Csudi szombat: Tower of London-ban

Szeretem Londont, főleg még jobban tetszik, hogy vannak barátaim. Szuper kis szombati napom kerekedett általuk. Délben a belvárosban találkoztunk, majd elmentünk két múzeumba. Ebédet a Subway-ből szereztünk be. Most összesen 3-an vagyunk együtt, először bandáztunk így, de nagyon élveztem. Én szeretném, ha egy 4. tag is érkezne hozzánk. Majd akinek jönnie kell, jönnie is fog. Mi lehetnénk a született szinglik Londonban. Persze ez egy ostoba megnevezés, de igaz. 

A délután későbbi részében elváltunk, ketten tovább haladtunk a Tower of Londonba.
Végre felkerestük London egyik leglátogatottabb turisztikai látványosságát. Kívülről is látszik, hogy hatalmas az erődítmény, de bentről nézve még nagyobb meglepetés ért minket. Úgy éreztem magam, mintha a rendes utcán sétálnék, nem is Toweren belül. Meglepetéssel tapasztaltam, hogy mennyi magánház található benne, ahol mind a mai napig emberek és családok élnek. Ilyen helyen szeretnék én is lakni, bombabiztos környéken. A lakás előtt díszőrök álltak. Igazán tetszett, amit láttam.
Céltalanul nekiálltunk fel-alá cirkálni az épületekben. Láttuk a királyi középkori páncélfelszerelést, lószerszámokat is. Úgy gondolták régen, hogy nagy védelmet ad az a nehéz felszerelés, közben pedig több hátránya volt, mint előnye.
A kedvenc kiállításom a koronák voltak. Csak úgy csillogtak a gyémántok, smaragdok a fejdíszeken. Felbecsülhetetlen értékű vagyonok voltak bemutatva a vitrinekben. II Erzsébet koronázási ceremóniáját is megtekinthették az érdeklődök, illetve maga a korona is megcsodálható volt. Ekkor jött egy kérdés a barátnőm részéről? ezeknek mennyi királyi ékszerűk megmaradt, nekünk meg összesen egy koronánk van… Hát igen, az országunkat kifosztották rendesen az elmúlt évezredben.
Felsétáltunk még a tornyokba is, illetve a börtönpincét is megtekintettük. Csudi kis délután volt, de úgy is hamarosan még visszatértünk ide.
A folytatásban elkirándultunk még a Greenwich parkhoz is, a Temze partra. Tökéletes panorámát tudtunk élvezni a Canary Wharf-ra. A toronyházak villanyait éppen akkor kapcsolták fel, mert naplemente volt.
Kellemes, társaságban eltöltött órák jellemezték a szombatomat.
Nyugodtam és békésen hajtottam a párnára a fejem. Boldog volt a lelkem. 

Reklámok

Csudi szombat: Tower of London-ban” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Euthymia szerint:

    Ooh de szeretem en is a Towert.
    Ha legkozelebb mennetek, alljatok be egy vezetohoz. Ok mindenfele erdekeset meselnek…

    Es nem messze Greenwichtol van a Kossuth street :)))
    Igazan csudi szombatotok volt:)))

TE MIT GONDOLSZ?!

