Au pair megélhetés, mire elég az Au pair fizetés?

A minap találkoztam egy mérnők lánnyal. Valljuk be, lányok körében annyira nem népszerű szakról van. Én személy szerint eléggé meglepődtem, hogy valaki végzett mérnökként kijön Angliába gyerekekre vigyázni, de mivel ez az egyik legolcsóbb módja a nyelvtanulásnak, így megértem.  
moneyVele beszélgettem a korábbi családjáról, az én eddigi tapasztalataimról, s szóba kerültek az Au pair fizetések is. A közvetítő ügynöksége szerint 60 Fontból itt vígan el lehet lenni. Sőt, most hogy rákerestem az interneten több oldalon láttam, hogy napi 5-6 óra munka heti 50-60 Fontért az elvárható

A heti 60 Font Au pair fizetés, egy nevetséges összeg. Ez körülbelül arra elég, hogy szombat-vasárnap bemész a belvárosba, megiszol egy kávét, kifizeted a nyelvsulit és 0-n vagy.

Higgyétek el nekem, közel 2 éves tapasztalatból mondom, hogy 90 Font alatt egyáltalán nem éri meg kijönni Aupairnek, gyerekekre vigyázni + házimunkát végezni heti 25-30 órákat.

Csak, hogy jobban értsétek az összegeket. Tegyük fel, hogy csak hétvégente mozogsz távolabb (közlekedni) a lakhelyedtől. A csúcs időn kívüli napijegy Londonban, ami 1-6 zónára szól 8,9 Font. Heti 2×8,9 Font már 17,8 Font teljes áron. (28 Fontért van lehetőség venni egy kedvezményre jogosító kártyát, amivel a napi úti kártya 5,9 Font). Egy darab buszjegy ára pedig Oyster kártyával 1,35 Font.
A nyelvsulik költsége min 160 Font/ kb 10×3 óra. Ha komplexebb és összetettebb tanfolyamra van szükséged, akkor 400 Fontot is elérheti az összeg.

Nem utolsó sorban pedig, gondolom Angliából is többet szeretnél látni. Kicsit kirándulgatni, felkeresni a tengerpartot, ha már itt vagy. Brighton-London kb 18 Font oda-vissza, Oxford-London min 18 Font oda-vissza, és akkor még a Stonehengeről nem is beszéltünk.
A időjárás változással ugye esetleg melegebb ruhára, új nadrágra, felsőre és cipőre is szükséged lehet. Szerencsére van nekünk a Primark üzletlánc, de akkor is kiadás.
Végül néha haza is szeretnél látogatni, a repjegy Karácsonykor 150 Font is simán lehet.

Hogy még jobban értsétek a felsoroltakat, elmondom, hogy múltkor mire költöttem a két nap alatt, hogy jobban lássátok az összegeket. Milyen gyorsan megy a Font.
Szombat-vasárnap:  napijegy:  2 x 5,9 Font, telefonkártya feltöltés: 5 Font, Új nadrág: 12 Font, 2 sör a pubban este: 5,8 Font, egy kávé/valami üdítő napközben: 2-3 Font, sampon+testápoló: 6 Font.

A lista alapján szerintetek nagy lábon éltem? A nadrág esetleg plusz kiadás, de mindig akad valami pótolni való. A végösszeg pedig 43,6 Fontra rúg. DE csak két napról írtam!!! (a hétköznapi apró kis kiadások itt szóba sem kerültek).
Ha 60 Fontot keresnék – 43,6 Font = 16,4 Fontom maradt hétfőtől péntekig terjedő időtartamra…. Konkrétan 0 megtakarítás!

Továbbá hétközben az utazás sokkal drágább a csúcsidő miatt! Egy napijegy 16,40 Font. 1-4 zóna egy darab metró jegy/egy útra: 3,8 Font!

Ezek után nekem tényleg senki ne mondja, hogy 60 Font elfogadható összeg! Aki Au pairt alkalmaz, annak plusz 30 Font már semmi, simán ki tudnák pengetni a 90 Fontot egy hétre, csak nem teszik…

90 Font alatt ne legyetek Au pairek! Személyes tapasztalatból mondom! Várjatok inkább, de többet fizető családhoz kerüljetek.

 

Reklámok

Au pair megélhetés, mire elég az Au pair fizetés?” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Dominika szerint:

    Írnék valami okosat, de nem tudok, mindent leírtál ami a témát kielégíti. Én is rengetegszer látok ilyen 50-60 fontokat kínáló családokat, vicc, hogy nem ér meg nekik csak egy picit többet aza személy, aki vigyáz a gyerekeikre.
    Arról már ne is beszéljünk, hogy a teljes ellátásba (szerintem) a tusfürfő, fogkrém és hasonlók is bele kéne tartottzanak (vannak, akik fizetik, pl legelső hosztcsaládom) de ezekre rengeteg elmegy..

TE MIT GONDOLSZ?!

