Ez pedig nem más, mint a multikulti.

Mielőtt itt éltem volna, egyik ismerősöm mondta nekem, hogy London olyan, mint egy olvasztókatlan. A városban megtalálhatóak a Föld összes országának állampolgárai. Hihetetlenül színes a népesség és az emberek. Az én szlogenem ebből kiindulva: nem kell ellátogatnod különböző országokba azért, ha találkozni szeretnél spanyollal, franciával, németekkel, finnekkel…Elég, ha ellátogatsz Londonba.
multikultiNagyon tetszik, hogy ugyan soha nem voltam mondjuk Olaszországban, Indiában, Peruban, de ismerek onnan embereket. Mindig rá kell ébrednem arra is, hogy milyen kicsi a világ.
Magyarországi életem alatt olyan messzi távolinak tűntek a dolgok, fényévekre éreztem magam a dolgoktól. Úgy képzeltem, hogy nincs esélyem eljutni helyekre. Hogyan? én egy vidéki városból? Az elmúlt egy év azonban kinyitotta a szemem. Nem nagy ’was is das’ ide-oda eljutni, ellátogatni. Nem egy soha meg nem valósuló álom többé.
Másrészről pedig jó megélni, hogy mindenki „tesó”. Nem tud zavarni, hogy szakállas – turbános bácsi a buszsofőr, hogy spanyol lány szolgál ki egy étteremben, hogy indiaiak a jegyárusítók a metrónál, vagy az ügyfélszolgálatosok a banknál. Nem zavar, hogy mellettem egy bárban lengyelek, írek táncolnak. Nincsen itt ellenségeskedés, az egész cirkuszt csak a média és a politikusok szítják alaptalanul.
Én élvezem a helyzetet. Akárhányszor megyek ki, mindig kötök új ismeretségeket külföldiekkel.

A világ igencsak kinyílt.

TE MIT GONDOLSZ?!

