Kivándorlás

A mai cikket az Index.hu ihlette, már nem először, szögezem le. (ITT).
A téma a kivándorlás. Az írás példát hoz a korábbi történelemből, hogy már a múlt század fordulóján is volt egy hasonló jelentőségű ország elhagyás.
Most az én szemszögemet szeretném megosztani veletek, hogy én szerintem, miért hagyják el az országot az emberek.
1. Ha olyan szakmában dolgozol, ami nemzetközileg versenyképes. Van tapasztalatod, s jól beszéled az angolt, hát az otthonihoz képest X-szeres fizetést tudsz zsebre tenni ugyanannyi munkáért.
(ilyen szakma például: a különböző mérnökök, banki – pénzügyi pozíciók). Megértem, hogy otthagyod a magyar munkahelyed, én is ezt tenném a helyedben.
2. Otthon is volt munkahelyed, irodában dolgoztál, esetleg még jobb helyen, de valami hiányzott az életedből. Hiányzott egy friss légkör, új kihívások, bármi. Döntöttél, hogy jössz. Nem fog érdekelni téged, ha pincér leszel először, de vannak terveid. Téged is meg tudlak érteni, félig – meddig nekem is ez az indokom. Új légkörre volt szükségem, hát megkaptam.
3. Munkanélküli vagy otthon, végső elkeseredésedben vágsz neki egy új országnak. Ez a legveszélyesebb helyzet! Az ilyen embereket szokták a legjobban kihasználni a cégek, felültetni a közvetítő ügynökségek. Bár, szeretnél valamit kezdeni magaddal, ha már otthon nem tudsz. Igazad van! Egyetértek veled is.
4. Rövid távú külföldi tartózkodás, egyetemi tanulmányok megszakítása, nyelvtanulás és tapasztalatgyűjtés. Ha a szüleid is melletted vannak, akkor ne gondolkozz egy percig sem! A lehető legjobb lecke, nagyon sokat ér. Hajrá!

Tény, hogy mindenki meg tudja magyarázni, miért van külföldön. A lényeg pedig, hogy közelítőleg mindenki megtalálja a számításait, vagy legalábbis dolgozik rajta.

Biztos hallottátok már az Új nemzedék kampányt. A kormány videókat készített, hogy így bírja maradásra a fiatalokat. Mindenki döntse el, hogy mennyire tetszik Neki a videó!
Minden ideköt:


Nekem személy szerint annyira nem jött be a videó, vagyis a kisfilm aranyos, de zene nem hozzám szól. Nem szólít meg egyáltalán. Persze, hogy sok minden a szülőhazámhoz köt, sőt kötni is fog életem végéig. Ám néha az életben más érzések erősebbek, mint a honvágy és a család.

A cikk zárása az Index.hu-n: 2018-ra vissza fognak térni az emberek, ígéri Orbán Viktor.
Kedves Miniszterelnök Úr! Én lennék a legboldogabb, aki menne haza, vagy legalábbis nem gondolkoznék sokat. Szeretem a sok-sok szépet otthon, a régi barátaimat. Szeretem nyáron a Balatont, a Dunakanyart, a fesztiválokat. Szeretem Tihanyt, Jósvafőt, a szülővárosomat is. De most jelen pillanatban jobban érzem magam külföldön, boldogabb vagyok itt, mint otthon.  
Pillanatnyilag itt jobb jövőképet látok magam előtt, mint Magyarországon!

TE MIT GONDOLSZ?!

