Választás + vásárlás Londonban

Itt van péntek, de egyszerűen még nem jutottam el oda, hogy a múlt hét pénteki – londoni buliról szót ejtsek, mert közben annyi minden történt már megint a napokban.
Most tegnapról szeretnék írni. Londonban helyi választásokat tartottak, szóval arra lehetett szavazni, hogy ki legyen a polgármester, s a helyi képviselőd. Totálisan nem vagyok képben a helyi politikával, de kaptam egy tájékoztató füzetet, ahol a különböző pártok programjait, elképzeléseit tudtam megtalálni, ami egyszerűbbé tette a döntést. igen, mivel be vagyok jelentve az angol családhoz, megadta nekem is a kormány a szavazati jogot. Tiszta őrület számomra, mikor ugye nem is vagyok brit állampolgár még, de döntési jogom van. Ezt nevezzük az abszolút demokráciának! Én amúgy nem mentem volna el szavazni, mert nem érdekelt az egész, az a  fontos számomra, hogy keressek pénzt, eléldegéljek, legyen jogom dolgokhoz, azon kívül, hogy mi történik, nem izgat. Anyuka hívta fel a figyelmem, hogy hol és hogyan tudom leadni a szavazatomat, ha akarom. Tudjátok, ha már így szóvá tette, akkor én is vettem a fáradtságot, hogy elmenjek. Furcsa az volt, hogy egy hétköznapi napra rakták a választást, amelyik iskola szavazati helyként volt kijelölve, zárva tartott. Egy plus szabadnap a gyerekeknek a hosszú hétvége előtt, ez Anglia. Mi alapján szavaztam? ki szimpatikus arcra, ki mit „hazudik”, könnyű az X-t rakni. Érdekességként mondanám, hogy nem kérték el tőlem a személyimet, jó elővettem nekik, de rá se néztek, hogy én vagyok –e a képen. Ennyi erővel bárki lány elmehetett volna helyettem. A másik furcsaság, hogy a szavazófülkében ceruza volt bekészítve, azzal kellett az X-t rakni. Egy ceruza igencsak hamisítható, mert nem véglegesen marad a papíron, na jó Angliában vagyunk, itt biztos nincs csalás… A lényeg, életem első angliai választásán is túlestem.
A múltkor szerencsésen bedöglött a hajszárítóm. Az angol család ugyan egy használaton kívülit adott nekem kölcsönbe, de nem sokat ér, az is haldoklik, szóval így sem úsztam meg, vennem kellett egy újat. Számomra Angliában nehezebb dolog egy műszaki boltot találni, mint élelmiszerüzletet, fodrászatot, Costa Kávézót. Itt nincs Media Markt, Euronics stb, nincsenek ilyen nagy műszaki láncok, ami számomra különös. Az egyik legfelkapottabb hely itt az Argos, az tény, hogy sok műszaki cikket is meg tudunk itt venni, de nem csak ezzel foglalkoznak. Persze, mivel Angliában vagyunk, rögtön mondanám akkor az Amazon web áruházat, ahol mindent meg lehet kapni, amit el tudsz képzelni. Itt az emberek pedig szeretnek online vásárolgatni, szóval talán ez is az egyik oka, hogy nincs annyi műszaki áruház. Ezt az Argos-t pedig ne úgy képzeljük, hogy bemegyünk, körbejárunk, tapizunk és nézünk, mert nem így van. Belépve egy csomó lefűzött katalógust tudunk találni, amiben böngészve a termékekről képet, árat és leírást tudunk találni. Minden dolognak van egy kódja, amit ott egy kis gépbe beütve, megtudjuk van-e itt helyben raktáron vagy nincs. Ha van raktáron nincs más dolgunk, mint felírni a számot és odamenni a pénztárhoz vagy a bankkártyás automatához, megvenni a terméket. Kapunk egy rendelésszámot, amit a kiadási pultnál majd szólítani fognak. Nyilván ha sokan vannak, akkor várni kell pár percet, de ha üres a hely, azonnal a kezedbe adják a cuccot és viszlát. Ez a vásárlási mód egy magyar embernek szokatlan szerintem. Azt viszont rendkívül szeretem, hogy az interneten előtte mindent meg tudunk találni, elolvasni, szóval teljesen tájékozottak tudunk lenni a vásárlás előtt.
Így telt el egy átlagos csütörtöki nap az életemben.

Választás + vásárlás Londonban” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Viktor Nemeth szerint:

    Nem tudom mit csinalsz a postokkal (vagy csak Google Reader tojt be), de most valahogy ketszaz uj postot mutatott nekem a blogodon a GR. Na mindegy, ez valoban uj post 🙂
    Re valasztas, en kihagytam, de joreszt mert edzes utan csak 10re tudtam volna menni szavazni es baromira nem volt kedvem. Amellett Boris ugyis nyerni fog, inkabb ra szavaztam volna. A BBC-n van egy jo gyujtes arrol h ki mit igert/hazudott, atvettem a blogra en is, de az a helyzet h mivel itt is ket nagy part van csak, a kicsiknek nincs eselyuk. Kb mint otthon.
    Re vasarlas, Argos nem tul jo valoban, muszaki cikkeket nem nagyon vennék ott. De amazon hatarozottan jo, nagyon sok dolgot meg lehet kapni. Ha mindenkepp tapizni szeretsz boltban akkor esetleg Comet/PCW, jo draga vagy tapizd le aztan vedd meg a neten 🙂

    • Hanna szerint:

      Hello,
      Igen, láttam a blogodon az összegyűjtött listát a pártok ígérgetéseiről, hiába olvastam el, nem nagyon akart megmaradni :-).
      Tapizáshoz visszatérve, mivel csaj vagyok, így nálam a külső is számít egy műszaki terméknél, ezért nem hátrány, ha látom, tényleg olyan szép a színe és olyan vékony-e, mint a képen. Tény, a fényképezőmet az Amazonról vettem és boldog vagyok vele. 🙂

      • Viktor Nemeth szerint:

        Nem hibaztatlak erte, en is osszeirtam aztan szepen el is felejtettem mi van benne 😀 Annyira nem erdekel a politika,eleg volt belole otthon.
        Jogos 🙂 Jo tapizast akkor 🙂 meg jo fenykepezgetest is.

TE MIT GONDOLSZ?!

