Út a Mekibe

Munkakeresés Londonban, a történet folytatódik.
Mondanom sem kell, hogy a Waitrose áruház honlapjáról jött a generált levél, hogy sorry, hát így nem lettem árufeltöltő most. Kíváncsi lennék, ki az, akit felvettek.
A gondnoki-pucolós melóról még nincs hírem, mert hétfőn zárul a pályáztatás időszaka.
Kizárt alapon maradt a Meki. A céges online teszteken sikeresen túlestem. Tippeket nem tudok mondani, de én próbáltam a lehető legszebben válaszolni mindenre. A tesztkérdéseknél pedig olyan egyértelműek voltak a válaszok, hogy azon nem tudsz elhasalni. A lényeg, hogy küldte a rendszer, mehetek személyes interjúra.
Kedden volt az első kör. Igazából semmi lényeges nem hangzott el, mivel részmunkaidős melóra pályáztam, az órákra voltak kíváncsiak illetve, hogy mit csinálok jelenleg. Ez 15 perces kis elbeszélgetés volt. Mondták, hogy kapok értesítést, hogy csütörtökön várnak-e a Welcome meetingre vagy nem.
Mire hazaértem, már várt az e-mail, hogy mehetek vissza. Vigyem magammal a papírjaimat (NI szám, útlevél, banki szám + fénymásolatok). Már fél lábbal bent vagyok, így véltem.
Ma az első meeting is meg volt. Igen, életemben először a staff ajtón is bemehettem, a kulisszák mögé láthattam egy kicsit a Mekiben. A kezdés úgy nézett ki, hogy volt egy filmvetítés, a Meki milyen király stb. Milyen politikát, környezetvédelmet folytat, majd pedig egy bemutató videó, hogy néz ki a betanítás stb.
Ezek után volt a papírmunka, kitöltöttük a fizetés, kezdés stb. Aláíratták velem, hogy tudomásul vettem a biztonsági és higiéniai előírásokat stb. Egy kis fekete dossziéval bocsátottak haza, amiben 4 lap van, hogy az ember átrágja magát az összes előíráson.
A következő lépés az online tudás teszt, mit tanultunk ma címszó elvén. Be kell regisztrálni egy oldalra, ahol a Meki dolgozók vannak. A kérdések a biztonság, egészségvédelem, higiénia, tűzvédelem, balesetvédelem témakörben voltak.
 Alap dolgok, hogy szemetet kell üríteni, kezet mosni. Mik a különböző fertőzés veszélyek a konyhán. A kedvencem, mikor képeket kellett címkékhez párosítani. Patkány ürülék fotóját kellett a rágcsálók dobozába húzni. Illetve, felismerjük-e a madár szart, amit a madarak dobozba kellett húzni. Egy kicsit agymosott feladat volt.
Továbbá bazik, épeszű szituációk, hogy étel mellett nem fújkodunk spayket, mosószert nem rakunk a konyhán a nyers hús mellé, a rágcsáló irtó szert sem a pulton tároljuk.
A jó vagy rossz a dolog, hogy a Meki úgy áll hozzád, hogy nem sok eszed van. Mindent kétszer a szádba rágnak. Nem adnak lehetőséget saját gondolatokra, itt minden le van írva, ki van találva, kövesd a szabályokat, és kuss. (lefektetetett törvényeket nem kérdőjelezünk meg).
Az utolsó rész a balesetvédelem volt, hogy rendszeres tréningek vannak, mikor a korábbi baleseteket kielemzik, módokat keresnek megelőzésre. A mondat kiegészítő feladat a következő volt: a meetingek során felülvizsgáljuk a)megtörtént baleseteket b) a szabadságolást/ nyaralási dátumokat… Szóval voltak hihetetlen ostoba és logikus dolgok, amiken jókat mosolyogtam.

Nem vagyok büszke magamra a meló miatt, de bosszul is lettem volna, ha már oda sem kellettem volna 🙂

Kedden lesz az első napom. Majd jelentkezem a kulisszákkal, tapasztalatokkal.

Reklámok

Út a Mekibe” bejegyzéshez ozzászólás

  1. hajdulaszlo szerint:

    Nem biztos, hogy téged néznek hülyének. Azt gondolná az ember a XXI. században egyes dolgok (higiénia, udvariasság stb) már alapvető dolgok. Ezzel szemben mintha visszafelé mennénk. Ha nem “ütöd” elnézi a szart az asztalon, nem zavarja, hogy légy van a konyhában. Én azt gondolom igenis kellenek a szigorú szabályok, az újító mozgalom kora már lejárt. Itthon is látok cégeket, ahol a a dolgozók a lefektetett szabályokat betartva dolgoznak, s a cég mintha jól működne, az emberek elégedettek.
    Míg ahol szabályozatlanság van, ott mindenki okoskodik, csak éppen nem megy előre semmi.

TE MIT GONDOLSZ?!

