Biciklizés és vásárlás Londonban

A mai nap megint megadta az ihletet, miről kéne írnom. Április óta boldog biciklitulajdonos vagyok Londonban, ami azt jelenti, hogy tapasztalatokat is tudtam már gyűjteni az itteni kerékpárszokások tekintetében. Londonban tilos a járdán biciklizni, kivéve, ha van biciklisáv. Az utakon kell a kocsik mellett és között elhaladni naponta, ha ezt a közlekedési módszert választjuk. Először én féltem, mert én a magyar autósofőrökön nevelődtem. Itt tudni kell, hogy sokkal előzékenyebbek és béketűrőbbek a vezetők, ha dudálnak, akkor annak tényleg van alapja. Szép lassan végül is beleszokom a dolgokba, de azt tudni kell, hogy a nyelviskola és az otthonom között mozgom a legtöbbet, ami külvárosi résznek számít, így azért nem olyan vészes a forgalom. A másik útvonal pedig egy bevásárló városrész, ahova egy parkon át tudok eljutni, ami a legbiztonságosabb, mert zárt és nincsenek járművek. A legrosszabb számomra a busz előtt vagy mögött haladni, látni nem lehet tőlük. A legjobban pedig az út szélén parkoló autókat utálom, amikhez igazodni kell, kikerülni őket, miközben hátra felé kell tekintgetnem, hogy nehogy valaki figyelmetlenül elsodorjon. Egy biztos, félelem nélkül és határozottan kell a biciklivel közlekedni, sötétben pedig nem árt egy láthatósági mellény, lámpa sem. Elég sokan bicikliznek, persze Pesthez nem tudom viszonyítani, hiszen én nem ott éltem, de a biciklitárolók tele szoktak lenni. Ami számomra igen furcsa, az a biciklit állapota. Annyi lestrapált és nyúzott kerékpárt látok naponta. A kerekek ritkán vannak felfújta, pedig az a tekerést is könnyebbé tudná tenni. A láncok szárazak, esetleg kattog,  váltó nem működik stb. A lényeg, hogy menjen előre, hogy milyen hangot adva, nem érdekli a tulajdonost. Okés, az biciklim sem szuper, de azért odafigyelek rá, főleg mert úgy hiszem, hogy „lelke” van. Naponta működöm vele együtt a kilométereket róva, kell egy összhang közöttünk.
Délelőtt a nyelvsuliban, délután pedig vásárolni voltam két keréken. Most kilyukadtunk az angliai csajok kedvenc témájánál: vásárlás. Itt azt mindig és minden mennyiségben kell, muszáj, nem bírod ki stb. Én érdekes módon tartom magam, nem költök nyakra főre, amit nyílván a pénztárcám is érzékel. A TKMaxx-ba is betévedt az utam ma. Itt mindent meg lehet venni, amit csak el tudsz képzelni

és olyan mint egy Outlet. Végignéztem a bikiniket, bőröndök között is válogattam, mert egy újra szükségem lesz. Majd a cipők felé húzott a szívem. Szandál volt rajtam, amit egyszerű volt fel – le húzni a lábamról, így sok csodát fel tudtam ma próbálni. Szeretem a magassarkú szépségeket, de itt Angliában nem lehet egy normális magasságút venni. Én ilyen égi meszelőkben nem vagyok hajlandó a lábfejemet gyilkolni, a gerincemet megfájdítani. Ma beleszerettem egy színes – masnis csajos csukába, erre pár lépés után megköszöntem a lehetőséget, de nem fogom megvenni. Maximum a későbbiekben, ha lesz egy barátom, rá tud venni, de addig nemet mondok az ilyenre. Az olyan cipő, aminek meg kisebb a sarka, olyan nehéz, mint egy tégla, én nem súlyokat szeretnék cipelni a lábamon.
Ha van jó ötleteket, hol lehet szolid – magas, bájos kis cipőt venni, osszátok meg velem!

Így telt el egy nyárias időjárású nap az életemben. 




Reklámok

Biciklizés és vásárlás Londonban” bejegyzéshez ozzászólás

  1. hajdulaszlo szerint:

    Gondolom a csapadékos időjárás és az alternatív közlekedési módok miatt nem annyira fontos a bicikli angliában mint nálunk. Gondolom nem is olyan nagy szám birtokolni egyet. Itthon érdekes módon a bringás lassan magasabb kasztba tartozik mint az S-Mercis.
    Az angoloknál a sült olaj szaga és a parfüm illat keveredése ösztönözhet vásárlásra. Londoni utcában tuti, hogy van valami kifőzde, utcai büfé aminek a szaga összekeveredik, a minden áruház bejáratában helyet foglaló parfümériákéval.

    • Hanna szerint:

      Sok bicikli van, de sok a lopás is, talán az is ok, hogy az emberek úgy vannak vele, rosszabb biciklit nem sajnálnak annyira.
      Most így belegondoltam, nincs annyi utcai büfé. Egy-kettő még akad kisebb városrészekben, de itt mindent átvettek a franchise cégek mint Meki, Starbucks, Costa kévézók, Pret a manger szendvicsbolt. Ezek a nagy láncok a kicsi kis kávézókat, magán üzleteket eléggé “legyilkolják”.

TE MIT GONDOLSZ?!

