Párizsban jártam: Párizs

Jöjjön akkor a következő, s még mindig nem utolsó Párizsos cikk. Most azt taglalom, hogy mit beszéltek a városról nekem korábban, illetve én mit láttam.

Kirándulásom előtt a következő dolgokat mondták nekem az emberek: az Eiffel-tornyon kívül semmi érdekes nincs. Párizs egy gettó. Koszos hely. A metró lepukkant. Nem olyan az, mint régen. A neve nagyobb, mint a valóság. Egyáltalán nem romantikus.
Másoktól pedig azt a tanácsot kaptam, hogy este mászkáljak inkább, mert akkor sokkal szebb. Az Eiffel-torony is uncsi a díszkivilágítás nélkül.
Ne hallgassunk mások rossz véleményére, mert minden ember más, más dolgokat szeretünk és értékelünk jobban!
Én először jártam Párizsba, szóval minden élmény volt, ez már alapjáraton sem lehet rossz. Bár nem akarok hangulatromboló lenni, de valóban nem túl romantikus város (leszámítva egy városrészt, amiről még írni fogok). A belváros amúgy szépen rendben tartott. Nekem legjobban a Champs Elysees és a híres torony tetszett ott. Pont ezek a város jelképei, szóval erről ismeri fel őket mindenki.

Én mindig mondom az otthoni ismerőseimnek, hogy Londonban úgy kell vadászni az angol angolokat. Van itt mindenféle nemzet, de nagyítóval kell a kazalban megtalálni az őshonos lakosságot. Na, ahogy tapasztaltam ez Párizsban sincs másképp. Nem sok párizsi – igazi franciát láttam. Valahogy erre is számítottam Londonból kiindulva, de mondjuk, aki Magyarországról látogatja meg, lehet neki furcsa lesz. Szóval a metrón volt mit tudom én milyen nemzetiségű, csak kevés francia.


Kilyukadtunk a metrónál. Én Pestből indulok ki, hogy van egy-két vonal, aztán csókolom. Na, ezen már túl kell lépnem, s Londonból kell kiindulnom. A párizsi metróhálózat is szép meglepetés volt számomra. Hihetetlen jól le van fedve a város. Sok átszállási lehetőség is akad, a legpraktikusabb módja az utazásnak.
A metrón utazni azonban nagyon nyomasztó. Mostanában nem láttam ennyi fanyalú képet vágó, szerencsétlennek tűnő alakot. Depresszióssá válnék, ha ott kéne naponta közlekednem. Mosolyt sem igazán vettem észre az emberek arcán. A kedves angol modorhoz szokott személyem is csalódott. Itt nincs sorryzás, ha rád lépnek, meglöknek stb. Nincs türelmes várakozás, ha jön a metró és sokan vagyunk, simán belöknek (nyomnak hátulról) a mögöttem állok a szerelvénybe. Az sincs, hogy valaki bemondja, hogy óvatosan, érkezik a metró. Itt csak jönnek –mennek a járművek.
A metró meg amúgy tényleg lepukkant, nem mai szerelvények járnak a síneken. A alagútak teteje is néhol javításra szorul.
Egy érdességet viszont tapasztaltam. A metrón mindig van valami előadás. Önjelölt harmonikások stb, sőt volt egy ember, aki rögtönzött bábelőadást tartott. Volt egy szakadt bácsika is, aki pedig kéregetett egyik szerelvényből átszállva a másikba.

Ezek a dolgok hagytak bennem kérdőjelet, s ez az, ami miatt, azt mondom, hogy nem élnék Párizsban.

Párizsban jártam: Párizs” bejegyzéshez ozzászólás

  1. fodrika szerint:

    Utaztal emeletes metroval? Egyebkent, most Londonban is egyre tobb zeneszt latok a metron… nekem pl. tokre tetszett Parizsban az, hogy ott siman babjatekoznak, eloadasokat tartanak a metron, az valahogy kulonlegesse teszi az egeszet…

  2. Dominika szerint:

    Hát igen, hiába mond minden ember mindenfélét egy városról, de ha még nem voltál ott és először mész oda látogatóba, akkor minden az újdonság erejével hat és olyankor kit érdekel, hogy mások szerint nem nagy szám…:)

    Háhá, a metrós “entertainment”-et megnéztem volna, biztos nagyon mókás lhetett. Aznap mikor Skóciából j9ttünk haza, láttunk a londoni metrón előszüör zenészeket, képzeld, ilyen mexikói feeling-es zenét játszottak, volt ott trombita, dob meg asszem szaxofon is, szétröhögtem magam:) az 5 órás út után igazán frissítően hatott:)

TE MIT GONDOLSZ?!

