Trip to Cambridge

Utoljára hónapokkal ezelőtt, Karácsony előtt voltam messzebb kirándulni. A listámon most Cambridge következett amúgy is, de miért pont most? Az internetem megismerkedtem egy cambridgei, magyar sráccal, akivel már hetekkel ezelőtt lebeszéltem ezt a kirándulást. Kettő az egyben, találkozni egy új emberrel és felkeresni egy szép – vidéki várost. Minden remeknek ígérkezett egészen a múlt hét végéig. Először úgy tűnt a srác felszívódott, aztán, mint kiderült lebetegedett. Gondoltam magamban, én már időmet vasárnap Cambridgere szántam, a jegyem pedig már megvan, ha törik, ha szakad, én megyek. Természetesen nem bántam a döntésem, remek napot tudtam eltölteni a városban, csak sajnos már megint magamban. Szombaton lázasan az internetre vetettem magam, megnéztem miket ajánl, a térképet is jócskán átböngésztem. Ha pedig valami nem okés, van pici szám, tudok kérdezni. Cambridgenek nagyon kellemes légköre van, igazi mesés az egész. Van egy speciális kisugárzása, erőtere, a történelmi épületek között sétálni pedig olyan nyugtató dolog. Belegondoltam, miket meg nem értek már ezek a falak, mennyi mindent tudnának mesélni az elmúlt századokból. Mentem egy szép kört, igyekeztem mindent felkeresni, három kollégiumba be is mentem. Engem lenyűgöztek a több száz éves építmények, a kápolnák. Ámulatba ejtett az egész! Szerencsém volt még egy ortodox misébe is betekinteni, sőt egy kínai szertartásba is bekukkantottam. Az időjárás többnyire elfogadható volt, de persze melegebb mindig lehetne, azzal nem lenne problémán. Az órák pedig olyan gyorsan pörögtek, este lett, indultam haza.
Egy biztos, remek lehet itt a városban egyetemistának lenni, egyrészt jó hírű az iskola, másrészről pedig csodálatosan szép, hangulatos környezet veszi körül az embert.
Nekem még a magyar srác azt mondta, Cambridge olyan, mint Oxford csak a neve más, hát nem tudok vele egyet érteni. Nekem ez a város sokkal jobban tetszett, mint Oxford. Szerintem szebb, nagyobb és a folyó is sokkal romantikusabb itt. Talán a későbbiekben még megyek Cambridgebe, ez már nem rajtam fog múlni.
Mindenesetre klassz vasárnap volt, nagyon hálás vagyok, hogy ezt is megértem. Egy évvel ezelőtt még belegondolni sem tudtam volna, hogy 2012 tavaszán itt leszek. Későbbiekben pedig, ha az élet is úgy hozza, és maradok Angliában, sokkalta jobban fogom preferálni a vidéki városokat, mint ezt a hatalmas nagy metropoliszt, Londont. 

TE MIT GONDOLSZ?!

