A repülés

Az elmúlt két hónapban sikerült kicsit behoznom a lemaradásom. Értem a helyzetet úgy, hogy eddig még nem repültem, most pedig már a 6. utamat is kipipálhatom.

Első kis élményem a magasban még évekkel ezelőtt a Börgöndi repülőnapom történt. Jegyárusításban segédkeztem, a nap végén pedig egy ingyen fuvart kaptunk ajándékba. Egy kisgéppel utaztunk a szülővárosom felett. Nagy élmény volt látni a világot fentről. Minden olyan makettszerűnek hatott.
Idén májusban elvitt az angol családom nyaralni. Az első éles repülőutam a British Airways-sel történt. Jó kis cégnél kezdtem meg a tapasztalatgyűjtést, mit ne mondjak. A Heathrow-ról utaztunk, ami még pluszban adott egy többlet élményt. Minden rendben volt. Egy percig sem kételkedtem az utazásom biztonságában.
A következő lépcsőfok a hazautazásom volt a Ryanair-rel. Egyedül mentem ki a reptérre. Ha kezdők vagyunk, kapásból álljunk úgy magunkhoz, hogy olyan egyszerű a reptéren eltalálni. Ha egy buszpályaudvaron is kiigazodunk, egy légi megállóban sem lehetünk rosszabbak.
 Először a feladott poggyászt kell elintéznünk, figyelnünk kell, melyik pultnál van az átvétel. A következő lépcsőfok a biztonsági kapun történő áthaladás. A laptopot ki kell vennünk a táskából, a kis átlátszó tasakba csomagolt max. 100 ml-es flakonokat is ki kell raknunk. Le kell vennünk magunkról az övet, nagyobb bizsukat is, ha nem szeretnénk, hogy a kapu becsippenjen nálunk. Sima -egyszerű folyamat az egész, nem kell ettől sem tartani. A folytatásban már bejutunk a váró részbe, ahol boltok és étkezők is találhatóak. Várnunk kell, míg kiírják, melyik kapunál tudunk felszállni a gépre.
A repülés gyorsabb, mint bármely más közlekedési eszköz, de így is elmegy rá jó pár óránk. Min. 2 órával a gép indulása előtt illik megérkezni, mert várni kell a csomagfeladási pultnál, sorban állni a biztonsági kapunál, ücsörögni a váróban, végül pedig végig kell ülnünk a repülőutat is.
Én úgy tekintek egy repülő útra, mint egy normális tömegközlekedési eszközre. A buszon is tudok jól utazni, mindenféle rosszullét nélkül, akkor egy repülőn miért lenne más? Izgulni sem kell, ha az embernek meg kell halnia, meg is fog, ha pedig nem, akkor minek idegeskedni. Egyszerűen nem kell foglalkozni vele, hogy a magasban vagyunk. A tudatunkat sem kell feleslegesen izgatni buta képzelgésekkel. Higgadtan és nyugodtam készüljünk a repülőútra! A felszállás erőhatásainak megélése után már nincs semmi extra. Az utazás során hallgassunk zenét, gondoljunk valami szépre, próbáljunk meg pihenni. A sikeres landolást követően pedig legyünk hálásak.
 Ilyen könnyű és egyszerű repülővel utazni. Nincs benne semmi ördöngösség.

A repülés” bejegyzéshez ozzászólás

1. hajdulaszlo szerint:

A fapados járatokban az a megtévesztő, hogy azok ritkán szállnak le Heathrow-n, ahonan végül is metróval be lehet jutni a városba. Már nem emlékszem pontosan mennyi volt, de húzos vonatjegy árra emlékszem Lutonból. Arányaiban drágább volt mint egy London-Birmingham jegy.
    Manapság viszont már nem repülök és nem is megyek külföldre.
    1. Azért mert a nyugat összeszarta magát a korábban általa elnyomott népektől, attól még nem kellene engem megmotozni, csak mert sötét a hajam, s bajszom van. Ugyanezen oknál fogva a mindenhol velem lévő Náder bicskámat nem fogom kukába dobni.
    2. Oda ahová útlevél kell, vízum kell, ujjlenyomat kell, nem megyek. Mimagyarok mindenféle szarjankót szívesen látunk, a seggét kinyaljuk, engem köszönöm, de ne alázzanak.

Repülni egyébként tényleg jó. Csak akkor furcsa amikor érzed, hogy most már nem ér le a lábad.

• Hanna szerint:

Tökéletesen igaz, amit írt. Valóban a Luton/Gatwick és központ közötti utazás jó költséges buli, akár a vetekszik a repjegy árával is… Én pont ezért választottam a Stansted-t, mert az volt a legkedvezőbb reptérre való kijutásban…különben Wizz airrel mentem volna. És igen, az útlevelemhez vettek tőle ujjlenyomatot is. A kis chip, ami benne van, pedig gondolom rögzíti a dolgokat, hogy merre és mikor utaztam… Az életünk egy könnyen lekövethető nyílt könyv.