Nagykövetségi kalandom

Tegnap egész délelőtt Frei Tamás műsora a Frei Dosszié járt a fejemben. Az indokom pedig egyszerű, tegnap tettem ugyanis látogatást a londoni magyar nagykövetségem és emlékeim mélyén még él az egyik riportja, mikor itt Londonban forgatott. A nagykövetség épületére valamilyen olyasmit mondott, hogy az egyik legdrágább épület, ami a Magyar Állam tulajdonában van, és igen előkelő részén található Londonnak. Igaza volt, mert ma valóban láttam egy pici betekintést a környékre. Rendezett és patikás lakások sora tűnt fel szemeim előtt, így reggel sem igen szoktam ennyi BMW-t, Audit látni, sőt még egy Ferrarit is el lehetett csípni. A Sloane square –től a Victoria Station-ig (és annak környéke) húzódik a londoni (angliai) nagykövetségek negyede. Nyugodtam nevezhetem így, hiszen egymás hegyén-hátán találhatóak a különböző képviseletek.

Könnyen megtaláltam az épületet, ami igencsak szép és rendezett, és időben is érkeztem. Itt jön egy kis trükk, a bejáratnál ki van írva, hogy ügyfélfogadáshoz egy pár méterrel odébb lévő pici ajtónál kell jelentkezni. A tipikus magyar rendszer itt is ugyanaz, mint otthon, hiába vagyunk egy másik országban. Már bocsánat, de a minket, „parasztokat” egy icipici szobában zsúfolnak össze, ahol 2 ablaknál van az ügyintézés. Az ügyintézést úgy képzeljük el, hogy amíg a másik 15 ember ott áll mellett és mögötted úgy fényképeznek, vesznek rólad újlenyomatot stb. Ha hasonlatot kéne mondanom, akkor ez olyasmi volt számomra, mintha a szülészeten azt mondanák, hogy a folyóra kitolunk és x ember előtt vajúdj, semmi privát és nyugodt környezetet adva ez által.
Reggel volt, szóval szépen érkeztek egymás után az emberek, így egy roppant „kedves” hölgy kijött egy magán szobából és megkérdezte miben segíthet.
Az időpontomra viszont pontosan szólítottak, elővettem minden okmányom, kifizettem pontosan az összeget (10 évre az útlevél 73 Fontba kerül), szóval én voltam a tökéletes ügyfél, mert minden egyszerűen és gyorsan, simán lezajlott velem. Még ujjlenyomatot is vettek, szóval a tegnapi naptól kezdve benne vagyok az international nyilvántartásban, sőt ott helyben végig is futtatta a rendszerben a hölgy, nem-e valami bűneset kapcsán kidob a program!

Ha tanácsolhatom, mindig figyeljétek a dokumentumaitok lejárati idejét. Hiába vagyunk Uniós tagok, az útlevél még mindig fontos, szóval arra is figyeljünk. Mindenképpen próbáljuk úgy elintézni a pótlást és hosszabbítást, hogy otthoni tartózkodásunk alatt keressük fel az illetés okmányirodánkat, mert úgy jóval olcsóbban és gyorsabban meg tudnak lenni a papírok.
Itt Angliában, februárban kértem időpontot, amit csak áprilisra tudtak adni, innentől számítva pedig az elkészítési és szállítási időre további 2 hónapot mondtak, szóval egy rohadt útlevélre itt 4 hónapot várni kell! Otthon ez gyorsított eljárással sima 2 hét! Rajtam már tényleg nem múlik semmi, én megtettem a tőlem telhetőt, most már a magyar állami dolgozókon és a futáron áll. Ja igen, eddig a MALÉV hozta az iratokat, így most sajnos csúszásban vannak, de 2 hónap alatt még biciklivel is laza tempóban ki lehet ide Londonba szállítani, no comment… A másik nagy probléma, hogy van kb 20 ezer magyar Londonban (nem az egész U.K.-ről beszélek) és csupán 2 ügyintéző van! Ezért a hosszú várakozási idő és zsúfoltság. Ez olyan, mintha otthon Székesfehérváron csupán 5 fő lenne az önkormányzatnál, akikhez személyi, lakcímkártya, útlevél, házasság, anyakönyvi kivonat, jogosítvány stb ügyekben lehetne menni, micsoda őrület lenne már!

Én mindig optimista vagyok, így hiszem, hogy át fogom venni az új útlevelem május végén!

Nagykövetségi kalandom” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Ildie szerint:

    Azért a gyorsított eljárásos útlevél Magyarországon 14 000 forint alapba és 19 000 forint gyorsított eljárási illetékbe fáj illetve 2-3 ottülést igényel.
    Illetve nekem azt mondta a nő, hogy csak magyar címre postázzák, és csak arra ami a lakcímkártyán van. Nem tudom, hogy lakcím hiányában mi történik, 10 év múlva vagy kiderül, vagy nem kell már többé ilyet intéznem. Zárójelben megjegyzem, hogy arra a kérdésre nem tudott válaszolni, hogy mi van, ha az illetőnek nincs magyarországi lakcíme. Illetve, hogy a lakcím megszüntetését az okmányiroda vezetője csinálta, miután 5 Manci küldözgetett ode oda, mert senki sem tudta, hogy hogyan is kell ezt intézni.)

TE MIT GONDOLSZ?!

