Starbucks függőség

Bevallom őszintén, nem igen tudtam mi az Starbucks mielőtt Angliába költöztem. Persze hallani hallottam róla, de semmi több.

Meglepően sok amerikai produkcióban szerepel a cég azonban. Első Starbucksos emlékem is egy filmhez köthető. Gondoljunk csak a Nász- ajánlat című mozira, ahol a főszereplő srác rohan reggelente a kávézóba, hogy főnökének a kedvenc italát mindig felszolgálja a munkahelyén. Egyrészt mikor berohan az üzletbe, látjuk, hogy Starbucks, másodszor pedig mikor belép a főnöke az irodába. Kristálytisztán lehet látni a papír poharat, amin ott virít a logó.

Nem sokkal ideérkezésem után, mikor ismerkedő belvárosi sétát tartottam, feltűnt, hogy mennyire sok kávézó található Londonban. Van itt még Costa, Nero stb., amik büszkén mondják magunkról, hogy prémium olasz kávét adnak el, miközben maguk az olasz emberek nem is tudják Olaszországban, hogy ez létezik… Legalábbis én eddig ahány olasz emberrel beszéltem, mindenki mondta, hogy ne higgyem el, hogy ez olasz, köze nincs hozzá. Egyet azonban tudunk, az „olasz” kávét szeretik az angolok.

Kíváncsiságból én is kipróbáltam minden cégnek valamelyik termékét, az én íz világomat is a Starbucks nyerte meg. Ez a döntés nagyon szubjektív, mert valaki pedig a Costára esküszik. Így elkezdtem gyakran bejárogatni a kávézóba, több dolgot kipróbáltam és kimondhatjuk, rászoktam. Ahogy látom, nem vagyok egyedül, mert én még üres Starbucksot nem láttam, pedig rengeteg van belőle. Kis túlzással azt is tudom mondani, hogy minden utcasarkon van egy üzlet. Ritka az is, mikor nem kell sorban állni. Ki lehet nyugodtam mondani: kávé és Starbucks függőség uralkodik. Sokan ott kezdik a napjukat, vagy délben ugranak be egy italra. A cég új kampánya pedig, hogy személyesebbé tegye az italokat, elkérik a neved. Valakinek tetszik, valakinek nem, az ötlet. Először én nagyon meglepődtem, mikor kérdezte a lány: What’s your name? Néztem rá tágra nyílt szemekkel, miért kell egy italvásárláshoz a nevem?! Látta rajtam a döbbenetet és mondta, ráírják a pohárrá, ezért szükséges. Én aztán nem bántam.

Nyári hidegben Angliában, meleg italra vágyunk, az otthoni hőségben pedig valami hűsítő különlegességre. Ha hazalátogattok, Pesten jártok, és megkívántok egy Starbucksos italt, már 7 üzlet vár titeket, többet között a Westendben és Aréna plázában is megtalálhatjátok.

Starbucks függőség” bejegyzéshez ozzászólás

  1. nemethv szerint:

    Nem iszom kv-t tulsagosan, de neha betevedek en is. Baratnom inkabb Nero-s, en SB, de az elkérik a nevem baromira idegesit engem is. Neha csak bemondom h Bob.
    Otthoni árakon picit drágák ezek a helyek, a Costaban voltam parszor otthon, nem sok magyar ult bent…

  2. Visszajelzés: Tök | Saját gondolataim
  3. hajdulaszlo szerint:

    Itthon nagyon drágák ezek a kávézók ahhoz, hogy a mindennapi élet részei legyenek, pedig tényleg van egypár igen jó kávéjuk. Itthon a kávé azt jelenti, hogy “muszáj kávét inni”, de az valami ócska, olcsó vacakból. Azt nem értem, hogy ha valaki függő, az miért nem a legjobbra törekszik? Mi a Pret a Manger “kávézókat” ismertük meg.

TE MIT GONDOLSZ?!

