Keresztapukám

Már korábban írtam apum keresztapukájáról, ám a sajátomról nem ejtettem szót.
Nektek is biztos van az életetekben olyan személy, akire szívesen emlékeztek sok-sok  évvel a halála után is.

1999-ben távozott a keresztapukám, s mikor mi egy kiránduláson voltunk apukámmal Egerben, a bazilikában az emlékére gyújtottunk egy gyertyát. Azóta, ha valamerre járok a világban, mindig gondolok rá, mindig gyújtok érte egy gyertyát. Múlt hét szombaton a Notre – Dame-ban is ugyan így tettem.
A keresztapukám a nagybátyám is volt egyben. A keresztelőmre egy kicsi arany nyakláncot kaptam tőle, amit San Marinóban vett nekem. Igaz, hogy nem hordom, de itt van a fiókomban velem.
Ő nagyon rajongott értem meg a testvéremért. Ő volt számunkra a cukros bácsi, ha lehet így fogalmazni. Folyton elhalmozott minket édességekkel, nyáron fagylalttal, igazából bármit kérhettünk tőle, úgy is megvette nekünk.
Egyszer még kirándulni is elvitt minket a Balatonra, csak sajnos rosszra fordult az idő, így korábban kellett hazamennünk a tervezetnél. Jól emlékszem, hogy Aligán jártunk, ahol én egy lángos ettem, ami nem igen ízlett.
Az egyik Karácsonyon egy fekete plüssmacival lepett meg, ami azóta is otthon ül a szobán sarkában, s míg otthon éltem, éveken át „őrzött” engem.
Még kicsit koromban egyszer nagyon csúnyát mondtam neki, amiért mind a mai napig bűntudat gyötör.

Nagyon sajnálom, hogy már nem él. Főleg nagyon sajnálom, hogy olyan kicsi voltam, mikor meghalt. Igazából azt tudom mondani, hogy nem is ismertem igazán.

Az emlékkönyvembe a következő sorokat írta nem sokkal a halála előtt, amik olvasása közben könny szökik a szemembe:
„Bárhova nézel,
Szemedbe nézek.
Bármi a gondod,
Bármi a vágyad:
Reám gondolj, s ott leszek nálad”

Köszönöm, hogy ismertem őt! 

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

