Országimázs építés vagy rombolás?


A napokban ment ez a videó a facebookon. Ezzel kapcsolatosan nálam rögtön felvetődik a kérdés, milyen országimázst épít Magyarország külföldön?
Igazából fogalmam sincs, mit csinál a Magyar Turizmus Zrt, de jobb is szerintem. Még régebben ment egy olyan hír, hogy állítólag amerikai TV csatornákban reklámozzák hazánkat, mikor a Tony Curtis féle fellángolás volt. Magyar létére majd reklámozza a magyarokat.

Visszatérve a videóra. Nektek tetszik vagy nem?! Mindenki rögtön elkezdte fikázni a nyelvtani hibák miatt, de én ezért nem szólnék semmit. Mutassuk meg egy német fiatalnak ezt, szerintem észre sem fogja venni, hogy a We are eating helyet sime We eat-et kellett volna használni, ők sem beszélik jobban az angolt, sőt, szóval nem számít ez annyira.

Jöjjön az én értékelésem: A videó bevezetése tetszik a zenével együtt. A Zimmer Feris Abendessen-es jelenet már egy kicsit odavágott, ezt a külföldiek nem fogják érteni, maximum annyi fog lejönni, hogy valami beteg férfi baromkodik egy-két másodpercig.
A gulyást, pörköltet meg amúgy sem szabad kihagyni a videóból, ezt még az angolok is ismerik! A pálinkás bevágás fantasztikus. A magyar felfedezések is jók, a rubik kocka tényleg világhírű. A magyar nők a legszebbek, ez már lejárt szlogen, de elfogadható. Ezek a dolgok a bevezetők voltak. If you want more mondat nagyon tetszik, a vágyfelkeltés megtörténik. Természetesen mivel fiataloknak szól a videó, a bulik semmiképpen sem hiányozhatnak. Tavaly is tapasztaltam, hogy sokan jönnek partizni hozzánk és meglepően sok külföldi hallott már a Sziget fesztiválról is. Ezek viszik úgymond a pálmát. Augusztusban otthon beszélgettem holland srácokkal Pesten egy szórakozóhelyen és mondták, hogy a Balaton sound miatt érkeztek hazánkba, utána meg kicsit kirándulgattak erre-arra. Abban én is biztos vagyok, a BKV ellenőrei semmilyen nyelvet nem beszélnek a magyaron kívül és igen, a rendőrségnél is van mit fejleszteni szerintem.  Néha pedig idióták is vagyunk, na és ki nem az néha? ezen most nem kell fennakadni. Elég sok nemzetiséggel találkoztam már itt Angliában, sok fiatallal is, és azt tapasztalom, hogy a hülyeségnél nincs kelendőbb dolog. Ha őket szeretnénk Magyarországra csábítani, akkor ez a videó tökéletes csalogató a véleményem szerint.

A kisfilm alapján az országunkról az embereknek az jön le, hogy egy laza nemzetről van szó, akik lököttek, jól el lehet marháskodni, szórakozni náluk.
Természetesen elfogadom, ha te máshogy gondolod ezt, írd meg kommentben!
A 10-es skálán egy 7-est adok a videóra.

De egy biztos azonban, mi, külföldön élő magyarok a saját országunk élő reklámjai vagyunk! Ha csak egy személy miatt is rossz vélemény alakul ki, azt általánosítják az összes emberre. Én igyekszem mindenkivel barátságos és mosolygós lenni, különböző meetingekre is járok, azt szeretném mutatni, hogy mi barátságos és szerethető nemzet vagyunk!

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

