London csak oda? Igen!

„Gondoltál már arra, hogy egy szép napom magad mögött hagyd az eddigi életed?”
Bevallom őszintén én nem, sőt görcsösen ragaszkodtam a megszokott dolgokhoz, de van az a pont az ember életében, mikor a változás hajlama nagyobb, mint a kételyek. Én így tudnék erre a kérdésre válaszolni.
A London csak oda könyvet olvastam. Furcsa helyzetben vagyok, mert előbb találkoztam az írónővel, mint olvastam volna a könyvet. Kiss Angéla személye nagyobb szimpatikus volt számomra, szeretem a Facebook oldalát is. Mindig olyan szép képeket és szövegeket rak ki. Ezek után utáltam volna magam, ha nem olvasom ki a művet. Döntésem nem bántam meg.
Nyomon követhetjük, hogyan csöppen bele Miss Kiss a londoni életbe, hogyan lépi túl az akadályokat, hogyan illeszkedik be a Metropolisba. Persze a pasik is folyton felbukkannak a műben. Azonosulni tudok a helyzettel. Hihetetlen számomra, hogy London tele van szingli emberekkel és senki sem találja a párját. 

Nekem különösen tetszett, ahogy egy pub életébe beleláttunk. Sőt az sem volt piskóta, mikor egy török étteremben kezdesz el dolgozni, és eléd tolják az étlapot törökül.
Igen, eltévedni sem kéne…sőt a fránya busz ugye az ellentétes oldalon megy, így aztán nagyon oda kell figyelni, hol szállok fel – a hova tartó járatra. Kezdetben én is rontottam.
Az angol nyelv akcentussal való ejtése is tud meglepetést okozni. Az anything else helyett például lehet érteni, hogy any singer?
A könyv roppant jól bemutatja a valóságot. Az embereket, az életfelfogást, a szituációkat (a lakóközösség stb).
Miss Kiss pedig példát is mutat nekünk, hogyan lehet felkapaszkodni 0 nyelvtudással a feketemunkából az irodába. Az út nem volt zökkenőmentes, kellett hozzá nagyon sok szorgalom, kitartás és akaraterő. De Ő megcsinálta!
Tanulságos a könyv, ajánlom Angliába készülőknek és itt élőknek is. Számomra is volt benne újdonság, bár a művet inkább csajosnak éreztem, nem minden pasi tudja átélni a „női helyzeteket”.

Utóirat: Már megjelent a Dominika csak oda könyv is, a folytatás!
Egy, a Kiss Angélával készült interjút pedig ITT olvashattok.

Reklámok

London csak oda? Igen!” bejegyzéshez egy hozzászólás

TE MIT GONDOLSZ?!

