¡Hola! Barcelona

A múlt héten megjártam Barcelonát is a barátnőmmel.

Kezdjük az elején. Hogyan kerültem én oda? Őszintén megmondva, nem volt ez a város az idei kívánság listámon. Én egy ausztriai utazást gondoltam ki magamnak, hogy végre felkeressem a Neuschwanstein-i kastélyt, de Salzburgot sem hagytam volna ki. Erre fel pedig Spanyolországban kötöttem ki. Az ok pedig a társaság. A barátnőmmel már lassan 3 éve készülünk egy közös külföldi holidayra, aminek most jött el az ideje. Májusban rám írt, hogy Barcelonába szeretne elmenni. Az én válaszom pedig pozitív volt, remek! A Wizz air honlapján böngésztem többször, mire sikerült egy igen kedvező árú jegyet megvásárolnom. Oda – vissza 27.000 Ft volt összesen, persze ez csak a kézipoggyászt tartalmazta. Pár napra és melegre nem kell pakolni sokat, így tökéletes volt.
A repülő vasárnap hajnalban indult, a visszautazás pedig szerdán délelőtt volt. Így sikerült közel 3 napot eltöltetünk a csodás tengerparti városban. Kezdjük a történetet.
Elöljáróban annyit említenék még meg, hogy Barcelonában tartották az 1992. évi olimpiai játékokat. A látottak és a tapasztalataim alapján nyugodtan mondhatom, hogy ez mérföldkő volt a város életében. Akkor épült meg a két toronyház a vízparton, illetve gyönyörűen meg lett csinálna a strand is a kikötővel karöltve. Óriási nagy beruházás lehetett, de ha a későbbiekben tudják ezeket kamatoztatni, nagyon megérte. A város esetében állíthatom, ők jól jártak a négykarikás játékokkal.
1. nap Landolt a repülőnk, majd a szállásra utaztunk. A délutánt sétálással és ismerkedéssel töltöttük. Este megkóstoltuk a paella spanyol specialitást is, ami mindenféle tengeri herkentyűkből és rizsből állt. A folytatás pedig az éjszakai élet volt, sétával egybekötve.
2. nap Közel délig lustálkodtunk utána metróval utaztunk a Park Güellt meglátogatni. Engem a metróhálózat lenyűgözött, azt hittem van egy-két vonal, erre egy komplett hálózattal találkoztam, ami fel tudja venni a versenyt a londonival. A Güell park igazán szép (3. metróvonal Vallcarca megállótól könnyedén elérhető). Természeti és építészeti értékekben is gazdag, nem csoda hát, hogy az Unesco világörökségek listáján is szerepel. Igen nagy területen található a park, szóval nagy sétára kell gondolni, ha a felfedezésére vállalkozunk. A délután hátralévő részében felkerestük a La Sagrada Familía templomot, ami nekem egy kicsit csalódás volt. Persze nagyon egyedi a külső megjelenése, de állandóan dolgoznak rajta, tataroznak. Utána ellátogattunk még a Parc de la Ciutadellaba is, ami igazi kis – mesés  park birodalom volt. Az állatkert mellett található, ahol a parlament is meghúzódik. Rongyosra gyalogoltuk a lábunkat a melegben.
Este pedig ismét buli, hajnalban fekvés.

3. nap Az utolsó teljes napunkra keltünk Barcelonában. A belváros, a sétáló és bevásárló utca még hátra van. A fő utca neve La Rambla, amit mondjuk az otthoni Andrássy úthoz lehetne hasonlítani. Az út és környéke forgalmas, ahol történelmi épületeket is találhatunk. A leglátványosabb talán a furcsa ház. A sétánkat a Placa Catalunya térnél kezdtük, majd a tengerparton fejeztük be. Tűző napsütésben voltunk egész nap, így a folyadékpótlásra nagyon oda kellett figyelni, de egy kalap sem ártott volna a fejünkre védelemként. A császkálásunk során megtekintettük a La Catedralt, a színház épületét, Place Reial teret, Palau Güell házat, persze a helyi halpiacot sem hagyhattuk ki. Én még ennyi féle tengeri állatot egy helyen nem is láttam. Szegény rákocskák pedig ugye élve vannak kirakva, ott fulladoznak és haldokolnak szegények! A szememben ez is egyfajta állatkínzás. Délután a tengerben úszkáltunk, hűsöltünk, este pedig búcsú bulit tartottunk. Utoljára láthattuk a végeláthatatlanba nyúló tengert, halhattuk  a hullámok zúgását, érezhettük a sós víz illatát.
Köszönöm szépen neked Barcelona a sok csodát, amit átélhettem! Nem tudtam mit várhatok a várostól, de az a pár nap, amit ott töltöttem, felülmúlta minden elképzelésem. Úgy éreztem magam, mint aki a mennyben van. Nagyon jól ki tudtam kapcsolódni, pihenni, igazi nyaralás volt! Életemben először így már voltam Spanyolországban is. Megéltem első barátos – külföldi holidayomat is, ami biztos vagyok benne, hogy csak a kezdet volt! Folyt. köv…

¡Hola! Barcelona” bejegyzéshez ozzászólás

TE MIT GONDOLSZ?!

