Richmond-i séta

Fantasztikus hétvégét tudhatok magam mögött. Nagyon hálás vagyok az Égieknek a csodás ajándék két napért. Boldog voltam nagyon.
A hét folyamán az egyik barátnőm írt rám, hogy találkozunk-e. Természetesen igent mondtam, már nem láttam két hete, jó lenne vele megint összefutni, csacsogni. A levelében azt is megírta, hogy Richmondba szeretne eljönni, mert még ott nem járt. Tökéletes! hozzám fél óra buszozásra van Londonnak ez a kerülete.
Richmond dél-nyugat Londonban helyezkedik el, a District Line metró végállomása, a 4-es zóna. Én minden héten átutazom rajta, mert onnan van összeköttetésem a belvárossal. Hiába járok azonban rendszeren arrafelé, egyáltalán nem ismerem, alig láttam valamit. Szép és rendben tartott városrész, ami előkelő. A boltok többsége a közép és felsőkategóriába tartozik, tehát nem az Au paireknek kedvező vásárlás szempontjából.

 Richmondban nagyon szép Temze part húzódik, ami mentén hosszasan el lehet sétálni + számos vendéglátó egység erre épült ki a folyó mellé. Romantikus környezetben vagy éppen egy hajón tud az ember egy kávét, teát meginni, élvezni bőrén a napsütést. Most hétvégén végre a nyár is tényleg kopogtatott, ami kicsalta az emberek, így volt élet rendesen.
A másik nagyon vonzó hely még a Richmond Hill. Onnan csodás kilátás tárul elénk, meglepően gyönyörű. Nem tudom hány méter magasan voltunk. A táj, amit láttam, mesés volt. Ha nem tudnám, hogy Londonban vagyunk, nem hinném el, hogy tényleg egy nagyváros külterületében ilyen vidékies panoráma tud meghúzódni. Elnézve ballra egy kastélyhotel szúrta ki a szemetet, ami előtt egy nagy legelő terült el, amin birkák legelésztek. Középre fordulva pedig egy Temze kanyarulatot tudunk megcsodálni, ami nekem a Dunakanyart juttatta eszembe. Jobbra tekintve pedig magas épületeket tudunk látni, valami stadiont is, amiről nem is tudok, pedig arrafelé lakom. Engem teljesen lenyűgözött a panoráma. Aki a séta közben már most elfáradt, találhatott egy kis pihenő parkot a közelben.
Mi utunkat a Richmond parkba folytattuk. A térképen nézegetve én úgy találom, ez Londonnak a legnagyobb parkja. Tényleg óriási! Gyalog szerintem senki nem vállalkozik arra, hogy bejárja, minimum a bicikli szükséges. A parkban pedig több kisebb park is meghúzódik, ezek el vannak kerítve, ami nem is csoda, mert szép természeti értékeket védenek benne. Csatangolásunk közben még egy őzikét is meg tudtunk figyelni uzsonnaevés közben. Átvágtunk egy páfrány dzumbujon is, majd kilyukadtunk a két tó egyike mellett. Sajnos nem tudom visszaadni írásban az élményt. A napsugarak ugrándoztak a tó felszínén, a hattyú anyuka úszott a gyerekeivel. Nagyon idilli és nyugtató látványt tudtunk élvezni tegnap délután!

Az este hátralévő részében egy pubban kötöttünk ki, ahol még sokat beszélgettünk, főleg a későbbiekről. Energiával feltöltődve és boldogan hajtottam fejem a párnára szombaton!

Fényképek: ITT

Richmond-i séta” bejegyzéshez egy hozzászólás

  1. hajdulaszlo szerint:

    Nekem a londoni látogatások alkalmával mindig kettős, vagy többes érzésem volt. Amikor túristaként vagy szakmai utak alkalmával jutottam el ide-oda, nagyon tetszett a rendzettség, az elegancia. Aztán arra gondoltam, ott lakóként lenne-e lehetőségem élvezni mindazt.

TE MIT GONDOLSZ?!

