Yes Man – Igenember

„Minden alkalommal, ha egy lehetőség jelentkezik, nem számolva mi az, igent kell mondanod”

Talán többeknek beugrott egy film. Az ’Igenembert’ néztem meg, már nem először tettem, bevallom.
Jim Carrey-t amúgy is nagyon szeretem, a filmjeit is csípem, de most igazából a story érdekelt. Tőle függetlenül kedvelem az ’Igenembert’.
Olyan alkalmakkor, mikor hiába van rendben minden körülöttem, úgy érzem nem elég, elkap egy kicsit a lehangoltság, megnézem ezt a filmet. Mindig jókat nevetek rajta és feltölt energiával. Magamnak pedig megfogadtam, hogy fogok én is „Igen” napokat tartani, mert egyszer poénból mindenképpen érdemes kipróbálni. Másrészről pedig elgondolkozom a korábbi életem példáim.
A tavasszal volt egy lebeszélt randim, amit hirtelen elszántságból az utolsó pillanatban mondtam le. Helyette inkább igent mondtam egy buli meghívásra, ami a lehető legjobban sült el. Megismerkedtem egy helyes sráccal, de teljesen „véletlenek” sorozata volt az egész. A kezdés pedig egy nagy Igennek tudható be.
Ha megnéztük a filmet látjuk, hogy Carlnak is pozitívan változott az élete. A kezdetben mufurc és negatív figura, akire még a barátai is nagyon megharagudtak, megváltozott. Rengeteg jó dolog történt az életében, a kapcsolati köre pedig drámaiam megnőtt. A semmiből hirtelen rengeteg ismerőse lett. Így kéne a való életben nekünk is tennünk. Egy csomó kínálkozó alkalomra igent kéne mondani, engedni, hogy egy hullám vigyen minket magával egyre jobb vizek felé.
A film elején, ha Carl nem vesz fel egy csövest, nem tesz neki szívességfuvart, lekéste volta élete nagy szerelmét. Itt szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy milyen fontos nekünk is embertársainkon segítenünk, mert soha nem tudhatjuk, hogyan kapunk viszonzást! Ha szívességet teszünk, mi is fogunk kapni viszont, mert az élet megfizeti a jóságunkat.
Egy másik tanulságot is találtam. Amikor a kocsiból kifogyott a benzin, úgy érezte rossz történt vele, mérgesen ment a benzinkútra. Közben tudjuk, hogy akkor és ott „véletlenül” ismerkedik meg a későbbi szerelmével. Tehát, ha úgy érezzük, borulnak a lapok, nem mérgelődni kell, hanem örülni annak, hogy biztos valami nagyszerű dolog fog következni azok után. Erre is van példa a saját életemben. Bosszús voltam egyszer, mert lekéstem a buszt. Közben pedig pont találkoztam egy régen nem látott ismerősömmel. Így végül a mérgem boldogságba fordult át, kellemes társaságot kaptam a következő járatra, nagyon megérte.
A film szerintem nagyon dinamikus, elgondolkodató, ugyanakkor humoros is. Bármikor szívesen veszem elő, főleg ha úgy érzem, szükségem van egy kis doppingra.
A mai délutánomat is feldobta, elmozdított valamerre….és mosolyt csalt az arcomra! 

TE MIT GONDOLSZ?!

