Fogászati tapasztalataim Székesfehérváron

Júliusban megyek haza ez már fix, csak még azt nem tudom, hogy pontosan mikor és mivel… Repülőben gondolkozom, bár nem a legjobb megoldásnak találom a csomagok miatt. A fapadosra egy db 10 kg-os kézipoggyász vihető fel ingyenesen, több táska és súly után fizetned kell. A Ryan airnél egy 15 kg-os batyu többlet 25 Fontba kerül… Csábítják az embert, hogy pl 5000 Ft-tól jegyek, mire azonban a számla végéhez érünk a 25.000 Ft is simán megüthetjük!
A lényeg az, hogy elkezdtem már összegondolni, hogy mit akarok otthon a röpke két hét alatt elintézni. Például új szemüveget csináltatni, szemvizsgálat (romlott-e a dioptriám), fodrász, nemzetközi-ifjúsági kártyaigénylés, és ami nagyon fontos: FOGÁSZAT! Igen, ha már külföldre megyünk hosszú időre, érdemes anyagilag az otthoni fogorvosok szolgáltatását igénybe venni. Még az otthoni húzós összeg is csak töredéke az itteni áraknak! Angliában a magánjellegű orvosi szolgáltatásoknak megkérik szépen az árát, de igazából Magyarországon is persze, de itt az itteni fizetésekhez képest viszonyítanak. A fogadó anyukám állítása szerint egy itteni fogtömés akár simán 200 Fontra is rúghat, az több mint 60.000 Ft egy fogért! (A fodrászat is jó példa, itt egy festés, vágás eléri a 100 Fontot (kb 34.000 Ft), otthon ezért mondjuk 6500 Ft-t hagyunk ott. ) A fogászatra visszatérve, tavaly télen bekattant a fejemben, hogy ezer éve nem nézettem meg a fogaimat, továbbá az egyik fogamban gyakran éreztem fájdalmat, sejtettem, hogy lukas lehet. Volt még egy kis üdülési csekkem, á gondoltam milyen jó, így ingyenben megúszom az egészet és egészséges fogaim lesznek újra! Itt még jónak is tűnt minden. Ismertem egy jó fej fogorvost Székesfehérváron, akinek a skálához közel van a rendelője. Be is jelentkeztem, láttam üdülési csekk elfogadóhely, prima! Az első alkalommal fogkő eltávolítást és egy tömést kaptam, ami kb 20.000 Ft csekkbe fájt. Boldog voltam, megbeszéltük a következő időpontot is. Itt kezdődtek a gondok. Második alkalommal közölte velem, hogy az Üdülési Csekk Alapítvány fizetés hátralékban van vele szemben, így nem óhajtja elfogadni egy meghatározatlan ideig a csekket. Remek mondom, akkor ide sem jövünk többet. (Ezt leszámítva tényleg elégedett voltam a szolgáltatással, az orvossal).
Rá következő héten, pénteken elkezdett nagyon fájni egy másik fogam, tudtam a berényi úti magánklinikán van szombati – sürgősségi ellátás, szóval másnap reggel havazás közepette oda vettem az irányt. Bocsánat a kifejezésért, de az ottani orvosok sem hülyék ám! Igen, bemehetek sürgősségi ellátást kérni, de a sima fogtömés nem számít annak! A doktor mondja nekem, hogy helyi érzéstelenítő tömést tud csak az ügyeleti időben adni, fáradjak vissza jövő héten és akkor kapok egy végleges tömést. Az ideiglenes, érzéstelenítő cucc volt olyan 10.000 Ft, majd 5 napra rá 12.000 Ft-ot hagytam ott a rendesést. A hátam mögött jót röhöghettek rajtam, hogy ez a marha ennyit kifizetett nekik (még ha csak utalvány formájában is). A tömés pedig sokáig érzékeny volt, nem voltam egyáltalán elégedett, de legalább egy fiatal doki volt, aki mellesleg baromi jól nézett ki. (így is lehet kuncsaftkört építeni ).
 A harmadik és végleges utam pedig az volt, hogy anyu mondja, Öreghegyen van itt egy hölgy, akinek heti kétszer van magánrendelése, menjek már el hozzá, nézze ő is meg a fogaimat. Tudjátok, egy ilyen kis aranyos fogdokinál régen voltam, egy barátságos középkorú nő volt, aki potom 5000 Ft-ért remek és gyors munkát végzett a fogaimon. Boldog voltam és elégedett. Ha már először oda megyek hozzá, mennyivel olcsóbban és maceramentesen megúsztam volna az egész cirkuszt, amit a drága (de szó szerint) fogaimért csináltam! (jó, nála készpénzben lehet csak fizetni, de a megmaradt üdülési csekken elmentem ebédelni a apuval+barátnőmmel, az is megérte! ) Happy End-el zárult a fogászati mizériám. Bár továbbra is azt állítom, hogy jó árért és normális szolgáltatásért nehéz magán orvost találni Székesfehérváron.

 

TE MIT GONDOLSZ?!

