Elvittek nyaralni IV.: Költségek és konklúzió

Tegnap egy kicsit lusta voltam, így most írom csak meg az utolsó nyaralásos cikket, de persze még rengeteg tudnék beszélni róla, jó sok mindent felhozott bennem a dolog. Lesznek még ráadás cikkek is később, de azok már nem annyira szorosan tartoznak ide, ezért tudom őket elhalasztani.
Most beszéljünk a piszkos anyagiakról, mert bizony pénz nélkül nagyon nehezen valósulhatott volna meg az utazás. Az anyuka azt mondta nekem, hogy május lévén és last minute ajánlattal mentünk, így elég baráti ára volt az egész csomagnak. Én felmentem a Mark Warner honapjára és lekértem az ajánlatot, ami közel 2100 Fontot adott ki. Ebben már a szállás, ellátás, utazás is benne van, nincsenek rejtett költségek. (Plusban azt írták hozzá, hogy ez az összeg több mint 1000 Font kedvezménnyel van most, különben 3700 Font lenne ugyanez, mondjuk július közepén.) Nem rossz a 2100 Font, ha azt vesszük, hogy British Airwayssel utaztunk, 5 csillagos hotel, all inclusive ellátás, sportolási lehetőségek is benne vannak már 2  felnőtt + 2 gyerekre vetítve. Átszámítva kb (ups, most nézem az árfolyamot, már megint ütjük a 380 Ft/ 1 Fontot), na így már a milliós szintet is elértük, mi otthon ezt nem tudnánk kifizetni, mégsem olyan szép ez az ár nekünk. Ez egy angol családnak viszont kedvező. Alapjában véve sokszor tényleg buták vagyunk, miért akarunk főszezonban a legdrágábban utazni, mikor májusban/szeptemberben is ugyanolyan meleg van és akár 30-40 %-al kedvezőbben ugyanazt megtehetjük?!  A későbbi életemben próbálok majd erre fókuszálni.
Mindezek után gyötört a kíváncsiság, vajon a rám eső rész mennyi lehetett?! Ez úgy néztem meg, hogy ugyanazt a nyaralást lekértem úgy, hogy 1 felnőtt utazik a 2 kicsit gyerekkel. Meglepő, mindössze 500 Fonttal csökkent az ár, szóval egyáltalán nem vészes szerintem. Így igazán megérte elvinni, főleg, hogy szerintem jó segítő személy voltam nekik.
Most jönnek a ráadás költségek. A 2 kirándulásunkat nem a helyi busszal tettük meg, hanem taxit kért az anyuka. Először kocsit akart bérelni, de se nálam, se nála nem volt jogsi, így nem volt rá módunk… A taxikra otthagyott kb 180 Eurót.  Ajándékokra a család min 60 Eurót elköltött.  Egy-két ital a kirándulások alatt is volt pár Euró. Talán ennyi.
Nekem mennyibe fájt?, hiába voltam vendég egy-két dolgot nekem is intéznem és vennem kellett. Az útlevelem 73 Font volt, a telefonomra is költenem kellett, pár ruhát is muszáj volt vásárolnom. Így biztos 100 Fontom nekem is benne volt, de ez semmi az 2000 Fonthoz képest…

Számomra olyan téren nagyon pozitív volt a hét, hogy jobban ki tudtam magamat ismerni, mit és hogyan tűrök, miket szeretek stb. Rájöttem, hogy a csirke és pulykahúst bármi másnál jobban csípem, a paradicsom, uborka minden mennyiségben jöhet, a paprikát is elfogyasztom azért. Nagyon szeretem a különböző gyümölcsöket is, reggeltől estig tudnék bekapni valamit belőlük. Igencsak édesszájúnak is nevezném magam, a desszert volt az étkezések záró fogása egész héten. A leveseknek is örültem nagyon, finom volt a brokkoli krémes. Ellentétben ezzel, kimondottan kerütem a barna húsokat, brrr. Egyszer nem ettem tésztafélét, olívabogyót, mindenféle izé szószt stb. Jó nagy gyomrom van, az is kiderült. Szépen meg tudtam pakolni a tányért és mégsem úgy voltam, hogy szétpukkadok utána, csak kellemes teltséget éreztem. Az életritmusomat tekintve reggel tudnék aludni, este viszont simán kukorékolok hajnali 1-2ig is. A legjobb a reggeli dormicolás.
Zárásképpen pedig megemlíteném, hogy számomra milyen egy ideális nyaralás. A szálláshely érdekel a legkevésbé, lehet bármilyen pici motel, apartman, panzió, mert ha ellátogatok egy országba, úgysem a szobában fogom tölteni az időmet. Este pár óra alvásra pedig bármilyen tiszta hely megteszi. Én inkább a pénzt arra költeném, hogy minél több mindent lássak, kirándulhassak, koktélozhassak különböző bárokban, egyek különböző kis éttermekben. Minél több hely, minél több választék, annál jobban tudom mondani, hogy sikerült valamit egy hangyányit jobban megismernem, igazi tapasztalatokat gyűjtenem. Júliusban megyek a barátnőmmel Barcelonába. Fapados repülővel megyünk, egy Bed és Beakfast helyen alszunk, de élni fogunk, legalábbis ez a tervem! Nem kell nekem 5 *-os, puccos, multi komfort hotel, én csak lazítani akarok, a helyi emberekkel és szokásokkal találkozni.
Köszönöm szépen, hogy ezt a hosszú írásomat is végigolvastad! Ha van kedved, írj kommentet, számodra milyen egy jó nyaralás?
A folytatásban már visszatérek a régi kerékvágásba. A Királynő Gyémánt évfordulója is itt kopogtat az ajtóban, lesz téma még mindig bőven. 

TE MIT GONDOLSZ?!

